Den 3. sæson af “Game of Thrones” er omtrent lige så fremragende som de to forrige (en anelse bedre end sæson 2, men ikke helt så helstøbt som sæson 1). Jeg ville dog ønske, at man havde turdet skrotte et par karakterer og sidehistorier, så seriens mest interessante figurer og handlingsforløb havde fået mere tid og plads til at ånde. Men hvert eneste afsnit bugner af bedårende billeder, glimrende skuespil og dragende drama drevet af fascinerende karakterer, man enten elsker eller elsker at hade, så jeg er trods alt godt tilfreds og glæder mig helt vildt til seriens kommende, fjerde sæson.

Hvert afsnit ser hamrende godt ud i HD, og lydkvaliteten er også helt i top. Desuden er her talløse timers velproduceret, dybdeborende ekstramateriale. Så selvom jeg måske ikke synes, at selve sæsonen fortjener topkarakter, så er udgivelsen som helhed så tæt på at være perfekt, at det ville være galimatias ikke at slynge seks stjerner efter den.

Se også: Filmz TV: “Game of Thrones”-interview med Nikolaj Coster-Waldau

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kyllingebenet 10 år siden

Nice, er så glad for, at jeg bestilte den tidligere i dag.
Cdon.dk har den til 229kr netop i dag.
Mental striptease..
Gravatar

#2 Kviesgaard 10 år siden

Game of thrones er efter min mening noget af bedste og mest interessante, der er sket i nyere tid, hvad angår fantasy i levende billeder. Der er meget mere bid i George Martins figurskildring end i Tolkiens ditto.

Men på den anden side, så er det vel især Tolkien, der har banet vejen for eksempler som Game of Thrones.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#3 Kyllingebenet 10 år siden

Btw, har læst mig til, at sæson 3 skulle komme i hardcovers, stemmer det? For jeg bestilte exclusive udgaven fra cdon, der har et andet cover. Andre der har den udgave?
Mental striptease..
Gravatar

#4 Fredag 10 år siden

En helt igennem fantastisk serie, der totalt tog røven på mig med dens voldsomt modige valg i sæson 3 her. Sjældent har jeg følt mig så ramt. Det er begavet, modigt og rivende underholdende. Verdens bedste Tv-serie i min optik og Insider lykkes som så ofte før, at ramme det vigtige ind for at give os andre en lille forståelse for kvaliteterne. Tak!
Gravatar

#5 Space Monster 10 år siden

Kanon serie. Kanon sæson. Glæder mig til April!

Jeg synes dog at Daenerys Targaryen

havde det alt for nemt denne sæson. På intet tidspunkt følte jeg at hun var presset. Hendes hær er kommet belejligt let og utroligt hurtigt til hende. Hun har ikke mødt nogen seriøs modstand, men blot tilegnet sig flere og flere soldater. Hendes historie i 3. sæson var mindre spændende i sammenligning med de tidligere sæsoner.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#6 evermind 10 år siden

#3 Min udgave har et hårdt slipcover i pap og ud over dette et plasticslipcover (med en drageskygge på).
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 The Insider 10 år siden

#4, velbekomme og tusind tak for de søde ord! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 moulder666 10 år siden

Space Monster (5) skrev:
Kanon serie. Kanon sæson. Glæder mig til April!

Jeg synes dog at Daenerys Targaryen

havde det alt for nemt denne sæson. På intet tidspunkt følte jeg at hun var presset. Hendes hær er kommet belejligt let og utroligt hurtigt til hende. Hun har ikke mødt nogen seriøs modstand, men blot tilegnet sig flere og flere soldater. Hendes historie i 3. sæson var mindre spændende i sammenligning med de tidligere sæsoner.


Yeah, well...

Det er svært at toppe, at man mister sin mand, 99% af sin hær og opbakning og sin ufødte søn på samme tid! :D


Men det plejer jo gerne at være sådan med George Martin at dem det ser lysest ud for går det hurtigst ned af bakke for igen! ;-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Kyllingebenet 10 år siden

evermind (6) skrev:
#3 Min udgave har et hårdt slipcover i pap og ud over dette et plasticslipcover (med en drageskygge på).


Jep, jeg så den godt i Kvickly i dag. :) Tror den fra cdon er med et anderledes slipcover, men det må jeg bare bide i mig.
Mental striptease..
Gravatar

#10 akerman 10 år siden

Hvorfor kun 5/6?? Horribelt lav karakter!

/s

Skriv ny kommentar: