Der er dog både eventyr og forsonende moraler såsom venskab og næstekærlighed at hente i “Det gyldne kompas”, og selvom filmen enkelte steder tenderer fantasy-light, så kan både store og lidt mindre roligt begive sig i ly for vinterkulden og opleve julens glade budskab i fantasifuld forklædning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-simon krogh 16 år siden

jeg har lige set filmen den er nu flot men den har ikke de rigtige facts om bogen så jeg syn's den er lidt dårlig.
Gravatar

#12 Julian 16 år siden

# 10

Der er slet ikke tale om en ny "Eragon" ifølge mig. Jeg er netop hjemvendt fra biografens mørke, og jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem.

Hvis ikke det havde været for slutningen, havde den muligvis fået en højere karakter af mig. På en eller anden måde føltes slutningen forkert, utroværdig, forhastet; jeg er ikke præcis sikker på hvordan jeg skal beskrive det.

Ikke desto mindre. Rigtig god film. Målgruppen er ramt godt.

4/6
"You can't take the sky from me" Firefly Theme
Gravatar

#13 filmz-Erlingur666 16 år siden

den her film er det rene fantasi. LOREK BRYNISON var godt lavet. Os tve kampen var mit yndglins øjeblik. Dyrene var godt lavet. Aben den er jo onder en mrs colthur. Ved ikke helt hvordan de staves. Anyway 4 halv stjrene ud af 6.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [3044872515] 16 år siden

# 13: No offense; jeg ved, at det er et åbent forum, men tror du ikke, at det ville være bedre at finde et forum med nogle jævnaldrende (fx arto)?
Du kan simpelthen ikke begå dig sprogligt herinde, og der er ingen, som tager bare et enkelt af dine indlæg seriøst - de bærer i al for høj grad præg af din alder.
Gravatar

#15 mvejen 16 år siden

#14 Men underholdningsværdien er overraskende høj.
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 16 år siden

#14: For helvede, du må sgu da ikke demoralisere vor helt!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 filmz-CAADK 16 år siden

#16 :D

Vendte hjem fra biografen lidt små irriteret, må jeg ærligt indrømme. Jeg er meget glad for Pullmans bøger, og jeg følte ikke rigtigt at man havde gjort bøgerne ære. Måske har det noget at gøre med Chris Weitz. Syntes ikke han har visioner nok til at lave en stor eventyrfilmatisering.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#18 fatcat 16 år siden

#14 - lad os nu lige spise brød til. Alle er velkommen. Også selv om man kun er 12 år. Filmz handler om kærlighed til film og den kan man altså godt have selv om man kun er 12.

Jeg vil nødig at filmz bliver et sted, hvor kun intellektuelle filmnørder der mestre et lix-tal på over 55, må blande sig i debatten.

Jeg synes Erlingur666 er et friskt pust, og jeg glæder mig over at folk i alle aldre er så glade for film at de gerne vil dele det med andre...

"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#19 Slettet Bruger [3044872515] 16 år siden

#18: Jeg ved godt, at 'alle er velkomne', men man kan vel ikke siges at deltage (aktivt) i en debat, hvis man simpelthen ikke er i stand til at forsøge at argumentere for sine holdninger, men alene fortæller, hvad man mener.

Jeg har virkeligt gjort mig umage for ikke at skrive noget ondt om Erlingur, men blot foreslå ham et forum, hvor han måske kunne debattere med nogle på samme niveau som sig selv. Det er ikke en kritik af ham som sådan; enhver kan jo se på sproget og 'argumenterne', at han netop kun er 12, og der er jo en helt tråd, som primært er dedikeret til ham, fordi folk enten synes det er sjovt eller træls at hans indlæg er på et sådant niveau. Det er vel heller ikke skægt at være den, som de andre griner af?

Jeg foreslår heller ikke, at vi testes før vi bliver brugere, men det er klart, at et barn ikke kan klare sig i diskussioner med mere eller mindre voksne mennesker.
Gravatar

#20 filmz-DocDoom 16 år siden

19: Det er vel ikke et spørgsmål om "at klare sig"! Det er vel ikke en konkurrence? Jeg er også meget glad for erlingur666's friske og anderledes indlæg, og jeg håber bestemt, at han bliver her. Hvis hans indlæg ikke falder i din smag, så kan du vel ignorere dem. Der er ingen rimelighed i at fordømme brugere, der ikke genererer andre :-D
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: