Spændingen håndteres med sikker hånd, og slutningen er ikke nem at gennemskue. På den tekniske side bør både fotograferingen, samt Mychael Dannas musik honoreres for deres bidrag til det stemningsforstærkende islæt.

“Fracture” er måske ikke en film, man vil huske om mange år, men Hoblit beviser endnu engang, at han både er en fornem personinstruktør, samt forstår at flette en thriller sammen, der bevarer spændingen til det sidste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 NOWhere 16 år siden

#9
Helt rigtigt. Jeg havde bare svært ved at forstå hele motivationen bag Hopkins' figur, hvilket jeg synes er ret væsentligt.
Han var iskold beregnende psykopat, som han spiller så godt, men jeg havde svært ved at forstå hele jalousi-delen (da det jo involverer følelser, han slet ikke syntes at have).
Det virkede på mig mere som om, han nærmest bare havde ventet på en undskyldning eller tilskyndelse til at slå en eller anden ihjel, hvilket så tilfældigvis bli'r den utro kone. Og det hele bare for at kunne sno retssystemet om sin lillefinger, som han jo syntes at nyde allermest. Han må virkelig have kedet sig bravt i sin dagligdag.
Fair nok, jeg havde bare svært ved at tage figuren seriøst, og det er et problem i en thriller som denne.
Gravatar

#12 BN 16 år siden

#11:

Personligt gør mig det overhovedet ikke noget med lige den her film, men burde visse dele af din tekst ikke have spoiler-markering af hensyn til andre der skal se filmen?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 Spanner 16 år siden

Alt, der bliver nævnt i #11 er jo ligesom overstået i løbet af de første fem minutter af filmen. Ydermere er det alt sammen med i traileren, så der er ikke meget spoiler over det efter min mening
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 NOWhere 16 år siden

#12
Jeg har ikke afsløret noget, som ikke vises i traileren til filmen, som bliver vist i fjerneren for tiden.
Gravatar

#15 BN 16 år siden

#13 og 14:

Okay, det lød bare afslørende, men jeg kan forstå på det hele, at det er lidt som i tv-serien 'Colombo', hvor du fra starten også kender både morderen og hans motiv.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 16 år siden

11-15: Nu ved enhver jo i øvrigt, at Hopkins ER en iskold psykopat. Det har man jo allerede set i Silence Of The Lambs. :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 NOWhere 16 år siden

#15
Ja, det er ingen who-dunnit-film.
Gravatar

#18 filmz-Karlotus 16 år siden

Det værste var at jeg var på Hopkins side...holdte med Hopkins karrakter hele vejen igennem filmen, da jeg ikke kunne døje politibetjenten eller advokaten!
Gravatar

#19 BN 15 år siden

#11 - NOWhere:

Jeg havde bare svært ved at forstå hele motivationen bag Hopkins' figur, hvilket jeg synes er ret væsentligt.
Han var iskold beregnende psykopat, som han spiller så godt, men jeg havde svært ved at forstå hele jalousi-delen (da det jo involverer følelser, han slet ikke syntes at have).


Det er sandt, at psykopater ikke har følelser for andre, men de har ejer-fornemmelser og stolthed, og derfor kan Hopkins' karakter ikke tåle, at hans kone har en affære med en anden mand. ... Fik endelig set filmen igår, og den får 5/6. (Den sidste stjerne giver jeg fordi skuespillet er i verdensklasse.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 jessup 15 år siden

En til tider kedelig film - 3/6 - begge skuespillere er tjent med bedre.
This is just until June

Skriv ny kommentar: