Altså… Det er et rodet sammenrend, der mangler så meget af den charme, som nostalgien har lakeret dine yndlingsfilm fra 80’erne med. “The Expendables 3” gør mig alvorligt i tvivl, om VHS’erne fra videobutikken på hjørnet virkelig altid indeholdt genial action. Nej, nej, keep the faith, brother, de her mænd har virkelig lavet klassikere, det er jeg sikker på. Men er du gal, hvor tærer de her på deres renomme. De fleste af dem kan stadig et eller andet, så hvorfor spilde folks tid med en opdateret udgave af ølklubbens jagt-tur til Prag? De får muligvis meget sjov ud af at fortælle den samme joke for tredje gang. Det er meget begrænset, hvad alle andre får.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 akerman 9 år siden

Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg synes anmeldelsen var meget sjov! Den behøver jo ikke være seriøs til en film som denne.
Gravatar

#22 braadmayn 9 år siden

Sjølle (20) skrev:
"så rollelisten er længere end mine løg bliver, hvis jeg også skal ind og se nr. 4."

.....og der stoppede jeg med at læse. Hvor er det synd og skam at Filmz efterhånden kun er leveringsdygtige i platte og latterlige anmeldelser.

Filmz er min yndlingsside at læse filmnyheder på, men hvor er deres anmelderstab dog faldet i niveau og faglig/saglighed :-(


Helt Enig!
Gravatar

#23 gladiator 9 år siden

Det er en rigtig skidt anmeldelse....

Her er mine besyv omkring filmen, som jeg havde fornøjelsen af i går:

Jeg har været skuffet over 1'eren og 2'eren. Ensemblet har været upåklageligt, men udover dét, så har ambitionerne desværre været for discount. Sly instruerede selv 1'eren, og det var tydeligt, 2'eren manglede endnu mere historie end 1'eren osv.

Men jeg må indrømme, at jeg faktisk var gradvist pænt underholdt under 3'eren...! Det skyldes flere ting, men mest af alt skyldes det Mel Gibson... Jeg må også indrømme jeg har en lille favorit der, men man kunne frygte han var blevet gammel, slidt, og ikke gad, for andet end pengene.. Det er ikke sagen, tværtimod. Han udstiller samtlige af skuespillerne, som for ofte virker som om de er på ferie, eller er stået af på stationen inden.. Han er fremragende som skurk!! (som man nu kan være i sådan en film).

I en scene, ansigt til ansigt med Sly, ser man den gamle Gibson, med lidt glimt i øjet, og en levering af replikker, som ikke er set på noget tidspunkt i denne serie! (Manus forfatterne har haft et moment her!) Sly bliver tværet ud...

Ellers klæder det faktisk filmen at skrue gevaldigt ned for skærmtiden til Statham og resten af det gamle hold. De typiske jokes, grin osv. er simpelthen slidt ned. Samme med Stathams såkaldte brorskab med Sly. Kelsey Grammer leverer en fin 'breaker' fra den stormende action. Ford fungerer kanon som den underspillede CIA chef, Banderas er god som en skydegal spanier og sammen med Gibson tilfører de filmen det, som de andre to har manglet - charme, et glimt i øjet, et "Vi ved det her er tosset, men vi gir den hele armen, og et smil", en levering af ikke alt for mange klichéer og en lethed, som hovedrollen desværre slet ikke magter denne gang!

For havde det ikke været for Gibson, Krammer, Ford, de unge og en veloplagt Banderas, så havde man godt kunne smide Expendables i graven. Sly's hovedrolle er efterhånden blevet mere og mere fortørnet. Jokesne er de samme og ansigtet er blot pumpet med mere botox, hvilket ikke efterlader meget mimik tilbage. En skam. Ideen er jo sjov!
Stathams rolle er så forstenet og ensformig at han ligner en der selv vil bryde ud... For det er faktisk, i mine øjne, filmens største svaghed - de gamle roller, men specielt hovedrollen, som efterhånden tager sin egen 'joke' med at tage 80'er stjerner og reboote den tid, alt for seriøst. Sly spiller så anstrengt, at man til tider bliver irriteret. Han er konstant seriøs, jokesne er dårlige, og da han pludselig vælger at tage et nyt hold med, når det aldrig at blive troværdigt, fordi rollen skal være så kontant, seriøs og dramatisk, at man faktisk sidder og tænker han er dybt ubegavet... Man håber næsten, når det ser værst ud, at han jogger i spinaten, og andre kan træde til... Og jeg kan altså godt li Sly. Men det begynder at ligne hans eget one-man show, og så står jeg af.

Så ville det klæde at 4'eren efterhånden så bort fra, at Statham og Sly er ROLLERNE... Det ville klæde et manuskript, at filmene havde forskelligt fokus, på de forskellige medlemmer. Sly's rolle kan snart ikke hive flere 'jeg dræbte dig engang' skurke, eller 'vi var venner' fjender frem mere. Og allerede dér snakker vi en alvorlig troværdighedsbrist, hvis det skulle forsætte... 4'eren er jo annonceret.

Giv plads til de andre, for det er DÉR at 3'eren shiner, når de nye tager teten, og har tiden foran skærmen. Det gør det så meget nemmere, at glemme at actionen er snosk hamrende dum...

Jeg så faktisk muligheder i 3'eren, jeg var underholdt det meste af de to timer (starten er FOR åndsvag), NØD at se Gibson give den gas som skurk, og nød at se en film som prøvede bare lidt noget nyt.


Håber de prøver endnu mere noget nyt, når 4'eren engang kommer i 2016 (2 år mellem hver af dem indtil videre)

4/6 stjerner
Gravatar

#24 Wolfgang 9 år siden

gladiator (23) skrev:
Det er en rigtig skidt anmeldelse....

Her er mine besyv omkring filmen, som jeg havde fornøjelsen af i går:

.....

4/6 stjerner


Meget MEGET bedre anmeldelse af filmen. Mange tak :-)
Gravatar

#25 Weird_J 9 år siden

#23
Helt enig i din anmeldelse!!
Gravatar

#26 Lars.dk 9 år siden

Uprofessionelle anmeldelses.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#27 KasperBS 9 år siden

Jeg var godt underholdt. Den bedste af de 3 i rækken. Håber at roret bliver givet videre til en af de andre Expendables i 4eren, så de får mere scenetid. Og lad os så få Kurt Russel og Jackie Chan med om bord på holdet. Og så kunne det være fedt med John Woo som instruktør, som var den oprindelige plan med 3eren.

4 ud af 6 stjerner herfra.
Gravatar

#28 Silver666 9 år siden

John Woo som instruktør har kun været en fan ønske ikke andet og gud forbyde det sker se bare på den elendige Mission Impossible 2.
Fik set EX3 den var sgu fed
og bedre end de forgående film
.En lille smule mere historie og scener med karakteren udenfor alt det tju bang syntes de er på vej i den rigtige retning.

Skriv ny kommentar: