Selv ni år efter premieren har ingen af Hollywoods mange, nyproducerede storfilm formået at overgå “Gladiator”. BD-udgivelsens kontroversielle transfer kunne have været værre, men burde have været bedre. Både skivens eksemplariske lydspor og exceptionelle ekstramateriale scorer dog topkarakter uden det store besvær. Umiddelbart virker det desværre usandsynligt, at Universal genudgiver filmen på Blu-ray med et forbedret transfer, så hvis du er fan, kan du sagtens tillade dig at købe filmen igen øjeblikkeligt.
#31 BN 14 år siden
Ja, det er en bredere fortælling. Og der er endnu flere fantastiske, stemningsfulde billeder og scenarier, plus et eminent opsat kæmpe slag mellem to hære. Og Balian's rejse og oplevelser virker også "større". Og ja, personerne er nok også mere nuancerede.
Ligeså forskellige de to film er, ligeså gode er de i mine øjne.
'Gladiator' 6/6
'Kingdom of Heaven - DC' 6/6
#32 BN 14 år siden
Og dermed skylder du os en anmeldelse i nær fremtid, når du har fået den set. :-)
#33 Skeloboy 14 år siden
#34 BN 14 år siden
Det er hermed noteret .... "først i januar".
:-)
#35 El vez 14 år siden
Jeg synes du bør gi' den en forlomme - jeg har netop genset KoH DC idag og der er slet ingen tvivl om at vi snakker mesterværk, både visuelt og indholdsmæssigt. Det eneste minus for mig er portrættet af de ekstremistiske tempelriddere, der fremstår unødvendigt sort/hvidt, men kan man se bort fra det, er der kun godt at sige om den.
#36 Skeloboy 14 år siden
#37 filmz-Bruce 14 år siden
#38 Lord Beef Jerky 14 år siden
#39 Kram 14 år siden
If winning isn't everything, why do they keep score?
#40 Lord Beef Jerky 14 år siden