Selv ni år efter premieren har ingen af Hollywoods mange, nyproducerede storfilm formået at overgå “Gladiator”. BD-udgivelsens kontroversielle transfer kunne have været værre, men burde have været bedre. Både skivens eksemplariske lydspor og exceptionelle ekstramateriale scorer dog topkarakter uden det store besvær. Umiddelbart virker det desværre usandsynligt, at Universal genudgiver filmen på Blu-ray med et forbedret transfer, så hvis du er fan, kan du sagtens tillade dig at købe filmen igen øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dyg 14 år siden

#10 - Word, bitch! Braveheart like a motherfucker!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 AP 14 år siden

#10 hehe jeg har det omvendt - Braveheart er en fantastisk film (no doubt) men efterhånden som jeg får den set flere og flere gange, kan Mel Gibson sommetider virke en anelse utroværdig..

Mht. Gladiator er det heller ikke alene Russel Crowe der bærer filmen. Både Connie Nielsen og specielt joaquin phoenix gør også deres :-)
Gravatar

#13 The Insider 14 år siden

Braveheart sucks!

* spæner væk *
War. War never changes.
Gravatar

#14 filmz-Utyske 14 år siden

#11 -

Crowe was da bomb in "Gladiator"?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15 gi-jones 14 år siden

Ohh, hvor er jeg dog splittet omkring det her. På den ene side vil jeg utroligt gerne have den film i HD, og har aldrig haft en version med ekstramateriale. På den anden side ville jeg bare blive så skuffet hvis det nu viser sig at Bruce IKKE bare er en avantgarde flueknepper der sidder med en lup foran sit 100" lærred og leder efter fejl :) What to do!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 Buzz 14 år siden

så er da kun en film kingdom of heaven eller Robin Hood fra 1991
Gravatar

#17 Baby Strong 14 år siden

Holder med AP her. Når man har set Braveheart tilstrækkelig mange gange, er Gibson ligeså pålidelig som en løbende afghaner med rygsæk. Jeg elsker dog stadig soundtracket.

Gladiator er stadig min ynglings af Scott's film, og umiddelbart tror jeg det også ender sådan. Jeg forstår stadig ikke hvordan, han kunne lave en film, så tæt op af sin egen Gladiator og så med verdenens ringeste skuespiller - Hr. Bloom.
Gravatar

#18 BN 14 år siden

Baby Strong (17) skrev:
Jeg forstår stadig ikke hvordan, han kunne lave en film, så tæt op af sin egen Gladiator og så med verdenens ringeste skuespiller - Hr. Bloom.


Jeg kan nu ikke forstå, hvis du synes, 'Kingdom of Heaven - Director's Cut' og 'Gladiator' ligger så tæt op af hinanden plotmæssigt. De lighedspunkter der er, er da temmelig overfladiske.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 filmz-Bruce 14 år siden

Baby Strong (17) skrev:
Jeg forstår stadig ikke hvordan, han kunne lave en film, så tæt op af sin egen Gladiator og så med verdenens ringeste skuespiller - Hr. Bloom.


Det værste er jo så egentlig, at filmen endte op med at være bedre end Gladiator. Det siger egentlig en del om begge film. Ligeså varieret i sit ensemble, alsidig i sine politiske konspirationer og tvetydig omkring sine prota- og antagonister, ligeså endimensionel er Gladiator i sin fortælling. Og det er endda ikke for at forklejne Gladiator, som er en glimrende ramasjang film, flot filmet og med en særdeles karismatisk frontfigur. Men når glasuren er pillet af, så er tematikken eddermaneme hul.

Anderledes med Kingdom of Heaven DC, hvor Jeremy Irons, Liam Neeson, Ghassan Massoud, Edward Norton og David Thewlis så RIGELIGT opvejer den middelmådige men absolut godkendte præstation af Orlando Bloom. Så sandelig en film, som har langt mere under toppen, end blot glasur.

Og som creme de la creme, så vil Ulrich Thomsen for evigt være Svend Oles overmand i oneliners!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 Skeloboy 14 år siden

bruce (19) skrev:
Anderledes med Kingdom of Heaven DC


Nu har jeg set KoH til hudløshed, fordi jeg brugte den i specialet. Men kun biografudgaven, og den er sådan set ok, men aldrig virkelig god. Har fået at vide, at KoH DC skulle være rigtig meget bedre...passer det?

Skriv ny kommentar: