“Forrest Gump” er en tidløs hyldest til menneskets viljestyrke. Den er nøjagtig lige så opløftende, morsom og aktuel i dag, som den var tilbage i 1994. Indimellem fortaber Robert Zemeckis’ Oscar-sluger sig dog i overflødige gennemgange af det 20. århundredes begivenheder, men selvom filmen altså ikke er perfekt, så er udgivelsen det dæleme. Transferet er superbt, lydsporet ligeså, og der er timevis af ekstramateriale, som alt sammen er værd at bruge tid på. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmkorn.dk 14 år siden

#10 jeg er tildels enig.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#12 filmkorn.dk 14 år siden

Contact er i øvrigt også en glimrende Zemekis-udgivelse på Blu-ray.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#13 Collateral 14 år siden

Hvordan kan denne få 6/6 i alt, når Antichrist kun fik 5/6 pågrund af ekstramateriale? Er ekstramateriale virkelig væsentligere for en udgivelse end selve historien, som jo var den laveste score på denne udgivelse. Det giver ikke rigtig mening i mit hoved.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 Spanner 14 år siden

Photochop på vej: Forrest Gimp
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 chandler75 14 år siden

# 13 Det er to forskellige anmeldere, der har stået bag de to anmeldelser, og de har åbenbart lagt vægt på forskellige ting i forhold til den samlede vurdering.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 14 år siden

#6 Ja, han hedder altså Tom Hans =)

Det eneste jeg har at sige til den anmeldelse er: MEGET amerikansk og sentimental film. FØJ! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Collateral 14 år siden

#15: Ok, jamen så kan jeg vel blot give udtryk for min uenighed i første anmelders afvejning af kategorier, da jeg til enhver tid trods alt vil sætte selve filmen over ekstramaterialet (eller de to andre kategorier for den sags skyld.) :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#18 loki 14 år siden

Omvendt kunne man også mene, at filmen er ekstremt farlig da den netop hylder illusionen om Den Amerikanske Drøm; alle - selv de lettere retarderede - kan opnå både berømmelse, rigdom, sportslige præstationer og samtidig bevare deres menneskelige integritet. Det er en paraderække af overfladiske begivenheder designet til at fremprovokere specifikke holdninger og følelser omkring USA og amerikanske forhold.

wut? ;)
www.peakoil.dk
Gravatar

#19 Melisande 14 år siden

Den holder stadig! En pragtfuld film og en vældig interessant anmeldelse
Gravatar

#20 amadoR 14 år siden

Indledning til denne anmeldelse var superb.

Skriv ny kommentar: