Selv ni år efter premieren har ingen af Hollywoods mange, nyproducerede storfilm formået at overgå “Gladiator”. BD-udgivelsens kontroversielle transfer kunne have været værre, men burde have været bedre. Både skivens eksemplariske lydspor og exceptionelle ekstramateriale scorer dog topkarakter uden det store besvær. Umiddelbart virker det desværre usandsynligt, at Universal genudgiver filmen på Blu-ray med et forbedret transfer, så hvis du er fan, kan du sagtens tillade dig at købe filmen igen øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 14 år siden

bruce (24) skrev:
Trekantsdramaet i KoH er heller ikke noget særligt. Men til gengæld har vi et politisk intrigespil, startende helt tilbage i rækkerne i Frankrig i Balians familie. I kirken, i adelen, religion, hvor værdigrundlag sætte op mod hinanden og hvor ridderlighed både kommer fra de laveste klasser og fra modstanderne. Korruption og råddenskab.

Ja, det er en bredere fortælling. Og der er endnu flere fantastiske, stemningsfulde billeder og scenarier, plus et eminent opsat kæmpe slag mellem to hære. Og Balian's rejse og oplevelser virker også "større". Og ja, personerne er nok også mere nuancerede.

Ligeså forskellige de to film er, ligeså gode er de i mine øjne.

'Gladiator' 6/6

'Kingdom of Heaven - DC' 6/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 BN 14 år siden

Skeloboy (30) skrev:
Så er den 4-disc DC bestilt af KoH..:)

Og dermed skylder du os en anmeldelse i nær fremtid, når du har fået den set. :-)
Gravatar

#33 Skeloboy 14 år siden

#32 - hehe. den kommer lige nederst i bunken...har 35 andre film, der skal ses først..:), men får den nok også først i januar alligevel...Play er ikke lige super hurtige for tiden:)
Gravatar

#34 BN 14 år siden

Skeloboy (33) skrev:
#32 - hehe. den kommer lige nederst i bunken...har 35 andre film, der skal ses først..:), men får den nok også først i januar alligevel...Play er ikke lige super hurtige for tiden:)

Det er hermed noteret .... "først i januar".

:-)
Gravatar

#35 El vez 14 år siden

Skeloboy (33) skrev:

Jeg synes du bør gi' den en forlomme - jeg har netop genset KoH DC idag og der er slet ingen tvivl om at vi snakker mesterværk, både visuelt og indholdsmæssigt. Det eneste minus for mig er portrættet af de ekstremistiske tempelriddere, der fremstår unødvendigt sort/hvidt, men kan man se bort fra det, er der kun godt at sige om den.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#36 Skeloboy 14 år siden

#35 - tjo, det kan godt være:) - men nu vil jeg helt af med mine ikke-sete filmbunke...så jeg kan opbygge mig en ny..;)
Gravatar

#37 filmz-Bruce 14 år siden

#36 Glæd dig til ekstramaterialet. Det bugner! Og det er en stor skam, at det slet ikke er med på BD udgaven! Og endnu en bonus til DVD'en. Der er Ouverture og Entr'Acte med, som det sig hør og bør på store helaftensfilm. Det er SKAMMELIGT væk på BD udgaven!!! :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#38 Lord Beef Jerky 14 år siden

Tilslutter mig lidt sent Braveheart-vognen. Ikke at jeg ser det store i nogle af de to film, men Braveheart havde i det mindste nogle interessante og brutale actionscener. Jeg håber dog stadig på at Gladiator 2 snart udkommer, så jeg kan få lidt at grine af... heh. Men ja, KoH Director's Cut er bedre end begge film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#39 Kram 14 år siden

Spartacus for life :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#40 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ja, Spartacus er selvfølgelig over dem alle.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: