Spændingen håndteres med sikker hånd, og slutningen er ikke nem at gennemskue. På den tekniske side bør både fotograferingen, samt Mychael Dannas musik honoreres for deres bidrag til det stemningsforstærkende islæt.

“Fracture” er måske ikke en film, man vil huske om mange år, men Hoblit beviser endnu engang, at han både er en fornem personinstruktør, samt forstår at flette en thriller sammen, der bevarer spændingen til det sidste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Kragmose 16 år siden

Ser den kun fordi det er så længe siden jeg har set en retsals-film.. og jeg er en sucker for den slags :)
Gravatar

#2 Michael Andersen 16 år siden

Endnu en god anmeldelse af den 60-årige anmelder ;)

"samt Mychael Dannas musik"
Lige en tilføjelse herfra: Mychael har samarbejdet med lillebror Jeff Danna om filmmusikken.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 Pytter 16 år siden

Stille og rolig film, ikke den store oplevelse...
Så den på snig-premiere i juni.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#4 Saenjaina 16 år siden

Ham der Ryan Gosling har da vel nok verdens mest udtryksløse ansigt. Virker det også sådan i filmen, eller er det bare billederne?
Gravatar

#5 tiny 16 år siden

# 4

Det lyder vist som om, du aldrig har set Ryan Gosling i noget som helst. Det sidste han har, er et udtryksløst ansigt. Ikke alle film, han medvirker i, er fantastiske; men hans præstationer er det altid. Jeg har i hvert fald endnu ikke set Ryan Gosling i andet end mindeværdige og fremragende præstationer!!! Det er ikke for ingenting, at han blev nomineret til en Oscar for Half Nelson. Det er en af de bedste skuespilspræstationer på herresiden de sidste mange år!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#6 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#4: Gosling bør virkelig ikke undervurderes som skuespiltalent - hvis du vil se ham i fuld vigør, så tjek hans gennembrudsrolle i "The Believer" ud. Både skræmmende og rørende...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#7 HonoDelLoce 16 år siden

Ryan Gosling og og Anthony Hopkins - to af Hollywoods bedste fra hver deres generation, sat sammen i et retssalsdrama om et udspekuleret mordforsøg.. Det lovede rigtig godt, og jeg glædede mig virkelig til at se denne film.. Og den første time blev jeg endda fuldt tilfredsstillet..

Hopkins har nu engang en formidabel evne til at spille skurketypen, og her i Fracture gør han det da også helt glimrende som den følelsesforladte, ja nærmest psykotiske Crawford. Han er tilpas kynisk og selvsikker hele vejen igennem, og gør, at Ted Crawford ret hurtigt bliver en karakter, man ikke har lyst til at møde i virkeligheden - men man er stadig sikker på, at han sagtens kunne findes.

Ryan Gosling viser igen, at han er en af sin generations aller bedste. Han spiller med stor autoritet, og lader sig ikke stå i skyggen af Hopkins, men går i stedet ind og stjæler billedet i (næsten) alle scener de to har sammen.

Desværre halter filmen lidt i plottet. Karakterudviklinger, der sker for pludseligt, plothuller der er svære at se igennem fingre med, og så, desværre, en slutning der er alt for nem at regne ud - jeg regnede den i hvert fald ud efter omkring 45-50 minutters tid, og det gjorde det unægteligt lige så svært at føle sig lige så fanget af filmens sidste halvdel som jeg ellers var af den første.

3/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 NOWhere 16 år siden

Jeg havde meget svært ved at købe filmens plot, for helt ærligt: Hvem ville gøre så meget ud af et mord?
Nåja, ellers var der jo ingen historie. Den er velspillet og veludført, så jeg kedede mig ikke.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

#8

Tjaa, selve "historien" i korte træk har jeg nu ikke noget problem med..

Han vil gerne slå sin kone ihjel, men vil ikke i fængsel for det (meget lig de fleste andre mordere, vil jeg tro ;) ) - så i stedet for at planlægge en masse smart med gerningssteder, afskaffelse af lig, alibi osv, så lægger han en meget mere snu plan og vælger en noget alternativ metode..

Faktisk gør han jo ikke mere ud af mordet end så mange andre gør i alle mulige andre thrillere af samme art - han vælger bare en lidt anden tilgang til det..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 filmz-NENA-fan 16 år siden

Jeg så den i søndags med min ven og fandt den kanongo' også fordi jeg syntes Anthony Hopkins film altid er 100 % god underholdning.

Skriv ny kommentar: