Altså… Det er et rodet sammenrend, der mangler så meget af den charme, som nostalgien har lakeret dine yndlingsfilm fra 80’erne med. “The Expendables 3” gør mig alvorligt i tvivl, om VHS’erne fra videobutikken på hjørnet virkelig altid indeholdt genial action. Nej, nej, keep the faith, brother, de her mænd har virkelig lavet klassikere, det er jeg sikker på. Men er du gal, hvor tærer de her på deres renomme. De fleste af dem kan stadig et eller andet, så hvorfor spilde folks tid med en opdateret udgave af ølklubbens jagt-tur til Prag? De får muligvis meget sjov ud af at fortælle den samme joke for tredje gang. Det er meget begrænset, hvad alle andre får.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 danish99 9 år siden

Den her er piv ringe. Det er total Stallone alene show, der er ikke ret meget humor i den, jet li er med i 2 minutter. Slutningen er latterlig. Snipes, Gibson og Banderas er de eneste der gør det ok. Der mangler også lidt flere slås kampe.
King
Gravatar

#12 danish99 9 år siden

Silver666 (2) skrev:
Hold kæft hvor en amatør anmeldelse.
Og tydeligvis ikke en film for knejten som anmeldte (da han jo tydeligvis heller ikke kunne lide tidligere film).
Men hver sin smag det er hvis det eneste man kan få ud af det her?


De to første var super underholdning, men denne her mangler det bedste fra de to første. Det der med at bringe de unge ind i filmen var sgu en fuser. Det er spild af penge.
King
Gravatar

#13 nwinther 9 år siden

Morten Vejlgaard Just (10) skrev:
Halløj! Den første Rambo var da ret okay. Ret, ret okay endda, synes jeg. En klasse over de efterfølgende Rambos.


Når jeg skriver Rambo/Rocky 2+ henviser jeg naturligvis til Rambo 2 også. Den "første Rambo" hed "First Blood". Hvis jeg mente "First Blood" ville jeg have skrevet "First Blood".

Og ja, First Blood er en pisse god film som er enormt misforstået af rigtig mange som tror det er en action-film, når den i virkeligheden er en dramatisk film.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#14 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#13 Kanon, så misforstod jeg dig. Læste det som alle Rambo og så kun Rocky fra 2'eren og frem. Mener også, at Rambo 2 hed First Blood (part 2). 3'eren har sin egen mærkelige sjovhed, hvor de heltemodige amerikanere kæmper for frihed til de stolte Taleban-krigere eller...
Gravatar

#15 Wolfgang 9 år siden

Ligesom med Hercules fra samme anmelder, så fattede jeg ikke meget af denne anmeldelse. Den er voldsom amatørpræget og fortæller ikke andet end at anmelderen ikke kan lide den og et eller andet med hans morfar som jeg ærlig må erkende at jeg sprang over, efter at have læst ren volapyk indtil da.

The Expendables er jo lavet udelukkende på ren nostalgi. Nostalgi har det med at forgylde de gamle minder, så ting der måske dengang var lort, pludselig bliver helt fantastisk når man tænker tilbage på det. Nu ved jeg ikke hvor gammel anmelderen Anders Brendstrup er, men enten er han meget ung (Hvilket hans sprog i hans anmeldelser tyder på) eller også er han ikke nostalgiker, som netop er påkrævet for at kunne holde The Expendables ud.

Personligt synes jeg etteren var lidt halv kedelig, i mens toeren absolut var bedre.. Var jeg yngre og havde sprunget firserne og det meste af halvfemserne over, så ville jeg absolut ikke bryde mig om nogle af filmene, da de jo faktisk er ringe, og netop kun overlever på "de gamle minder om dengang verden stadig gav mening".

Jeg holder meget af Filmz og har nydt næsten alle anmeldelserne herinde. Men beklager Anders, jeg kan ikke tyde din anmeldelser og de irriterer mig mere end de gør mig klogere.

The Expendable 3 skal nok ses.. Om det bliver i bio eller blu-ray må tiden vise. Og ja, bare det at høre Arnold sige "Get to the choppa" er det hele værd :-).
Gravatar

#16 Thorsen2011 9 år siden

Jeg er ligeglad med om det er plat, ligegyldigt eller noget som helst andet. De her film er hjernedød underholdning og de ved det! De prøver ikke på andet og det behøver de heller ikke! De har mig med - heeeeeeeele vejen! ROCK N ROLL!!!
Gravatar

#17 Outbound Sith 9 år siden

Jeg kan huske, dengang anmelderne på Filmz tog deres rolle som formidlere seriøst. Selv den dårligste film blev set på sine egne præmisser, og der blev brugt tid og energi på at finde den helt rigtige sætning, der kunne ophøje et mester- eller spidde et makværk. Og der var high fives og skulderklap fra de andre anmeldere, hvis man fik et citat med på filmens plakat.

Der var brede rammer at boltre sig indenfor, men rammerne var der! Jeg var aldrig sluppet af sted med en anmeldelse af den her karakter. Dermed ikke sagt, at jeg kun skrev Nobelpris-værdige tekster. Der var bestemt flere af dem, som godt kunne have brugt en gang mere over knæet, og det blev også lynhurtigt og fortjent påpeget af brugerne! Jeg havde skrevet den, og så måtte jeg også stå inde for den.

[Red: Vi trækker lige en streg i sandet her for de personlige angreb. Hold en god tone, tak.]

Peace out.

(Profil slettet.)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#18 Jb-film 9 år siden

Hvad man glemmer i disse actionhelte nostalgitider er, at actiongenren faktisk begyndte med Bullitt (1968) med Steve McQueen - at genren så fik sit helt eget element i 1980'erne, er en helt anden sag.

Og jeg er meget enig i, at den første Rambo-film, First Blood, fejlagtigt betragtes som ren action-film - at de efterfølgende så druknede lidt. Og mange 1980'er film, også nogle fra 1990'erne, godt kan virke lidt halvkomiske i dag, det er så også en anden sag.

Anmeldelsen af The Expendables 3 trækker måske lidt på skulderen, i stedet for at se på filmen som et eksempel på, at det er respektfuldt at de gamle helte viser den ære at træde frem på lærredet både for at ære gamle filmfans - men også at vise, at alder er ingen hindring for at være actionhelt.
- Se bare på Liam Neeson.
Gravatar

#19 moulder666 9 år siden

Jeg tror egentlig, at vi er ude i en meta-anmeldelse.

Vi taler om en anmeldelse, der forholder sig til gamle skuespillere der laver en film fyldt med smarte kommentarer der (med mindre du lige er i det rette humør) faktisk er ret usjove. Når han så i sin anmeldelse inkluderer gamle mennesker der kommer med kommentarer, der vist nok burde være sjove, men helt klart ikke er det, er det simpelthen for at gennemtrumfe den oprindelige pointe i anmeldelsen: "Man burde simpelthen holde op med at lave det her!"

Intelligent - meget intelligent!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#20 Sjølle 9 år siden

"så rollelisten er længere end mine løg bliver, hvis jeg også skal ind og se nr. 4."

.....og der stoppede jeg med at læse. Hvor er det synd og skam at Filmz efterhånden kun er leveringsdygtige i platte og latterlige anmeldelser.

Filmz er min yndlingsside at læse filmnyheder på, men hvor er deres anmelderstab dog faldet i niveau og faglig/saglighed :-(

Skriv ny kommentar: