Få gange i “A Good Day to Die Hard” fornemmer man en snert af den gnist, der gav originalen krudt i røven og ændrede actiongenren for evigt. Men den gnist bliver desværre hurtigt slukket igen, fordi instruktøren John Moore og manuskriptforfatteren Skip Woods ikke forstår, hvad de har med at gøre. De gode bemærkninger og den gemytlige atmosfære får aldrig frit løb, og i stedet for at koncentrere sig om manuskriptet, karakteren og humoren har Moore og Co. brugt 82(!) dage på at indspille filmens første biljagt. Hvis bare de havde brugt halvtreds af de dage på at raffinere drejebogen, havde “Die Hard”-seriens femte opus måske endt som en værdig fortsættelse i stedet for en kedsommelig brøler. ”Jeg har fået nok af det her lort”, siger en af skurkene midt under biljagten. Det har vi desværre også – kun tyve minutter inde i filmen.
Skriv ny kommentar:
#71 Riqon 11 år siden
Det der Human trafficking, altså ...
#72 TP-DK 11 år siden
Mon ikke resultatet ville blive en Die Hard film med kedelige action scener aka. A Good Day to Die Hard.
#73 Ispep 11 år siden
Hvis man er dig, så sikkert ja.
#74 Hr. Nielsen 11 år siden
#75 soif 11 år siden
www.frontier-film.dk
#76 Batsy 11 år siden
feel the rage
#77 Weird_J 11 år siden
Den haltede lidt i starten. Men så syntes jeg den kørte derud af.
og var faktisk overrasket over hvor godt, de spillede over for hinanden
"far og søn".
bedre ind 4ern efter min meningB-)
#78 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Da McClaine kører galt med Mercedes-lastbilen i den første biljagt, lander lastbilen "på alle fire". Men da han øjeblikket efter klatrer ud fra den, ligger den på siden. Klassisk blooper.
#79 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#80 Lord Beef Jerky 10 år siden