“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.
Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.
#21 BN 12 år siden
M.h.t. actionfilm var 1980'erne rædselfulde. Bortset fra et par ægte perler som 'First Blood' og 'The Terminator', er der efter min mening ikke grund til at hylde det årtis actionfilm. Men der er en anden ting, der er mere sørgelig: Når jeg tænker på, hvilket potentiale (m.h.t. fornuftigt valg af historier og filmroller) Sylvester Stallone demonstrerede i 'Cop Land' i 1997, er hans karriere siden da jo nærmest til at græde over. Den er blevet præcist ligeså uinteressant som den var før.
#22 Lord Beef Jerky 12 år siden
#23 Tarantrier 12 år siden
Ok - glemmer faktisk at nævne, at Van Damme er ganske udemærket og underholdende ond som skurken!
#24 Lord Beef Jerky 12 år siden
#25 Highland Park 12 år siden
#26 Hr. Nielsen 12 år siden
#27 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 Lord Beef Jerky 12 år siden
#29 Kruse 12 år siden
Velkommen til som anmelder i øvrigt!
#30 Fisse 12 år siden
Kan kun grine så du mener ikke The Dark Knight Rises er meningsløs Hahahaha nå hvad er den så???
Siden sylvester lavede Rocky 6 i 2006 har han kun lavet fede/gode film var selv i biffen og se Rambo 4 3 gange den var så brutal og fed lavet at jeg helt glemte der var en film der hed saving private ryan :( og expendables virker i nogen scener lidt som rambo 4 gjorde :)
men dem som mener hans film er dårlige så det jo ikke for sjovt at -
Rocky 6 scorer 7,2 på imdb
Rambo 4 scorer 7,1
Expendables 6,5
Expendables 2 7,6
Men nå nok om det Håber Tarantrier går ud og søger sig et andet job ;)