“Frost/Nixon” er et usædvanligt veldrejet stykke politisk historie. En medrivende og underholdende fortælling om en gigants sidste skub ud over den politiske scene fremkaldt af en udmattet, ung journalists lige højre. De to modstandere banker løs på hinanden i en verbal boksering og efterlader seeren hujende efter mere. ”Du var en værdig modstander,” siger Nixon til Frost efter sit nederlag, og det har han absolut ret i. Frost får sandheden frem. En sandhed, som amerikanerne hungrer efter, og det er dette eviggyldige tema, der gør, at filmen ikke bliver et kuriøst bekendtskab, men en perfekt fortælling om retfærdighedens lange, seje kamp for at se dagens lys. Så skynd dig at indløse billet til årets politiske boksebrag. Du vil ikke blive skuffet.

Læs mere om Ron Howard i artiklen Ron Howard – det sikre kort.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 15 år siden

God anmeldelse og jeg er enig i karakteren. Fantastisk film :)
Gravatar

#2 lagoni 15 år siden

Jeg undrer mig stadig over biograftraileren, da jeg havde set den, var jeg rimelig sikker på det blev en komedie, en genre jeg ikke helt forstod til emnet. Mærkelig måde at tiltrække/afskrække publikum på.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 tranberg 15 år siden

#2

Synes nu traileren for filmen blander de elementer som findes i filmen perfekt. Traileren er i starten sjov og lethjertet, ligeså er filmen og sidste halvdel af traileren er intens og dramatisk, ligeså er filmen.

Jeg er også enig med anmelderen; ville nok kun have givet den 5/6 dog.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#4 lagoni 15 år siden

#3 - jeg tror vi har set forskellige trailere, den jeg så slutter 'sjovt', den smule drama der var, var i starten.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Fantastisk film. Jeg er helt enig i at Langella bør få Oscaren for sin præstation.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-Is 15 år siden

Jeg fandt også "Frost/Nixon" meget spændende, velspillet og aldeles gennemført. Frank Langella og Michael Sheen er virkelig stærke i hovedrollerne, men synes nu ikke at Langella fortjener Oscaren. Han leverede en fremragende præstation, men Mickey Rourke i "The Wrestler" er i mine øjne den sande vinder, og jeg er meget sikker på at han hiver Oscar-Statuen med hjem den 22. :)
Gravatar

#7 Outbound Sith 15 år siden

Kan det virkelig passe? Har Ron Howard lavet sin første film, der ikke bare er "god", men et mesterværk???

I guess I'll see tomorrow...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 database 15 år siden

#7 Det er vel op til den enkelte at afgøre, hvad der er godt og hvad der er et mesterværk.
I mine øjne er Howards "A Beautiful Mind" et mesterværk, og jeg synes det var fuldt ud fortjent, at den hev en oscarstatuette for bedste film hjem.
Gravatar

#9 filmz-Is 15 år siden

#8
Helt enig, A Beautiful Mind er en forrygende film. Russell Crowe spiller helt fantastisk, og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han ikke fik en Oscar det år.
Gravatar

#10 database 15 år siden

#9 Ja det var virkelig en fantastisk præstation af Russell Crowe, som i øvrigt er en af mine favorit skuespillere. Det skal dog ikke glemmes, at Denzel Washington ligeledes gav en fabelagtig præstation i Training Day. Jeg synes bare Crowe var en tand bedre, så ja han skulle have haft den oscar :)

Skriv ny kommentar: