Altså… Det er et rodet sammenrend, der mangler så meget af den charme, som nostalgien har lakeret dine yndlingsfilm fra 80’erne med. “The Expendables 3” gør mig alvorligt i tvivl, om VHS’erne fra videobutikken på hjørnet virkelig altid indeholdt genial action. Nej, nej, keep the faith, brother, de her mænd har virkelig lavet klassikere, det er jeg sikker på. Men er du gal, hvor tærer de her på deres renomme. De fleste af dem kan stadig et eller andet, så hvorfor spilde folks tid med en opdateret udgave af ølklubbens jagt-tur til Prag? De får muligvis meget sjov ud af at fortælle den samme joke for tredje gang. Det er meget begrænset, hvad alle andre får.
#11 danish99 10 år siden
#12 danish99 10 år siden
De to første var super underholdning, men denne her mangler det bedste fra de to første. Det der med at bringe de unge ind i filmen var sgu en fuser. Det er spild af penge.
#13 nwinther 10 år siden
Når jeg skriver Rambo/Rocky 2+ henviser jeg naturligvis til Rambo 2 også. Den "første Rambo" hed "First Blood". Hvis jeg mente "First Blood" ville jeg have skrevet "First Blood".
Og ja, First Blood er en pisse god film som er enormt misforstået af rigtig mange som tror det er en action-film, når den i virkeligheden er en dramatisk film.
#14 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#15 Wolfgang 10 år siden
The Expendables er jo lavet udelukkende på ren nostalgi. Nostalgi har det med at forgylde de gamle minder, så ting der måske dengang var lort, pludselig bliver helt fantastisk når man tænker tilbage på det. Nu ved jeg ikke hvor gammel anmelderen Anders Brendstrup er, men enten er han meget ung (Hvilket hans sprog i hans anmeldelser tyder på) eller også er han ikke nostalgiker, som netop er påkrævet for at kunne holde The Expendables ud.
Personligt synes jeg etteren var lidt halv kedelig, i mens toeren absolut var bedre.. Var jeg yngre og havde sprunget firserne og det meste af halvfemserne over, så ville jeg absolut ikke bryde mig om nogle af filmene, da de jo faktisk er ringe, og netop kun overlever på "de gamle minder om dengang verden stadig gav mening".
Jeg holder meget af Filmz og har nydt næsten alle anmeldelserne herinde. Men beklager Anders, jeg kan ikke tyde din anmeldelser og de irriterer mig mere end de gør mig klogere.
The Expendable 3 skal nok ses.. Om det bliver i bio eller blu-ray må tiden vise. Og ja, bare det at høre Arnold sige "Get to the choppa" er det hele værd :-).
#16 Thorsen2011 10 år siden
#17 Outbound Sith 10 år siden
Der var brede rammer at boltre sig indenfor, men rammerne var der! Jeg var aldrig sluppet af sted med en anmeldelse af den her karakter. Dermed ikke sagt, at jeg kun skrev Nobelpris-værdige tekster. Der var bestemt flere af dem, som godt kunne have brugt en gang mere over knæet, og det blev også lynhurtigt og fortjent påpeget af brugerne! Jeg havde skrevet den, og så måtte jeg også stå inde for den.
[Red: Vi trækker lige en streg i sandet her for de personlige angreb. Hold en god tone, tak.]
Peace out.
(Profil slettet.)
Fox Mulder
#18 Jb-film 10 år siden
Og jeg er meget enig i, at den første Rambo-film, First Blood, fejlagtigt betragtes som ren action-film - at de efterfølgende så druknede lidt. Og mange 1980'er film, også nogle fra 1990'erne, godt kan virke lidt halvkomiske i dag, det er så også en anden sag.
Anmeldelsen af The Expendables 3 trækker måske lidt på skulderen, i stedet for at se på filmen som et eksempel på, at det er respektfuldt at de gamle helte viser den ære at træde frem på lærredet både for at ære gamle filmfans - men også at vise, at alder er ingen hindring for at være actionhelt.
- Se bare på Liam Neeson.
#19 moulder666 10 år siden
Vi taler om en anmeldelse, der forholder sig til gamle skuespillere der laver en film fyldt med smarte kommentarer der (med mindre du lige er i det rette humør) faktisk er ret usjove. Når han så i sin anmeldelse inkluderer gamle mennesker der kommer med kommentarer, der vist nok burde være sjove, men helt klart ikke er det, er det simpelthen for at gennemtrumfe den oprindelige pointe i anmeldelsen: "Man burde simpelthen holde op med at lave det her!"
Intelligent - meget intelligent!
#20 Sjølle 10 år siden
.....og der stoppede jeg med at læse. Hvor er det synd og skam at Filmz efterhånden kun er leveringsdygtige i platte og latterlige anmeldelser.
Filmz er min yndlingsside at læse filmnyheder på, men hvor er deres anmelderstab dog faldet i niveau og faglig/saglighed :-(