Selv komedier har brug for et minimum af troværdighed for at fungere, men her bliver vi trukket gennem adskillige sekvenser der føles voldsomt urimelige. F.eks. at Dick kan lede en større afdeling, men er for dum til at holde på et arbejde i et supermarked. At parret sælger alt men beholder barnepigen som de betaler med køkkenmaskiner (der er ikke noget at sige til at deres økonomi er dårlig), og at de af uransagelige årsager skal iføre sig et nyt kostume hver gang de skal begå et røveri.

Så længe filmen forsøger at lave komik er den acceptabel, men i de dele hvor man skal tage historien bare en smule alvorlig, halter den temmelig meget. Den giver dog et par solide grin men de er få og der er langt imellem dem. Livet med Dick og Jane er ganske enkelt ikke særlig sjovt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-712 18 år siden

#20 - Ahhh, gitte gitte gitte! :)

Jeg viste ikke hvornår han sagde det, og hvis man fx var ved at skyde Dick på kontoret havde det jo ikke den vilde relevans.. :)
Gravatar

#22 MadMartigan 18 år siden

Har ikke set filmen, men er i sikker på at Alec Baldwin er med, for der står ikke noget om det på IMDB???
I'm your huckleberry...
Gravatar

#23 elwood 18 år siden

#22 yep det er han, han spiller Dick's Chef.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 MadMartigan 18 år siden

Mystisk...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#25 TNPihl 18 år siden

Jeg har efterhånden lært, men ikke kan stole på Imdb.com, selvom det er et meget godt site. Der er mange der er inde at ændre i oplysninger, for at lave rod i siderne! Hvorfor det ikke bliver opdaget inden det bliver godkendt er mærkeligt! Jeg har set mange eksempler på det.

Alec Baldwin har været listet på siden fra begyndelsen, men kan også se han er blevet fjernet igen!

Men her er beviset, for selvfølgelig er han med i filmen:
Alec Baldwin

Skriv ny kommentar: