“Gangster Squad” er alt i alt ganske fin underholdning med adskillige betagende scener, sjove replikker og voldsomme, voldsomt spændende sammenstød. Men man savner altså mere kød på historien og karaktererne. Så længe filmen kører, bærer man også over med filmens til tider prætentiøse attitude, fordi flot fotografering, lækker noir-æstetik, ferm instruktion og vellavet action immervæk er en effektiv opskrift på en god omgang underholdning. Dermed ender “Gangster Squad” på en karakter lige over middel – men det er tydeligt, at Ruben Fleischer har mere at byde på.
#1 The Vossen 11 år siden
#2 bjarke 11 år siden
For mit vedkommende var den flotte indpakning altså ikke nok til, at jeg blev revet med. Men ja, bl.a. er volden ret cool samt et par af de store actionscener - altså, på den der tegneserie-agtige måde. Well, årets første skuffelse...
#3 elwood 11 år siden
Hands off the car guys!
Billede 2
Gæt hvem der har købt et alt for dyrt køkken
Billede 3
Look I know Speech is silver, silence is golden, but comeeee on Ryan!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 doom WAD 11 år siden
#5 BN 11 år siden
The Untouchables?
EDIT: Nå, den var jeg sent ude med ... Doc Doom. ;-)
#6 Hr. Nielsen 11 år siden
#7 bjarke 11 år siden
Ja, ellers er det stort set 3 stjerner hele vejen rundt. Men om man svinger sig op på den fjerde stjerne, afhænger nok til dels af, i hvor høj grad selve universet river en med, da der som sagt ikke er meget historie at komme efter. Selv landede jeg på en 3'er.
#8 Hr. Nielsen 11 år siden
#9 bjarke 11 år siden
Jep - og egentlig ret sjovt at se enighed om netop de 3 stjerner. Måske det bare er mig, men synes ikke lige, jeg kan huske en enighed om denne middelkarakter (must do research).
#10 Hr. Nielsen 11 år siden