Spændingen håndteres med sikker hånd, og slutningen er ikke nem at gennemskue. På den tekniske side bør både fotograferingen, samt Mychael Dannas musik honoreres for deres bidrag til det stemningsforstærkende islæt.
“Fracture” er måske ikke en film, man vil huske om mange år, men Hoblit beviser endnu engang, at han både er en fornem personinstruktør, samt forstår at flette en thriller sammen, der bevarer spændingen til det sidste.
#1 filmz-Kragmose 17 år siden
#2 Michael Andersen 17 år siden
"samt Mychael Dannas musik"
Lige en tilføjelse herfra: Mychael har samarbejdet med lillebror Jeff Danna om filmmusikken.
#3 Pytter 17 år siden
Så den på snig-premiere i juni.
#4 Saenjaina 17 år siden
#5 tiny 17 år siden
Det lyder vist som om, du aldrig har set Ryan Gosling i noget som helst. Det sidste han har, er et udtryksløst ansigt. Ikke alle film, han medvirker i, er fantastiske; men hans præstationer er det altid. Jeg har i hvert fald endnu ikke set Ryan Gosling i andet end mindeværdige og fremragende præstationer!!! Det er ikke for ingenting, at han blev nomineret til en Oscar for Half Nelson. Det er en af de bedste skuespilspræstationer på herresiden de sidste mange år!
#6 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#7 HonoDelLoce 17 år siden
Hopkins har nu engang en formidabel evne til at spille skurketypen, og her i Fracture gør han det da også helt glimrende som den følelsesforladte, ja nærmest psykotiske Crawford. Han er tilpas kynisk og selvsikker hele vejen igennem, og gør, at Ted Crawford ret hurtigt bliver en karakter, man ikke har lyst til at møde i virkeligheden - men man er stadig sikker på, at han sagtens kunne findes.
Ryan Gosling viser igen, at han er en af sin generations aller bedste. Han spiller med stor autoritet, og lader sig ikke stå i skyggen af Hopkins, men går i stedet ind og stjæler billedet i (næsten) alle scener de to har sammen.
Desværre halter filmen lidt i plottet. Karakterudviklinger, der sker for pludseligt, plothuller der er svære at se igennem fingre med, og så, desværre, en slutning der er alt for nem at regne ud - jeg regnede den i hvert fald ud efter omkring 45-50 minutters tid, og det gjorde det unægteligt lige så svært at føle sig lige så fanget af filmens sidste halvdel som jeg ellers var af den første.
3/6
#8 NOWhere 17 år siden
Nåja, ellers var der jo ingen historie. Den er velspillet og veludført, så jeg kedede mig ikke.
#9 HonoDelLoce 17 år siden
Tjaa, selve "historien" i korte træk har jeg nu ikke noget problem med..
Han vil gerne slå sin kone ihjel, men vil ikke i fængsel for det (meget lig de fleste andre mordere, vil jeg tro ;) ) - så i stedet for at planlægge en masse smart med gerningssteder, afskaffelse af lig, alibi osv, så lægger han en meget mere snu plan og vælger en noget alternativ metode..
Faktisk gør han jo ikke mere ud af mordet end så mange andre gør i alle mulige andre thrillere af samme art - han vælger bare en lidt anden tilgang til det..
#10 filmz-NENA-fan 17 år siden