Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 18 år siden

ok... den fik knep lige der! :D

Ser også ringe ud
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 JannikAnd 18 år siden

Fantastisk anmeldelse. :)
Gravatar

#3 filmz-Bruce 18 år siden

Den må jo næsten ses :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Riqon 18 år siden

Måske ligefrem en af dem, der er så dårlige, at man faktisk underholdes af det?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 DarkLight 18 år siden

Ja. Specielt vil jeg lede efter de ting, der går den dårligere end Cirkeline og lige så dårlig som Agent Catwalk 2. Med andre ord tvivler jeg på den er SÅ ringe.

Vi får se på lørdag.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-rupert giles 18 år siden

Jeg er desværre bange for, at anmeldelsen kunne risikere at være lige i øjet. Dog er jeg ikke helt enig med anmelderen i, at tegneserien ikke har lige så meget dybde som blandt andet X-Men. Ganske vist handler X-Men om noget så vigtigt som fremmedhad og fremmedgørelse, men til gengæld handler FF vel om familie og ansvar, hvilket måske ikke er så sexet et emne, men nok ikke mindre dybt. Tager man derudover John Byrnes bedste FF historier eller historier skrevet af Grant Morrison eller Stan Lee selv, så er man ofte ude i ret filosofiske sci fi historier.

Men nuvel, jeg forstår godt, hvad anmelderen mener. Det er bare mig, der holder så meget af Fantastic Four. Altså tegneserien :-) Helt ærligt, så har jeg efterhånden næsten mistet interessen for filmen.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#7 lyspunkt 18 år siden

Det er jo aldrig nogen skade til , ikke at have nogen forventninger til en film, men det lyder unægteligt lidt skidt Jeg tror jeg venter til den dukker op til en 50er om et halvt år.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#8 Yossarian 18 år siden

heh.. der har været så mange tv spot for den... og så er den skod.. ha.. til at le af...
Gravatar

#9 filmz-Angel Eyes 18 år siden

smuk anmeldelse :) Havde dog heller ikke regnet med andet - det lader til at være sommerens absolutte stinker!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#10 DarkLight 18 år siden

Det var vel også snart sidste chance.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: