Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.
Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?
“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.
#91 filmz-Herping 19 år siden
Det er klart der er flere mangler i denne film såsom. Jeg lod også mærke til det med det forkerte klip. Derudover synes jeg godt filmen kunne have været 15-20 længere hvorefter slutningen var blevet lidt længere. Man får aldrig rigtigt set Dr. Doom gøre noget stort. I nævner også at der mangler en del med personerne. Ja det er jeg nok ikke helt ueing med jer i, men jeg tror heller ikke at det har været Tim Storys hensigt at danne de helt store personkaraterer.
Hvis man ser på Storys hensigt så tror jeg at han havde lyst til at lave en film hvor man skulle blive underholdt med nogle fede effekter, smarte replikker og et tema så simpelt som god vs. ond.
Jeg vil sige at jeg følte mig underholdt og flere gange kunne jeg heller ikke altid undgå at grine i længere tid. Jeg synes man har castet godt til filmen, jeg kunne specielt godt lide Michael Chiklis i rollen som The Thing.
Hvis jeg skal give en karakter så vil jeg som andre også har givet den, sige 3/6.
Som jeg har nævnt tidligere sår har filmen flere mangler, men det er bestemt ikke den dårligste superheltsfilm jeg har set, slet ikke. Dog tror jeg at filmen befinder sig i min samling når den udkommer på DVD.
Hvis man ser frem mod en fortsættelse, for det håber jeg da bestemt der kommer, så tror jeg at man skal overveje lidt hvad man vil med filmen. Der er mange muligheder i opbygningen af forholdene imellem figurerne. Det er nok oplagt at Doom vender tilbageså derfor håber jeg at man vil gøre lidt mere ud af ham også. Det kan nemt lade sig gøre at lave en rigtig god 2'er efter en middel film, se bare på Spider-man...
#92 thomas040 19 år siden
Det er en ELIPSE... det er klip i tid.... man behøver ikke at se hele turen fra den ene side af broen over på den anden....
Mange film bruger klip i tid. Det er faktisk det film gør bedst. Fortæller en episk historie, som foregår over 300 år på 2 timer. Der bliver klippet i tid...
En mand skal ud af sin lejlighed, tager tøj på. Man ser ham komme ud af hoveddøren ved gaden. Hvorfor så man ham ikke løbe ned ad trappen. Klip i tid = elipse.
Elementary!
#93 Hal60 19 år siden
- Worst Superhero movie ever... Period!
#94 filmz-calledrengen 19 år siden
jeg så den i biografen og filmen er altså lidt blæret. effekterne er geniale og skuespillet er udemærket. de så kaldte replikker som "sejt!, "for vildt" og "jeg skrider" gør faktisk filmen lidt morsom. og filmen er til tider morsom. der er ind imellem et par replikker som er sjove.
Generelt er der for lidt action det indrømmer jeg, der sker for lidt. Den mangler noget som gør man virkelig sidder helt klisteret op af skærmen. men ellers en ganske fed film.
Efter min mening skal den have mellem 3 og 4 stjerne! ville bare sige det...
#95 filmz-MartinNH 19 år siden
Hvis scenen på broen er det værste eksempel anmelderen kan komme med syntes jeg ikke det kan være så slemt.. helt ærligt. Det er en film der er lavet for at underholde det brede publikum og som sådan fungerer den fint. Folk i den biograf jeg så filmen i lod til at være ganske godt underholdt, men filmen vil sikkert primært henvende sig til børn og barnlige sjæle. Som tegneserien?
Man kan håbe på at de får rettet op på nogle af manglerne i den efterfølger som helt sikkert kommer. Bl.a. syntes jeg som andre herinde at Victor von Doom var lidt for tam, og Ben Grims kærlighedsaffære var ærligt talt lidt langt ude. Men ok, det er jo bare et eventyr :)
#96 Hal60 19 år siden
Syntes ikke filmen var dårlig fordi der ikke skete nok - men der skete absolut ikke specielt meget - men mere fordi at de scener hvor "man skulle lærer figurene at kende", bare ikke fungerede. Jeg fandt alle sammen, lige udover The Thing, røv kedelige. Dialogen var dårlig, skuespillet var under middelt, og de såkaldte vittigheder var, ja, ikke sjove.
I've said it before, and I'll say it again - Worst superhero movie ever!
#97 Yoda 19 år siden
Worst superhero movie ever!
Prøv at se Albert Pyuns "Captain America" fra '91, så er jeg sikker på, at du reviderer din mening. ;-)
#98 filt 19 år siden
#99 filmz-MartinNH 19 år siden
#100 jessup 19 år siden