Selv ni år efter premieren har ingen af Hollywoods mange, nyproducerede storfilm formået at overgå “Gladiator”. BD-udgivelsens kontroversielle transfer kunne have været værre, men burde have været bedre. Både skivens eksemplariske lydspor og exceptionelle ekstramateriale scorer dog topkarakter uden det store besvær. Umiddelbart virker det desværre usandsynligt, at Universal genudgiver filmen på Blu-ray med et forbedret transfer, så hvis du er fan, kan du sagtens tillade dig at købe filmen igen øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 AP 14 år siden

#29 Jeg er 100 % enig :-)

bruce (21) skrev:
DC er ikke kun 45 minutter ekstra. Det ændrer ALT. Pace, historie, plot og får flere scener til at have en anden betydning.


Nu får jeg helt lyst til at se Kingdom of Heaven DC. Jeg har ellers altid hadet den film. Dels pga. de ting du nævner, men også Bloom som jeg mener er en forfærdelig skuespiller - enig med Baby Strong. Jeg synes ikke at hans præstation i filmen er på nogen måde godkendt.. :-)
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 14 år siden

Bloom er en fin skuespiller... så længe han bare holder sin kæft. Det er derfor han fungerede forbløffende godt som Legolas i Ringenes Herre, men skidt i stort set alle andre film. Men hans kvaliteten af hans præstation synes jeg altid hænger sammen med hvor meget dialog/monolog han udfører. i Kingdom Of Heaven synes jeg han er nogenlunde acceptabel... netop fordi han ikke siger særlig meget. Men ja, DC er MEGET bedre end biografversionen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 AP 14 år siden

haha, du har ret. Der er en klar sammenhæng der ;-) Problemet er bare, at skuespil også handler om andet end dialog - og han kan heller intet andet. Måske er der også bare nogle skuespillere som virkelig går en på nerverne.. i mit tilfælde er han så en af dem.



Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 14 år siden

Well, jeg synes han er nogenlunde hvad angår "det andet". Han vil aldrig være en dygtig skuespiller, men i visse roller er han dog lige akkurat acceptabel. Ingen tvivl om at filmen havde været endnu bedre, hvis man havde valgt en anden skuespiller i hovedrollen. Det kunne ligefrem skabe en helt nye dimension i filmen, og nogle gange skaber karismatisk skuespil endda problemstillinger man ellers ikke ville få øje på. Heldigivis har KoH DC meget andet at byde på, så vi må bare overleve med, at det er en solid film. Nu er jeg uden tvivl ikke ligeså stor tilhænger som resten herinde, men jeg vil til enhver tid forsvare lige netop den film (i DC udgaven naturligvis).

Spartacus - 6/6
Kingdom Of Heaven DC - 4/6
Braveheart - 3/6
Gladiator - 3/6
Kingdom Of Heaven - 2/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 Skeloboy 14 år siden

Hehe, synes det er underligt lige at smide Spartacus ind:), fordi så skal Ben-Hur, Lawrence of Arabia og De Ti Bud vel også med...;)
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 14 år siden

#45 Det var jo ikke mig der nævnte den, men netop fordi den blev nævnt, tænktej eg lige jeg ville smide den ind. Men ok:

Ben Hur - 6/6
Lawrence Of Arabia - 5/6
De Ti Bud - ?/6 (har set DeMilles version som kid, men jeg kan vitterligt ikke huske den)

Edit - Haha, opdagede lige at begge versioner er lavet af DeMille, det vidste jeg sgu ikke. Det er den fra 50'erne jeg engang har set.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Baby Strong 14 år siden

#18 Ikke plotmæssigt, men den stemning man prøver at få frem og den samme storhed, samt de små klichélinjer og de store kampe man bare venter på at være igennem. Det er på kanten til at være plat imo. Det samme gælder Alexander som bare var værre og en direkte pinlig affærer.

#19 Det er jo en smagssag. En god film behøver i min verdenen, ikke have et stor emne som platform. Alt afhængig hvordan historien bliver fortalt, skuespillerpræstationer, produktionsdesign og hvordan den er filmet, kan det blive en fed film for mig. Fx. Tarantino's film plejer ikke at have de store emner på dagsordnen, men pågrund af dialog, intensitet, god humor, og speciel mytologi, kan han lave fantiske film over en blond hævner med Hattori Hanzo sværd.
Gravatar

#48 elwood 14 år siden

Billede 1
Arhhh hvad! dommer, jeg rørte ham jo knap nok!

Billede 2
Verdens Største Pudekamp

Billede 3
Shut up bruce, and let me finish

Billede 4
I smell fear in you

Naa that's just my new Cologne
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 dyg 14 år siden

Billede 4 - The Axe effect!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#50 elwood 14 år siden

hehe to sjæle samme tanke, well næsten 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: