Selv ni år efter premieren har ingen af Hollywoods mange, nyproducerede storfilm formået at overgå “Gladiator”. BD-udgivelsens kontroversielle transfer kunne have været værre, men burde have været bedre. Både skivens eksemplariske lydspor og exceptionelle ekstramateriale scorer dog topkarakter uden det store besvær. Umiddelbart virker det desværre usandsynligt, at Universal genudgiver filmen på Blu-ray med et forbedret transfer, så hvis du er fan, kan du sagtens tillade dig at købe filmen igen øjeblikkeligt.
#41 AP 14 år siden
Nu får jeg helt lyst til at se Kingdom of Heaven DC. Jeg har ellers altid hadet den film. Dels pga. de ting du nævner, men også Bloom som jeg mener er en forfærdelig skuespiller - enig med Baby Strong. Jeg synes ikke at hans præstation i filmen er på nogen måde godkendt.. :-)
#42 Lord Beef Jerky 14 år siden
#43 AP 14 år siden
#44 Lord Beef Jerky 14 år siden
Spartacus - 6/6
Kingdom Of Heaven DC - 4/6
Braveheart - 3/6
Gladiator - 3/6
Kingdom Of Heaven - 2/6
#45 Skeloboy 14 år siden
#46 Lord Beef Jerky 14 år siden
Ben Hur - 6/6
Lawrence Of Arabia - 5/6
De Ti Bud - ?/6 (har set DeMilles version som kid, men jeg kan vitterligt ikke huske den)
Edit - Haha, opdagede lige at begge versioner er lavet af DeMille, det vidste jeg sgu ikke. Det er den fra 50'erne jeg engang har set.
#47 Baby Strong 14 år siden
#19 Det er jo en smagssag. En god film behøver i min verdenen, ikke have et stor emne som platform. Alt afhængig hvordan historien bliver fortalt, skuespillerpræstationer, produktionsdesign og hvordan den er filmet, kan det blive en fed film for mig. Fx. Tarantino's film plejer ikke at have de store emner på dagsordnen, men pågrund af dialog, intensitet, god humor, og speciel mytologi, kan han lave fantiske film over en blond hævner med Hattori Hanzo sværd.
#48 elwood 14 år siden
Arhhh hvad! dommer, jeg rørte ham jo knap nok!
Billede 2
Verdens Største Pudekamp
Billede 3
Shut up bruce, and let me finish
Billede 4
I smell fear in you
Naa that's just my new Cologne
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#49 dyg 14 år siden
#50 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"