Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-NeoDk 18 år siden

Nu skal man også huske at den her film fortæller hvordan de fik deres krafter måske bliver nummer 2 bedre
Gravatar

#22 filmz-frenger 18 år siden

Haha Benway! Elsker din sarkasme og tydeligvis dårlige tanker om filmen allerede fra starten af, i starten af anmeldelsen!

Citat:
Det kan man mærke fordi der bliver spillet høj rock hver gang han dukker op på lærredet.

HAHAHA :D
Gravatar

#23 DarkLight 18 år siden

Du elsker en fordomsfuld anmelder? Hvorfor?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#24 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

#22
Ja det er med til at gøre anmeldelsen useriøs og dermed ikke anbefalelsesværdig. Fantastic Four sikkert fortjent 1/6 stjerner, men man behøver da ikke svine filmen fordi man kan.

#edit
For sent..
Gravatar

#25 filmz-vassago 18 år siden

#24: Nu synes jeg ikke det fremgår i anmeldelsen at anmelderen på forhånd hader filmen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#26 filmz-sanjo 18 år siden

Overraskende dårlig, kommer ikke bag på mig :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#27 filmz-quick 18 år siden

3/6, har mange mangler og tænkte også selv over den med Sue der skulle forbi politispæringen. Men jeg klager dog ikke, man fik da set Jessica Alba i undertøj ;).
Gravatar

#28 elwood 18 år siden

#13

det tillader mine arbejds planer desvære ikke.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 filmz-newsport 18 år siden

Kom lige til at tænke på, om der er andre film som har fået 1/6 stjerner i år?:)
Gravatar

#30 JannikAnd 18 år siden

#29

Alien vs. Predator dvd'en fik nok godt samlet set 2/6, men filmen fik den lede, dog retfærdige score på én sølle filmz.

Skriv ny kommentar: