“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BN 11 år siden

Jeg var i biografen og se 'The Dark Knight Rises' for tredje gang i mandags. Her var der en trailer til 'The Expendables 2", og jeg grinede virkelig af hele denne lange, meningsløse kavalkade af skud, eksplosioner, kikset ironi og elendige oneliners.

M.h.t. actionfilm var 1980'erne rædselfulde. Bortset fra et par ægte perler som 'First Blood' og 'The Terminator', er der efter min mening ikke grund til at hylde det årtis actionfilm. Men der er en anden ting, der er mere sørgelig: Når jeg tænker på, hvilket potentiale (m.h.t. fornuftigt valg af historier og filmroller) Sylvester Stallone demonstrerede i 'Cop Land' i 1997, er hans karriere siden da jo nærmest til at græde over. Den er blevet præcist ligeså uinteressant som den var før.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 11 år siden

Lorteanmeldelse! Ikke fordi man ikke har ret til sin egen mening, men fordi hele anmeldelsen BØR handle UDELUKKENDE om Van Damme =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Tarantrier 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Lorteanmeldelse! Ikke fordi man ikke har ret til sin egen mening, men fordi hele anmeldelsen BØR handle UDELUKKENDE om Van Damme =)


Ok - glemmer faktisk at nævne, at Van Damme er ganske udemærket og underholdende ond som skurken!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 11 år siden

#23 Hurtigt! Sæt den sætning ind i anmeldelsen, inden folk opdager at du har glemt at skrive det!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 Highland Park 11 år siden

Anmeld den på Filmz TV således at Tarantrier mimer til lyden af Lord Beef Jerkys almægtige røst!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 Hr. Nielsen 11 år siden

Tarantrier (14) skrev:
Der skulle egentlig have stået noget i retning af, "til alle dem, der har set Bergmans..." først. Årsagen er, at da jeg sad og så filmen (Expendables), synes jeg blot det var så slående, hvor modsat den er til Bergman-filmen (som jeg lige havde set et par dage inden). Bergmans 'Hvisken og Råb' har 4 kvinder i hovedrollen, foregår i snegletempo, er præget af næsten ingen dialog og abnormt godt skuespil. Hehe, det kan godt være det er lidt tåbeligt, men jeg tror dog, at folk der har set 'Hvisken og Råb', vil vide præcis hvad jeg mener.
Fair nok og tak for svar. Jeg synes ikke det giver mening som argument, medmindre man vil fortælle om at man ikke er til denne her type film så, men resten du skriver kan jeg godt følge dig i (ikke nødvendigvis enig, men du argumenterer så jeg kan følge dig og respektere det:). Din sammenligning med Death Proof og Planet Terror har langt mere tyngde og giver en mening, som ikke blot lyder som prøver du at stikke næsen i sky, blot for at gøre det (det må man gerne, men det er sjovere, hvis det falder ind i kontekst synes jeg altså:). Anmeld du bare videre og lyt gerne til kritikken, men kun den der er berettiget (og der kommer din alder altså ikke rigtigt ind i min verden!!!).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#27 elwood 11 år siden

To spørgsmål, laver Van Damm the Split, og bryder Chuck Norris ud i sang ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 11 år siden

#27 Er det ikke nok, at Van Damme medvirker? Alle bør se den af den ene grund.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 Kruse 11 år siden

Man kan stadig se på Tarantrier at han er ny anmelder her på siden, da han bruger tid på at besvare den galde der unægteligt kommer her på filmz, hvis en anmeldeler giver en mainstream actionfilm eller komediefilm en dårlig anmeldelse. Beundringsværdigt er det, så længe at du ikke tager kritikken alt for personligt :)

Velkommen til som anmelder i øvrigt!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#30 Fisse 11 år siden

Jeg var i biografen og se 'The Dark Knight Rises' for tredje gang i mandags. Her var der en trailer til 'The Expendables 2", og jeg grinede virkelig af hele denne lange, meningsløse kavalkade af skud, eksplosioner, kikset ironi og elendige oneliners.

Kan kun grine så du mener ikke The Dark Knight Rises er meningsløs Hahahaha nå hvad er den så???

Siden sylvester lavede Rocky 6 i 2006 har han kun lavet fede/gode film var selv i biffen og se Rambo 4 3 gange den var så brutal og fed lavet at jeg helt glemte der var en film der hed saving private ryan :( og expendables virker i nogen scener lidt som rambo 4 gjorde :)

men dem som mener hans film er dårlige så det jo ikke for sjovt at -

Rocky 6 scorer 7,2 på imdb
Rambo 4 scorer 7,1
Expendables 6,5
Expendables 2 7,6

Men nå nok om det Håber Tarantrier går ud og søger sig et andet job ;)

Skriv ny kommentar: