Få gange i “A Good Day to Die Hard” fornemmer man en snert af den gnist, der gav originalen krudt i røven og ændrede actiongenren for evigt. Men den gnist bliver desværre hurtigt slukket igen, fordi instruktøren John Moore og manuskriptforfatteren Skip Woods ikke forstår, hvad de har med at gøre. De gode bemærkninger og den gemytlige atmosfære får aldrig frit løb, og i stedet for at koncentrere sig om manuskriptet, karakteren og humoren har Moore og Co. brugt 82(!) dage på at indspille filmens første biljagt. Hvis bare de havde brugt halvtreds af de dage på at raffinere drejebogen, havde “Die Hard”-seriens femte opus måske endt som en værdig fortsættelse i stedet for en kedsommelig brøler. ”Jeg har fået nok af det her lort”, siger en af skurkene midt under biljagten. Det har vi desværre også – kun tyve minutter inde i filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Frederik 11 år siden

Latterligt at 20th Century Fox vælger at takke nej til Joe Cornish (manden bag Attack the Block og Spielbergs Tintin) der tilbød at både skrive og instruere filmen, for i stedet at hyre John Moore.

Moore er en fabriksarbejder, og virker ret ligeglad med hvordan produktet endelig ender. I et interview med ham i Empire indrømmer han sgu lidt det hele selv:

http://www.empireonline.com/interviews/interview.a...

Der er spoilers, men i bund og grund fortæller han, at store dele af manuskriptet og hvem skurken var ikke blev sat på plads før to uger efter optagelserne startede. Jøsses...
Gravatar

#62 S.S 11 år siden

Hold da kæft en lorte film, kan ikke huske hvornår jeg sidst er blevet så skuffet over en film, det skal måske lige være Indiana Jones 4, jeg var bogstavelig talt ved at forlade biografen, det var kun fordi jeg var i selskab med andre at jeg opførte mig ordenligt, jeg var ved at kaste op et par gange over de dårligt udførte dialoger der prægede hele filmen fra start til slut, den handler kun om hvor meget man kan ødelægge på kortest tid muligt, handlingen er lort med lort på, skuespillet stinker af røv, effekterne er tarvelige, skurkene er ligegyldige og kedelige, og udover det skulle de lige fremhæve en små hundrede gange at han var gammel og han var på ferie,.........Die Hard 4.0 var jo et mesterstykke ved siden af den her, jeg mener virkelig at denne film aldrig skulle have set dagens lys.

Den får 0/6 herfra.
Gravatar

#63 KasperBS 11 år siden

Det er utroligt med alle de kompetente instruktører der findes rundt omkring, at de så vælger en af de dårligste til at instruere. Og det sker gang på gang. Og de bruger de dårlige instruktører igen og igen.
Gravatar

#64 Ericmase 11 år siden

KasperBS (63) skrev:
Det er utroligt med alle de kompetente instruktører der findes rundt omkring, at de så vælger en af de dårligste til at instruere. Og det sker gang på gang. Og de bruger de dårlige instruktører igen og igen.

Nolan er helt sikkert ikke den rigtige til en ny Die Hard-film, men det kunne da være sjovt at se resultatet (altså kun ifølge mig (tror jeg)).
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#65 Batsy 11 år siden

Ericmase (64) skrev:
Nolan er helt sikkert ikke den rigtige til en ny Die Hard-film, men det kunne da være sjovt at se resultatet (altså kun ifølge mig (tror jeg)).

Nolan... Nolan everywhere!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#66 Ericmase 11 år siden

Batsy (65) skrev:
Nolan... Nolan everywhere!

Yup.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#67 KasperBS 11 år siden

Ericmase (64) skrev:

Han er for stor og god en instruktør til sådan en film. Men de kunne godt have valgt en anden instruktør der forstår sig på den slags film. Hvem det lige skulle være ved jeg ikke. En af dem der har lavet dødbringende våben, bad boys, swat, 21 jump street, taxi filmene.
Gravatar

#68 Slettet Bruger [3357743589] 11 år siden

KasperBS (67) skrev:
Han er for stor og god en instruktør til sådan en film.

For stor til en filmserie, der spænder over 25 år og har tjent masser af penge? Wait, what?
Gravatar

#69 Riqon 11 år siden

Brad Bird.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#70 MOVIE1000 11 år siden

Nolan tilhører vel Warner Bros.=??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: