At “Far til fire på japansk” er lidt af en prøvelse at overvære set med voksenøjne er måske ikke så overraskende, men selve det fortællermæssige håndværk svigter også i denne omgang, hvor historien i perioder bliver en underligt diffus og ufokuseret størrelse. Hvad skal vi f.eks. med oplysningen om, at Ole har musikalske ambitioner, eller at Søs og Peter her kærlighedskvaler, når filmen alligevel ikke vil bruge de historier til noget? Samtidig kapper filmen for alvor sidste livline til virkeligheden og ender i stedet med sine elektroniske dimser og overnaturlige karatehop snarere som et slags bizart søvndyssende rædselskabinet. En ting kan man dog konstatere: Den første serie “Far til fire”-film faldt hastig i kvalitet for hver film, der blev skabt, og det er da næsten betryggende at opdage, at alt også her er fuldstændig ved det gamle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 14 år siden

DET ER SOMMER DET ER SOL OG DET ER ONSDAG............
gid det var det men det er altså.....
DET ER VINTER DET ER SNE OG DET ER ONSDAG............
den film får mig til at glæde mig til sommer ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 Spanner 14 år siden

MOVIE1000 (1) skrev:
den film får mig til at glæde mig til sommer


Så kommer Far til Fire 6 :P
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 dewin 14 år siden

Jeg bliver simpelthen så glad og varm om hjertet, når jeg ser tilfælde som dette (igen) hvor dansk film virkelig viser en inspirerende originalitet, fremragende storytelling, og caretaking overfor den danske filmkultur. Det er betryggende at vide, at den danske filmbranche er gennemsyret af folk der konstant laver kvalitetsfilm og beriger vores filmkultur på så fremragende vis. Så kan man ligesom slappe lidt af og tænke, at dansk film sq er i gode hænder! Det er rart! Så behøver man sq ikke sidde og frygte at vi gør os selv til grin eller ødelægger kulturen.

Idag er jeg en glad mand...
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

Spanner (2) skrev:
Så kommer Far til Fire 6 :P

Det her er den sidste, og den kun nummer fire i rækken.

#3
Kan ikke lige se om mener det oprigtigt eller sakastisk, men tror sakastisk.

overnaturlige karatehop

Ja, hvad er der galt med det. Der er næsten ingen film der er realistiske. En stor del af film der bliver lavet er urealistiske. En af dens genre er jo også fantasy.

"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 MOVIE1000 14 år siden

#4 slutter de far til fire? YES, men så skal vi bare lige igennem en omgang søsters børn igen :( http://www.statisten.dk/default.aspx?pageid=214&am...
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 maniac 14 år siden

Nu må det også snart være på tide med en genindspilning af "Krummerne"
Gravatar

#7 Spanner 14 år siden

Nicki52 (4) skrev:
Det her er den sidste, og den kun nummer fire i rækken


Du glemmer den, der kommer i Påskeferien
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 Nicki52 14 år siden

Spanner (7) skrev:
Du glemmer den, der kommer i Påskeferien

Der blev sagt i Go'aften Danmark i går at der ikke kommer flere og Kasper Kesje han ville gerne lave flere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9 amadoR 14 år siden

Well done mate!
Gravatar

#10 Nicki52 14 år siden

Jens Arentzen var flink mod "Far til fire - på japansk" i DR2Premiere, 2 stjerner.

MOVIE1000 (5) skrev:
#4 slutter de far til fire? YES, men så skal vi bare lige igennem en omgang søsters børn igen :( http://www.statisten.dk/default.aspx?pageid=214&am...

Dem er der da spænding i. Lads os håbe de kan gøre den god uden Peter Gantzler, men så er det godt vi har Lotte Andersen. Er der nogen der ved mere end der står på siden.

maniac.dk (6) skrev:
Nu må det også snart være på tide med en genindspilning af "Krummerne"

Igen?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: