Som nysgerrig tilskuer savner man måske lidt mere information om, hvordan optagelserne er blevet til, og hvordan filmholdet har klaret sig igennem den vanskelige proces, filmens tilblivelse uden tvivl må have været. Det er dog et valg, Leth har taget, og det må man respektere.

“Ghost of Cité Soleil” kan være et gennembrud for dansk dokumentarfilm på den internationale scene. Filmen er fængende, håndværksmæssig eminent flot og fortæller en yderst spændende historie. En kombination, som reelt set er ret sjælden i dokumentarfilm. Lad os håbe filmen finder sit publikum, det fortjener den virkelig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 inflector 16 år siden

Det lyder som en film, man må få set. Er dog ikke sikker på at den vil blive vist i Esbjerg
:(
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 filmz-Daniel_Logan 16 år siden

Kunne være en contender til en Oscar for dokumentarfilm. Relevant og barskt subject matter, plus at den er eksekveret på en meget involverende måde. Bringer minder frem om City of God.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#3 filmz-Kargan 16 år siden

Anmelderen savner info hvordan optagelserne er foretaget m.m.? se det kommer jo nok alt sammen som extramateriale på DVD'en.
Gravatar

#4 filmz-kikuchiyo 16 år siden

2pac er i live!
Gravatar

#5 Oh Daesu 16 år siden

Læste en artikel i Ekstra Bladet, for et stykke tid siden, om den her film, hvor der er en pænt stor spoiler, men stadigvæk meget informativ omkring hvordan filmen blev til.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#6 filmz-JepJ 16 år siden

Lyder spændende. Glæder mig til at se denne her film.
"Maybe this world is another planet's hell" - Aldous Huxley
Gravatar

#7 Bates 16 år siden

Uha jeg glæder mig til den film

Har lige fået billetter af en ven, så den skal nok ses i morgen...på min fødselsdag :P
Gravatar

#8 Zabriskie 16 år siden

#2 - Sjovt, lige præcis "city og god" var også min første tanke, alene ud fra billederne til filmen.
Det ser uhyggeligt interessant ud. Hvis filmen kan halvdelen af hvad "City of God" kan, er den da så afgjort værd at bruge sin tid på...
Le temps détruit tout
Gravatar

#9 chuck 16 år siden

Var meget overrasket over denne film. Stilen kommer virkelig til sin ret og historien om bydelen Cité Soleil er fuldkommen vanvittig.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#10 mr gaijin 16 år siden

Overgår City of God. Den var lidt for hektisk i stilen efter min smag, men alligevel var dens måde at kaste publikum ind i skidtet i det miljø virkelig fantastisk og rystende. Den burde blive set af mange flere og komme ud i flere biografer. Det er ganske vist et internationalt projekt, men alligevel er det fedt at se noget så innovativt og energisk komme fra en danske instruktør.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: