Oscar-ræset er på vej, og fordi Steve Carell har taget en grim maske på og spiller en virkelig person, skal “Foxcatcher” nok blive nævnt blandt kandidaterne. Det er også en film, der oser af kvalitet, men desværre har set sig lidt for tilfreds med sin egen kraftige lugt. Der bliver taget nogle kunstneriske chancer i opbygningen af fortællingen og antydningerne af seksuelt begær, men der er for langt mellem de mindeværdige scener. Og det er langt når “Foxcatcher” når op på 2 timer og 15 minutters spilletid uden helt at finde sin egen balance mellem underholdende filmleg og dødelig biografisk alvor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 NadiaRegitze 9 år siden

Jeg var vist lidt gladere for Foxcatcher end Brendstrup, men jeg er også en sucker for karakterdrevne dramaer med punch, styrke og nok brændstof til selv at prøve at regne den ud. Man kan selvfølgelig godt sige, at forholdet mellem de tre hovedroller var for udtalt, men - igen - hvor jeg dog elsker film, der stoler nok på sig selv til at lade det være hovedfokus.
Her er min anmeldelse: http://cineasten.dk/?p=1090
Gravatar

#2 MartinEH 9 år siden

Jeg har ikke set filmen endnu, men kan forstå at Steve Carell og Mark Ruffalo spiller fornuftigt. Er der nogen, der kan sige hvordan den tredje "hovedrolle", Channing Tatum, klarer den eller spiller han bare den tavse sportsmand?
Gravatar

#3 Valoel 9 år siden

Tatum spiller den klassiske dumme/lav iq wrestler type...men i hans tilfælde er det svært at se om det er pga skuespil.

Den her film er næsten ligeså overvurderet som Birdman :)
Gravatar

#4 Gasivodo 9 år siden

Ok skal nok se den! Men jeg tænker umiddelbart på Warrior (2011), nu med brydning og en oplagt statue kandidat:-/
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: