Mest af alt så excellerer filmen dog i kraft af sit overskud af charme, sin uimodståelige skæve humor samt de glimrende stemmepræstationer, hvor ikke mindst George Clooneys glatte røst føjer meget til fortællingens lune. Resultatet er et ganske pragtfuldt værk, som man ikke blot har lyst til passivt at betragte. Man vil røre den, kravle ind i den og give den en ordentlig krammer.

Læs også Filmz-artiklen: Wes Anderson – den skæve virkelighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bobby Singer 13 år siden

Den skal jeg så meget se. :)
Idjit
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

Kan helhjertet tilslutte mig Sørens ord! Charmerende til overflod. Bare kom med flere analoge animeringer.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 bjarke 13 år siden

...ja, en fremragende film, som kun på det varmeste kan anbefales. Virkelig ærgerligt, at den ikke kommer ud i flere kopier...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 RFriis 13 år siden

Jeg er helt enig i anmeldelsen. En rent ud sagt herlig film i typisk Wes Anderson-stil fyldt med læssevis af komiske højdepunkter. Andersons brug af musik er enestående, og replikkerne - samt skuespillernes timing - sidder lige i øjet. Et fornøjeligt og forfriskende værk, der utvivlsomt tåler adskillige gensyn.
Gravatar

#5 wimmie 13 år siden

Glæder mig meget til at få den set :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 thomas040 13 år siden

Synes den var mere underlig og sær end god, men jo den var også god. Den var bare sær. Måske "særlig" endda.

Måske skal jeg se den igen.
Failure is a zero out.
Gravatar

#7 Buck Rogers 13 år siden

Det var sandelig da også på tide, at den fik premiere herhjemme! God anmeldelse, glæder mig til at se den :)
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#8 jessup 13 år siden

Så i flyet for en måned siden og den skal helst sikkert genses under bedre forhold - dejlig film.
This is just until June
Gravatar

#9 Norrah 13 år siden

Kunne godt li' stile, samtidig var den rigtig underholdende.
Men jeg må ærligt indrømme at jeg var skuffet over den.
Den kunne havde været meget mere end den var.

Nu har jeg så ikke læst bogen, så ved ikke hvor meget den holder sig til historien, men vil lige finde ud af det inden jeg kommentere yderligere.
Gravatar

#10 duuk74 13 år siden

Herlig lille film :)
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: