“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 zamm- 11 år siden

Lars.dk og Fisse! Kunne I ikke lige lave en anmeldelse af filmen, så skal jeg love for, at jeg vil svine jer og ikke anmeldelsen, for det er jo det I gør!

Men det lyder som om den er bedre end 1'eren og derfor skal jeg da også se den uanset hvad!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#12 Fisse 11 år siden

Selvf gør vi det når den bare ikke er i orden ;)

og til kasper bare rolig du får van dammes 360 spark og se mere end en gang ;)
Gravatar

#13 Lars.dk 11 år siden

#11

Her er min anmeldelse.

Action basker så det klasker 5/6


#11

Stadigvæk langt bedre end det mund gylle han lukkede ud, og jeg kritisere ikke kun ham men også Filmz for at få en knægt til at anmelde en film hvor de fleste skuespiller var på deres højest før der var tænkt på ham. Sæt dog en der faktisk så film med Arnold, Sly, Chuck og van damme til at anmelde en film som denne.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#14 Tarantrier 11 år siden

#4

Glad for, at du studser over bemærkningen :) Der skulle egentlig have stået noget i retning af, "til alle dem, der har set Bergmans..." først. Årsagen er, at da jeg sad og så filmen (Expendables), synes jeg blot det var så slående, hvor modsat den er til Bergman-filmen (som jeg lige havde set et par dage inden). Bergmans 'Hvisken og Råb' har 4 kvinder i hovedrollen, foregår i snegletempo, er præget af næsten ingen dialog og abnormt godt skuespil. Hehe, det kan godt være det er lidt tåbeligt, men jeg tror dog, at folk der har set 'Hvisken og Råb', vil vide præcis hvad jeg mener.

Lars.dk og Fisse

Nu er det jo sådan, at der også er folk på min alder, der synes, at filmen er fantastisk, og at der er folk, der var unge i 80'erne, der synes filmen var elendig. Og min alder til trods er jeg sgu også vild med de første 2 Rambo-film og især Die Hard-filmene. Jeg havde bestemt heller ikke nogen forventning om, at jeg skulle se en Oscar-film, men jeg forventer da altid, at den film jeg skal se, i det mindste har styr på elementære ting som logisk sammenhæng, karakterer man holder af/med og en eller anden grad af mening med galskaben. Det synes jeg bare ikke, at 'The Expendables 2' havde.

Men hey, alle der synes 1'eren var fed, da kan jeg kun anbefale 2'eren! Kunne man ikke lide 1'eren, bør man til gengæld holde sig langt fra 2'eren... Og jeg hører blandt sidste gruppe :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#15 Richard Burton 11 år siden

Jeg har kun set 1'eren, og anmelderens ord om den er spot-on på min egen oplevelse af denne. Det var noget argt lort. Der er ikke noget i denne anmeldelse, som kan bekræfte mig i, at vedkommende ikke er sin anmeldertjans værdig. Tværtimod lover det rigtig godt :)

Jeg er ihvertfald verbalt bekræftet i min trailer oplevelse, at jeg ikke skal spilde tid på denne.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16 Lars.dk 11 år siden

Tarantrier (14) skrev:
men jeg forventer da altid, at den film jeg skal se, i det mindste har styr på elementære ting som logisk sammenhæng, karakterer man holder af/med og en eller anden grad af mening med galskaben. Det synes jeg bare ikke, at 'The Expendables 2' havde.


og det jo også derfor det burde være en anden der havde anmeldt den. For det jo netop det der er meningen med filmen hvis du havde levet i 80'erne og set mange af de film som skuespillerne var med i ikke handler om logisk sammenhæng, karakterer man holder af/med og en eller anden grad af mening med galskaben.

Det handler om krudt, kugler og 360 graders flyvespark!

Det burde du jo vide når du har set den første.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#17 Kyllingebenet 11 år siden

Ærlig talt, så kan jeg ikke se hvordan navne som Bergman, Tarantino og Rodriguez kan dukke op i denne anmeldelse? For mig virker det mere som et halvhertet forsøg på at fremstå film-klog, da ingen af navnene har nogen tilfælles med The Expendables 2..

Det ville jo være det samme som at nævne Sex and the City-fimene, der også omhandler fire kvinder, hvor skuespillet er hjernedødt og handlingen ligeså.
Gravatar

#18 Lars.dk 11 år siden

#17

+1
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#19 Zombi 11 år siden

Folk har godt nok ondt i røven over en enkelt lille anmeldelse. Etteren var sgu også en rimelig tam omgang gylle, så det overrasker mig ikke hvis denne forsætter stilen/niveauet.
Gravatar

#20 Tarantrier 11 år siden

#16

Ok, jamen det forstår jeg godt, og det er, som jeg også nævner i anmeldelsen, ligesom Death Proof og Planet Terror. Men jeg synes altså, at der skal mere til at lave en god/fed film end blot at sige, at man forsøger at kopiere tidligere tiders actionbrag med alt hvad det indebærer - deriblandt dårligt skuespil, manglende plot, o.lign. Man er sgu nødt til at have lidt finesse og være bedre en bedre filmskaber end dem, som lavede de gamle film. Synes jeg. Death Proof, Planet Terror, Machete og horrordelen af Cabin in the Woods er eksempler på film, der netop er bedre end de film, de hylder.

#17

Hehe, det kunne da også være, at man kunne have kaldt 'The Expendables' for drengefilmenes svar på Sex and the City :P Ej, Tarantino og Rodriguez synes jeg giver god mening, da de har lavet film efter næsten samme koncept. Bergman var måske lidt søgt, men hvis du havde set den (har du set den?), så ville du forstå, hvad jeg mener :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: