“Frost/Nixon” er et usædvanligt veldrejet stykke politisk historie. En medrivende og underholdende fortælling om en gigants sidste skub ud over den politiske scene fremkaldt af en udmattet, ung journalists lige højre. De to modstandere banker løs på hinanden i en verbal boksering og efterlader seeren hujende efter mere. ”Du var en værdig modstander,” siger Nixon til Frost efter sit nederlag, og det har han absolut ret i. Frost får sandheden frem. En sandhed, som amerikanerne hungrer efter, og det er dette eviggyldige tema, der gør, at filmen ikke bliver et kuriøst bekendtskab, men en perfekt fortælling om retfærdighedens lange, seje kamp for at se dagens lys. Så skynd dig at indløse billet til årets politiske boksebrag. Du vil ikke blive skuffet.
Læs mere om Ron Howard i artiklen Ron Howard – det sikre kort.
#1 Frederik 15 år siden
#2 lagoni 15 år siden
#3 tranberg 15 år siden
Synes nu traileren for filmen blander de elementer som findes i filmen perfekt. Traileren er i starten sjov og lethjertet, ligeså er filmen og sidste halvdel af traileren er intens og dramatisk, ligeså er filmen.
Jeg er også enig med anmelderen; ville nok kun have givet den 5/6 dog.
#4 lagoni 15 år siden
#5 Spanner 15 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 filmz-Is 15 år siden
#7 Outbound Sith 15 år siden
I guess I'll see tomorrow...
Fox Mulder
#8 database 15 år siden
I mine øjne er Howards "A Beautiful Mind" et mesterværk, og jeg synes det var fuldt ud fortjent, at den hev en oscarstatuette for bedste film hjem.
#9 filmz-Is 15 år siden
Helt enig, A Beautiful Mind er en forrygende film. Russell Crowe spiller helt fantastisk, og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han ikke fik en Oscar det år.
#10 database 15 år siden