Selv komedier har brug for et minimum af troværdighed for at fungere, men her bliver vi trukket gennem adskillige sekvenser der føles voldsomt urimelige. F.eks. at Dick kan lede en større afdeling, men er for dum til at holde på et arbejde i et supermarked. At parret sælger alt men beholder barnepigen som de betaler med køkkenmaskiner (der er ikke noget at sige til at deres økonomi er dårlig), og at de af uransagelige årsager skal iføre sig et nyt kostume hver gang de skal begå et røveri.

Så længe filmen forsøger at lave komik er den acceptabel, men i de dele hvor man skal tage historien bare en smule alvorlig, halter den temmelig meget. Den giver dog et par solide grin men de er få og der er langt imellem dem. Livet med Dick og Jane er ganske enkelt ikke særlig sjovt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-d4||3 18 år siden

Sys den ser rigtig morsom ud, men det plejer Jim Carrey's film jo altid at være så den ska da helt klart ses :D
Gravatar

#2 Outbound Sith 18 år siden

Allerede da jeg så traileren første gang besluttede jeg, at den her film kunne snildt undværes. Og Benways udmærkede anmeldelse har ikke ændret en tøddel på den holdning...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 thomas040 18 år siden

McCallister har tømt kontoerne og laddet skuden synke.


hedder det ikke "konti" i flertal... han har tømt alle konti ... eller samtlige konti . måske... ?

det andet lyder altså dumt...
Failure is a zero out.
Gravatar

#4 thomas040 18 år siden

ooog...

"laddet" ... er det ikke noget på en bil?

hvis man lader noget ske, lader man det ske med kun eet "d" :)
Failure is a zero out.
Gravatar

#5 Benway 18 år siden

#3

Du har selvfølgelig ret. Tak for det. Jeg har fixet det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 MTK 18 år siden

konto sb., -en, -er el. konti, bf. pl. kontoerne el. kontiene (jf. a conto).

Kontoerne er en officielt korrekt stavemåde af konto i pluralis.

EDIT: Go' anmeldelse forresten, tror den skal ses når DVD'en udkommer..
Gravatar

#7 Collateral 18 år siden

Titlen gør det for mig - filmen bliver ikke set i biffen. Måske på leje dvd..
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

#8 18 år siden

Skal se den i aften.
Gravatar

#9 Outbound Sith 18 år siden

De sendte faktisk originalen fra '77 på TV2 Film her til morgen! Mon ikke de sender den igen inden længe? ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#10 Bates 18 år siden

Skal da helt sikkert også se den engang når den kommer på dvd.

Skriv ny kommentar: