Det store spørgsmål er, om Clint Eastwood qua sin tiltagende alder er blevet for gammel til at være med, hvor det gælder? Umiddelbart må svaret være et usikkert nej til den udmelding. Ganske vist er “Gran Torino” langt fra det bedste, der er set fra den legendariske instruktør og skuespillers rynkede hånd, men alligevel viser han i fragmenter, hvorfra han har opnået sin særstatus. Når vi ved, hvad han i virkeligheden kan, så skuffer det ikke desto mindre at se hans håndværk så sløset ført ud i livet, som det her er tilfældet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 14 år siden

Enig i karakteren og flot anmeldelse :). Det er desværre ikke en særlig god film.
Gravatar

#2 Åkepool 14 år siden

Vil nu give den et hak opad.

4/6
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 elwood 14 år siden

Billede 1
Hva fanden homies! det sku da Sidney Lee der går derover på gaden.

Stemme i bilen Hvem fanden er det?

Anden stemme i bilen Ja det sku da ham der fra Vild med dans er det ikke, eller er det Basim?

Lyden af pistoler der bliver afsikret...

Billede 2
And then my boyfriend was like, Sy hon for letting the toilet seat up.

And then I was like Oh my gosh, you know like what evar, and then he said... and Then I said...

Does she ever shut up, dammm I want Clyde back

Billede 3
How many times do I have to tell you don't quote me Like I'm the Old Dirty Harry


Billede 4
Live action version of Pixars Up
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Ericmase 14 år siden

Jeg gør lige som #2. 4/6 stjerner. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#5 wimmie 14 år siden

Jeg er helt enig i karakteren; jeg synes desværre at filmen langtfra levede op til mine forventninger; dette er ikke bare Clintens svageste film - det var også et af årets største filmskuffelser (i forhold til forventninger og anmeldelser).

så det bliver en lille 3'er fra min side...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 MOVIE1000 14 år siden

Billed 5 "Hitchcock er min inspiration til mine film" :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 Martindan 14 år siden

Synes nu anmelderen er rimelig hård ved en ellers god film.

Jeg synes ikke det er karakterernes form den som sådan er gal med, kan ikke se hvor de har deres huller, som anmelderen gerne vil lægge det ud.
Nok mere skuespilpræstationerne, der ikke konsekvent har et niveau, men svinger mellem god og flad, der leverer disse såkaldte "huller". Clinten er suveræn, og rart at se ham som en "svækling" for en gang skyld, men de andre synes jeg ikke leverer den energi der skal til. De mangler energi og karisma, og matcher bare ikke Clinten hvilket er ret ærgerligt. Nok derfor de kommer til at fremstå flade, men han overmatcher dem bare og desværre ikke på en måde hvor han løfter dem med op, men mere udstiller deres mangler.

Filmens største problem - det er bare min mening - er dog ikke skuespillerne, men at historien er en tand for sentimental og søgt "poetisk" i forhold til mødet mellem de to kulturer af ungdom og race, samt Walts udvikling. Altså for at sammenligne med et maleri; Rammerne og konstruktionen er på plads, men indholdet bliver en tand for sødt. Man kunne godt have brugt noget mere kynisme uden undertonen af humor eller ironisering (er der et ord der hedder det) i forhold til scenerne mellem Walt og Thao.

Men oki så var filmen måske blevet lidt for tung til tider.

Vil kalde det et stort 4-tal.
for cryin' out loud......
Gravatar

#8 wimmie 14 år siden

Jeg synes slutningen var ret fed; den trækker filmen et godt stykke op. Og ja, Clinten gør det sådan set godt nok i sin rolle, men jeg synes at han udprægede brummen og snerren bliver for meget og han bliver til sidst nærmest en parodi på sig selv. Hans karakteristiske sammenknebne dræberblik ville have været nok men at han ligefrem behøver at knurre...

Derudover synes jeg at flere af personerne er for overdrevne og nærmest stereotype karikaturer (bl.a. det snotforkælede barnebarn).
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 Yoda 14 år siden

Jeg synes også, at 3/6 er lige i underkanten. I min Eastwood-verden repræsenterer "Gran Torino" også (som hos #2, #4 & #7) en 4/6-film.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 bullettooth 14 år siden

Jeg er på ingen måde enig med anmeldelsen! Denne film er så fuld af humor, varme og overspillede karaktere, og jeg tror det er fuldt overlagt. Hvis man sammenligner med andre mere seriøse dramaer fra clintens hånd, ja så virke GT måske forkert på nogle områder. Men detter er en helt anden boldgade... Clint har virkelig formået at skrue en god film sammen, med massere af under og overspillet humpr på de rette steder. Den virkede for mig og jeg giver den 5/6

Skriv ny kommentar: