Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#79: Godard ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#82 filmz-TC 19 år siden

Var lige inde og se den i går, og synes faktisk at den er ganske underholdende. Den følger tegneserien ganske godt, så jeg blev ikke skuffet.

#83 19 år siden

Fy, for en stinker! Jeg skriver under på anmeldelsen.
Gravatar

#84 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden

#33 - @Benway
[Selvom tegneserien "Fantastic Four" mangler den dybde som "X-Men" har, eller den naive uskyldighed som "Spider-Man" tegneserien besidder, så er der dog alligevel så mange gode elementer i tegneserien som burde være blevet udnyttet langt bedre.]
Jeg læste "mangler dybde" som i overfladisk. Overfladisk skyldes for det meste, ringe materiale eller ringe udnyttelse af denne. Jeg mistolkede denne og det min fejl.

#32 / #33 - Kadann / Benway
Jeg bruger det ikke som noget argument. Jeg stiller mig undrende fordi jeg synes det var lidt sjovt. Det må imho næsten betyde, når der er så langt imellem de givne karakterer, uanset forskelle på anmeldere, (henholdsvis "Det rene makværk!!" og "Et filmisk mesterværk!!"), at der er smurt tykt på, i hvert fald i en af anmeldelserne.
Gravatar

#85 filmz-Kadann 19 år siden

#84 -

Hvis du bruger tid på at læse anmeldelser, så må jeg da erkende at det overrasker mig lidt at du ikke før er stødt på folk med forskellig mening.

Jeg har da før set samme film gå fra 1/6 til 4-5/6 i forskellige anmeldelser og det er jo netop ikke en kilde til stor undren, da det drejer sig om forskellige mennesker.

Her taler du om to forskellige mennesker, to forskellige film og endda film som er i to forskellige genrer, er det virkelig så mærkeligt at vi taler to forskellige karakterer?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#86 filmz-rerser 19 år siden

jeres Vurdering er dårlig den er da meget federe en 1 stjerne.

min søster har lige set den og hennes k. de syntes også den er fed
<('-_')>

Gravatar

#87 filmz-cluas 19 år siden

Nåmen brugergennemsnit er oppe på 3 kameraer nu :) Det synes jeg passer meget godt :)
/Cluas
Gravatar

#88 El vez 19 år siden

#86 Det er én mands vurdering og den er ikke dårlig, den er blot anderledes end jeres :)

Men kom da endelig med en forklaring på hvorfor du synes den fortjener mere end ét kamera.

Det er sjovt at det skal forklares i næsten hver anmeldelsestråd at en anmeldelse er et udtryk for en personlig mening.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#89 filmz-barnebarn 19 år siden

Ok, jeg var inde og se filmen igår med 2 venner og må også tilslutte mig dem, som mener at 1/6 er alt for lav karakter.

Ja, historien er ikke noget at råbe hurra for og måske er det forkert valg af skuespillere, som gør karakteropbyggelsen af de FF svagere end den kunne have været - men jeg mener ikke, at den er helt hul i hovedet alligevel (f.eks. Johnny's reaktioner er da ikke så langt ude når man tænker på den person han er før uheldet? Og Ben's reaktioner er også rimlige gode).

Men historien sat til side, så er både effekter og opsætning ret fede og der er masser af sjove indslag og "one-liners", som virkede rigtigt godt i den biograf jeg var i - folk sad og grinte højlydt mange gange (mig selv inklusiv).

Det er ikke en superfilm - men det er også langt fra en katastrofe...

Jeg vil give filmen 3/6 for god underholdning, fede effekter og Jessica Alba. Men det er rigtigt, at den mangler dybde - men det gør ikke en film til et makværk.

Derudover mener jeg at anmelderen skrev, at en af de store huller i filmen (klipningen) var på broen, hvor Jessica gør sig usynlig og næste scene er ALLE på den anden side af vejspæringen... Man ser altså tydeligt at de 2 andre går uden om en ambulance mens Jessica møver sig igennem vejspærring - så jeg mener ikke at der er noget hul der. Man skal bare se filmen ordenligt ;)
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#90 filmz-NeoDk 19 år siden

IHHH det glemte jeg at skrive det med broen men du har ret :D

Skriv ny kommentar: