Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.
Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?
“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.
#111 filmz-Kadann 19 år siden
Aha, så vi kan altså konkludere at din mening er bedre end andres mening.
#112 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
Det har jeg ikke udtalt, hverken eksplicit som implicit. Fordi jeg mener, at reviewet er af ringe kvalitet, betyder det ikke, at jeg er egoistisk. Hvis du stadig mener det, må det jo i så fald betyde at du er røvslikkende, da du ikke viser nogen form for selvstændighed. Det du bygger din konklusion på, er, og jeg gentager for tredje gang; en sjov tanke og ikke valid argumentation fra min side.
Helt ærligt Kadann, det kan du gøre meget bedre. Hvis ikke, så lad være med at skrive det, for indtil videre spilder du min tid!
#113 Yoda 19 år siden
Kadann formår da i det mindste at tale pænt til folk!
Og jeg mener nu ikke, blot fordi man plæderer for, at folks meninger er forskellige, at det berettiger til at blive degraderet til en uselvstændig røvslikker!
Desuden kan du da bare lade være med at tage til genmæle, hvis du føler, at du spilder din tid - det er ret simpelt.
#114 filmz-Kadann 19 år siden
Der beviste du jo lige præcis hvad jeg skrev i sidste indlæg, og underbyggede det lige med lidt frække ord, så du kan føle dig lidt på toppen i forhold til mig.
Fint nok, jeg burde jo have set det komme i lyset af dine indlæg på andre sider.. så lad du endelig være med at spilde din tid. :)
#115 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
#116 mimic 19 år siden
#117 filmz-kk84 19 år siden
#118 filmz-sikorab 19 år siden
"Fy for helvede en stinker, den venter vi lige på den kommer på DVD!"
#119 wiseguy 19 år siden
Dernæst vil jeg sige, at jeg efter at have set filmen i går aftes er pænt uenig med Benway!!
Det skal lige siges, at jeg gik i biffen med meget små forventninger og at jeg lige havde set skod filmen ”Van Helsing” aftenen før. Måske derfor blev jeg positivt overrasket!
”Fantastic Four” er langt fra et mesterværk, men den er bestemt ikke ”en usædvanlig skidt film”
Den når ikke ”Batman Begins” til sokkeholderne men den er efter min mening bedre end ”Daredevil”(3/6), på niveau med ”Hulk”(3,5/6) og knap så god som den første ”Spiderman”(4/6).
Jeg mener jo, at ”Spiderman 2”(6/6) er den allerbedste filmatisering af Superhelte-tegneserierne. Den første Spiderman film led lidt under, at den skulle etablerer karaktererne, de nye superkræfter osv. Men 2’eren havde alt dette bag sig og sparkede bare max. røv, var humoristisk, rørende og frem for alt 100% tro mod tegneserierne.
Jeg håber lidt, at det samme er tilfældet med ”Fantastic Four”, så jeg vil afvente en 2’er med spænding og give kvartetten en chance mere.
Jeg er pensioneret Marvel freak. Jeg holdt altid mest af Spiderman, men læste også alle de andre incl. ”Fantastic Four”, som jeg dog aldrig blev nær så vild med.
Jeg kan godt se problemerne i at filmatiserer både X-Men og The Fantastic Four. Du har mange karakterer og en spilletid på under 2 timer. Det er svært at nå at give alle helte og skurke hjerte og sjæl på den korte tid, så de kommer let til at fremstå som nogle halvtomme skaller. Jeg ved ikke hvem I husker bedst fra de 2 X-Men film. Men for mit vedkommende er det helt klart Wolverine. Han er også klart den figur, der har fået den længste ”skærmtid”. Her har Spiderman den fordel at instruktør såvel som tilskuer ”kun” skal forholde sig til den ene helt, skurken og nogle enkelte biroller.
Til slut vil jeg mene at Benways anmeldelse indeholder et par fejl:
Citat: ”Richards er desuden leder af gruppen - det siger han direkte i filmen, hvilket er ret heldigt, for ellers ville man aldrig ane det.” citat slut.
Nix!!! Det siger han ikke noget om. I en scene får teamet stukket et kamera og en mikrofon i hovedet og en journalist spørger: Hvem er jeres leder? Hvorpå Johnny siger: det er jeg!!! Journalisten svarer: nej helt ærligt? Og giver Reed mikrofonen, hvorpå Reed nærmest er tvunget til at tage ordet!!!
Desuden kan jeg heller ikke nikke genkendende til at Sue: ”brokker sig over, at hun ikke kan blive helt usynlig uden at smide tøjet” ???
Den med hoppet i handlingen fik vi vist klaret i #89
Så i det store hele, synes jeg at det er en halvdårlig anmeldelse - men jeg henviser selvfølgelig til det, jeg indledte mit indlæg med ;)
Jeg følte mig i det store hele pænt underholdt, så min rating af filmen er 3,5/6
Politiken 3/6
Berlingske 3/6
J.P. 3/6
B.T. 3/6
E.B. 2/6
#120 filmz-Aether 19 år siden
Så er netop kommet hjem fra en fantastik underholdende film i biografen så kan slet ikke tage filmz seriøs mere.
At give 1 i karakter, helt ærligt.. det er simpelthen for latterligt. Jeg ville give den 3 eller 4 for kanon underholdning ikke noget mesterværk, men underholdning for alle pengene.