Der er dog både eventyr og forsonende moraler såsom venskab og næstekærlighed at hente i “Det gyldne kompas”, og selvom filmen enkelte steder tenderer fantasy-light, så kan både store og lidt mindre roligt begive sig i ly for vinterkulden og opleve julens glade budskab i fantasifuld forklædning.
#11 filmz-simon krogh 16 år siden
#12 Julian 16 år siden
Der er slet ikke tale om en ny "Eragon" ifølge mig. Jeg er netop hjemvendt fra biografens mørke, og jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem.
Hvis ikke det havde været for slutningen, havde den muligvis fået en højere karakter af mig. På en eller anden måde føltes slutningen forkert, utroværdig, forhastet; jeg er ikke præcis sikker på hvordan jeg skal beskrive det.
Ikke desto mindre. Rigtig god film. Målgruppen er ramt godt.
4/6
#13 filmz-Erlingur666 16 år siden
#14 Slettet Bruger [3044872515] 16 år siden
Du kan simpelthen ikke begå dig sprogligt herinde, og der er ingen, som tager bare et enkelt af dine indlæg seriøst - de bærer i al for høj grad præg af din alder.
#15 mvejen 16 år siden
#16 filmz-DocDoom 16 år siden
#17 filmz-CAADK 16 år siden
Vendte hjem fra biografen lidt små irriteret, må jeg ærligt indrømme. Jeg er meget glad for Pullmans bøger, og jeg følte ikke rigtigt at man havde gjort bøgerne ære. Måske har det noget at gøre med Chris Weitz. Syntes ikke han har visioner nok til at lave en stor eventyrfilmatisering.
Bruce: Batman has no limits
#18 fatcat 16 år siden
Jeg vil nødig at filmz bliver et sted, hvor kun intellektuelle filmnørder der mestre et lix-tal på over 55, må blande sig i debatten.
Jeg synes Erlingur666 er et friskt pust, og jeg glæder mig over at folk i alle aldre er så glade for film at de gerne vil dele det med andre...
#19 Slettet Bruger [3044872515] 16 år siden
Jeg har virkeligt gjort mig umage for ikke at skrive noget ondt om Erlingur, men blot foreslå ham et forum, hvor han måske kunne debattere med nogle på samme niveau som sig selv. Det er ikke en kritik af ham som sådan; enhver kan jo se på sproget og 'argumenterne', at han netop kun er 12, og der er jo en helt tråd, som primært er dedikeret til ham, fordi folk enten synes det er sjovt eller træls at hans indlæg er på et sådant niveau. Det er vel heller ikke skægt at være den, som de andre griner af?
Jeg foreslår heller ikke, at vi testes før vi bliver brugere, men det er klart, at et barn ikke kan klare sig i diskussioner med mere eller mindre voksne mennesker.
#20 filmz-DocDoom 16 år siden