“Gangster Squad” er alt i alt ganske fin underholdning med adskillige betagende scener, sjove replikker og voldsomme, voldsomt spændende sammenstød. Men man savner altså mere kød på historien og karaktererne. Så længe filmen kører, bærer man også over med filmens til tider prætentiøse attitude, fordi flot fotografering, lækker noir-æstetik, ferm instruktion og vellavet action immervæk er en effektiv opskrift på en god omgang underholdning. Dermed ender “Gangster Squad” på en karakter lige over middel – men det er tydeligt, at Ruben Fleischer har mere at byde på.

Se også: Filmz TV til “Gangster Squad”-gallapremiere

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 bjarke 11 år siden

Thomas E. Nielsen (10) skrev:
Tænkte faktisk lidt det samme, da jeg så hvor mange forskellige steder den fik netop det.

Præcis - men et par stykker giver dog 2 og 4. Well, men stjerner eller ej, så blev jeg desværre skuffet. Havde ellers glædet mig. Jeg mener, se bare på det cast - og så en gangsterfilm.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#12 Ispep 11 år siden

Jeg synes heller ikke den så sååå interessant ud til at begynde med, men mon ikke jeg fanger den på BD engang.
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (12) skrev:
Jeg synes heller ikke den så sååå interessant ud til at begynde med
Kommer for mig an på hvad der ligger bag ordret interessant? interessant vil jeg nemlig ikke sige jeg synes den så ud til at begynde med. Men mægtigt underholdende og kulørt stilistisk ud og som der siges her:

bjarke (11) skrev:
Havde ellers glædet mig. Jeg mener, se bare på det cast - og så en gangsterfilm.
!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 the_paki_don 11 år siden

En ting jeg mindes en bruger skrive på Rotten Tomatoes var, at anmeldere klagede over, at den mindede for meget om gamle gangsterfilm og intet NYT bød på. Normalt en fair nok klage, men en pointe denne bruger ytrede forekom mig dog interessant:

Filmen prøver jo tydeligvis at fange et yngre publikum, som ikke nødvendigvis har set de ældre gangsterfilm, så det der er "genbrug" i vores garvede øjne, er tilpas nyt for dem.

Så for dem, som ikke er så bekendt med gangsterfilm, så ville man måske kunne tro, at de ville kunne lide filmen mere, da de netop ikke vil tænke "Ej, totalt Untouchables eller Carlito's Way eller Goodfellas".

Hvad synes I? Holder det? Skulle jeg have tilføjet flere ungdommelige udtryk i potten?
Gravatar

#15 The Insider 11 år siden

Jeg er personligt lidt ærgerlig over, at man 20 sekunder inde i "L.A. Confidential" får at vide, hvordan "Gangster Squad" slutter :-)
War. War never changes.
Gravatar

#16 bjarke 11 år siden

the_paki_don (14) skrev:
En ting jeg mindes en bruger skrive på Rotten Tomatoes var, at anmeldere klagede over, at den mindede for meget om gamle gangsterfilm og intet NYT bød på. Normalt en fair nok klage, men en pointe denne bruger ytrede forekom mig dog interessant:

Filmen prøver jo tydeligvis at fange et yngre publikum, som ikke nødvendigvis har set de ældre gangsterfilm, så det der er "genbrug" i vores garvede øjne, er tilpas nyt for dem.

Så for dem, som ikke er så bekendt med gangsterfilm, så ville man måske kunne tro, at de ville kunne lide filmen mere, da de netop ikke vil tænke "Ej, totalt Untouchables eller Carlito's Way eller Goodfellas".

Hvad synes I? Holder det? Skulle jeg have tilføjet flere ungdommelige udtryk i potten?


For mit vedkommende var det ikke pga. dens genbrug/klichéer/uoriginalitet, at den ikke fangede mig (hele vejen igennem). Som sagt er bl.a. historien og karaktererne bare for tynde til at bære gangster-pastichen og afviklingen af historien for ujævn (kort sagt).

At man så synes historien er tynd (og alt muligt andet) afhænger nok på samme måde af diskussionen om gamle versus nye film-kiggere.

Men ja, det er bl.a. interessant med referencer i film: dem der fanger dem versus dem, der ikke gør - og hvad det har af betydning for filmoplevelsen.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#17 BN 11 år siden

Thomas E. Nielsen (8) skrev:
Ja og samtidig har kritikken været ret enslydig synes jeg.


Must ... not ... comment ..... on ..... "enslydig" ....... nooooooo!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (17) skrev:
Must ... not ... comment ..... on ..... "enslydig" ....... nooooooo!
Kom nu bare ud med det, ellers sover du jo ikke hele natten. Er det fordi enslydig intet har at gøre med enslydende du tænker på og lydig betyder noget ganske andet....Oh I get it:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#19 BN 11 år siden

Thomas E. Nielsen (18) skrev:
Er det fordi enslydig intet har at gøre med enslydende du tænker på og lydig betyder noget ganske andet....Oh I get it:)


Jaaaaaaaaa !!!!

*ånder lettet op*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (19) skrev:
*ånder lettet op*
Godt så....Du kommer stadig til at give brunkager når Ispep og jeg kommer forbi og ser Gangster Squad med dig ;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: