Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 azathoth 18 år siden

Gad vide hvad Benway tænkte inden han gik i gang med at skrive anmeldelsen... tror det var noget i stil med: "Its clobberin' time!" ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#12 elwood 18 år siden

Er den ikke lidt værd at se bare for Michael Chiklis?

jeg skal nu ind og se den uanset hvad.

Men jeg tager lige batman begins på lørdag først 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Lawman. 18 år siden

Men jeg tager lige batman begins på lørdag først 8-)

Jeg foreslår du tager FF først og så batman bagefter, total skod at tage den gode først. Det gjorde jeg med spiderman, hvorefter jeg så hellboy og jeg kan godt sige dig den film virkede meget ringere end den nok egentlig er...!
Gravatar

#14 keitel 18 år siden

Jeg er også gammel fantastiske fire tegenserie fan, og havde også mine bange anelser for at den som film ville blive en katastrofe, men jeg vil nu ind og se den og danne min egen mening. Jeg har også lidt på fornemmeren anmelderen ikke har sat sig ind i selve historien omkring fantastike fire som tegneserie, og 1 ud af 6 tror jeg nok lige er i overkanten.
Men lad os se..., Men en ting er sandt, de klip jeg har set ser det ud til at de er gået efter at finde verdens ringeste skuespillere. især flammens effekter er helt til grin, han ligner overhovedet ikke noget fra serien.
Gravatar

#15 ks 18 år siden

Fremragende anmeldelse! Nok også en af de film jeg har lavest forventninger til i år, men har "desværre" fået gratis billeter, så ryger ind og ser den alligevel. Man skal vel også tage nogle af de dårlige film indimellem, for at sætte bedre pris på de gode.
Gravatar

#16 filmz-barnebarn 18 år siden

Jeg må sige, at jeg har set frem til FF i lang tid, og i lang tid håbet at den ville være i samme klasse som X-men, som jeg synes er klart de bedste film i "superhero" klassen.

Men da FF fik premiere i USA blev den desværre også høvlet ned der og alle andre steder (dog ikke som her) - så bliver man lidt trist.

Problemet er bare, at jeg ved jeg går ind og ser den alligevel... Om end ikke andet end for effekternes skyld...

Og for Jessica's skyld ;)
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#17 filmz-rwj_defcon1 18 år siden

Så den til Surprise i Århus... Jeg vil indrømme at den ikke er et mesterværk, men det er latterligt at give den 1 af 6... Jeg vil sige 3 eller 4 fortjener den... Og universet i filmen er skabt så 2eren vil nok få en god historie (Hvis en sådan kommer). Det er ligesom med X-Men... X-Men 2 havde jo også en meget bedre historie fordi den ikke skulle bruge tid på persongalleriet og universet. FF har det på samme måde og grunden til at den ikke når op på X-Mens niveau er primært at hele FF handler om personopbygning (Meget få action-scener faktisk)
Gravatar

#18 dyg 18 år siden

#17 - Problemet er jo så åbenbart bare, at den slet ikke formår at bygge personerne op. Det lyder til at de er flade som rødspætter, og med personlighed som en halv pap-pizza.

I X-Men-filmene har personerne trods alt dybde, og kan byde på lidt mere end som så.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#19 filmz-mastermind 18 år siden

ok...hmm...nu har lovet mine venner at se den så....
Gravatar

#20 filmz-vassago 18 år siden

#17: man kan da heller ikke bruge undskyldningen at 2'eren så bliver bedre... Hvorfor skulle filmen i dine øjne have 3 eller 4?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: