“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 theassociate2010 11 år siden

OK - så hvis man synes etteren var det fedeste, lyder det som den her er endnu bedre ;) Jeg glæder mig til en god gang drengerøvsaction imorgen i biografen.
Gravatar

#2 Lars.dk 11 år siden

Fesen anmeldelse...men sådan er det jo når man sætter en som er født i 91 til at anmelde en film med en masse 80'er stjerner. Knægten gik jo stadigvæk med ble da Arnold blev guvernør.

Filmz DK få dog en voksen som rent faktisk var i live i 80'erne til at anmelde sådan en film og ikke et barn der syntes at
Liam Hemsworth
er en god skuespiller...
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#3 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om denne anmeldelse? Jeg synes ikke rigtig at det virker til, at anmelder gik ind til filmen med et åbent sind, men skidt pyt med det..

Jeg elsker Arnold og co og jeg er nok én af mange, der sagtens kunne se imellem fingrene mht de fejl som disse film lider under. For mig handler det ikke om filmiske mesterværker, men om at se mine barndomshelte have det sjovt, og folde sig ud på det hvid lærred - plathed og useriøsitet er en udemærket tilgang til genren, og det fungerer fint!

Gravatar

#4 Hr. Nielsen 11 år siden

En anmelder kan mene hvad de vil og prøve at argumentere for det. Indimellem godt, andre gange mindre godt. Jeg gider ikke lige forholde mig til det nu, da en anmeldelse af en anmelders anmeldelse ikke har min store interesse. Jeg undrer mig dog over en kommentar, nemlig denne her:
undefined skrev:
Man kunne næppe forestille sig en mere markant modsætning til Ingmar Bergmans "Hvisken og råb".
Anmelderen har sikkert en pointe med lige at fremhæve denne, men da jeg ikke ved hvilken, kunne jeg godt tænke mig om nogen kunne uddybe den (altså, jeg ved hvad der grundlæggende menes, men hvorfor lige denne underlige sammenligning?).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#5 Lars.dk 11 år siden

#4

Fordi han gerne ville lege ord spil .....knægten burde få sig en anden hobby. Jeg selv droppede at spille violin da jeg måtte erkende at det ikke var talent for dette...

Kære Andreas Holck Høeg-Petersen (Tarantrier) og ikke mindst Filmz det sku en ommer.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#6 Fisse 11 år siden

Holdkæft hvor en ringe anmelder, hvad havde du regnet med da du skulle ind og se denne her film? troede du at det var en film alla saving private ryan eller hva?

Jeg så filmen med en ven til snigpremiere i sidste uge og synes den er voldfed. action og humoren er i top hver gang der var noget sjovt i flimen var der ikke bare et par stykker i salen der grinede nej det var stort set alle og salen var fyldt ud. den levede klart op til mine forventninger om og skulle se de gamle drenge sparke røv og så inda en scene med selveste sly vs van damme gjorde det ikke dårligere og arnold og chuck norris gjorde det også rigtig godt :)

Jeg har givet filmen 7 ud af 10 stjerner på imdb den er klart bedre end etteren som også var udmærket dog er der en del mere action og humor i denne 2er og det er jo det vi vil se i denne type film. og ikke som anmelderen herinde der troede han skulle ind og se en film der ville vinde til oscar uddelingen 2013 :/
Gravatar

#7 KasperBS 11 år siden

Vi ved godt at der kun findes en god grund til at anmelderen roser "Chuck Norris" skuespil præstation:D
Gravatar

#8 KasperBS 11 år siden

Filmen skal ses, synes 1eren var ok. Men anmelderen havde ret, actionscenerne er for kedelige i 1eren! Så ser frem til 2eren og håber på at kunne se nogle cool moves fra Van Damme. Bl.a. hans klassiske 360 graders flyvespark!
Gravatar

#9 Fisse 11 år siden

Kan se at ham der Andreas Holck Høeg-perdersen lige har anmeldt pixars modig og han skriver følgende, dejligt at se, at børnefilm stadig kan promovere god moral i en tid, der ellers er kraftigt præget af populære, prætentiøse kendisser og stereotype kønsfremstillinger.

Måske han bare skulle holde sig til sine børnefilm i stedet for voksen film ;)
Gravatar

#10 Richard Burton 11 år siden

Jeg er bange for, at man ikke skal have set The Raid før denne. Action får ligesom en anden reference.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: