“Frost/Nixon” er et usædvanligt veldrejet stykke politisk historie. En medrivende og underholdende fortælling om en gigants sidste skub ud over den politiske scene fremkaldt af en udmattet, ung journalists lige højre. De to modstandere banker løs på hinanden i en verbal boksering og efterlader seeren hujende efter mere. ”Du var en værdig modstander,” siger Nixon til Frost efter sit nederlag, og det har han absolut ret i. Frost får sandheden frem. En sandhed, som amerikanerne hungrer efter, og det er dette eviggyldige tema, der gør, at filmen ikke bliver et kuriøst bekendtskab, men en perfekt fortælling om retfærdighedens lange, seje kamp for at se dagens lys. Så skynd dig at indløse billet til årets politiske boksebrag. Du vil ikke blive skuffet.

Læs mere om Ron Howard i artiklen Ron Howard – det sikre kort.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 database 15 år siden

Jeg synes generelt, at de nominerede i mandlige hovedrolle er ret stærke. Måske lige med undtagelse af Pitt, er der faktisk kamp til stregen, hvilket er ret godt, når man ser tilbage på sidste år, hvor oscaren jo allerede var givet til Daniel Day-Lewis :D
Gravatar

#22 Outbound Sith 15 år siden

Hmm... Endnu en god Ron Howard-film, som bare ikke når helt op i "Fantastisk"-kategorien.
Når det er sagt, så er det nok hans bedste film til dato.

5/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#23 filmz-phan 15 år siden

Nu har jeg siddet og set filmen, den var selvfølgelig god men måske ikke noget for min alder.

Men problemet er at jeg ikke helt ved hvad watergate skandalen går ud på, men da jeg gerne vil have den beskrevet i detaljer i en version man bedre forstår :)
Gravatar

#24 Spanner 15 år siden

phan (23) skrev:
Nu har jeg siddet og set filmen, den var selvfølgelig god men måske ikke noget for min alder.

Men problemet er at jeg ikke helt ved hvad watergate skandalen går ud på, men da jeg gerne vil have den beskrevet i detaljer i en version man bedre forstår :)


Så skal du se "Alle præsidentens mænd" med Robert Redford og Dustin Hoffman.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#25 filmz-phan 15 år siden

Okay mange tak for det!

Skriv ny kommentar: