Der er dog både eventyr og forsonende moraler såsom venskab og næstekærlighed at hente i “Det gyldne kompas”, og selvom filmen enkelte steder tenderer fantasy-light, så kan både store og lidt mindre roligt begive sig i ly for vinterkulden og opleve julens glade budskab i fantasifuld forklædning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 HonoDelLoce 16 år siden

#20

I øvrigt er jeg glad for brugeren "Center" af den samme årsag :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 filmz-DocDoom 16 år siden

#21: Selvom han - med dine egne ord (og ganske rigtigt) - virkelig er en tegning.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#23 HonoDelLoce 16 år siden

#22

Jamen, det er han jo :D I øvrigt behøver det jo ikke at være negativt ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 Slettet Bruger [3044872515] 16 år siden

Jeg synes nu stadig, at det mest af alt er synd for knægten, og at indlæg af den kaliber nu mere eller mindre bare er spam.

Men jeg skriver ikke mere om det i denne tråd; det hører jo ikke ligefrem til her.
Gravatar

#25 nerdalmighty 16 år siden

Jeg synes filmen virkede et smule forhastet. Uden at have læst bogen, er det svært at vurdere om filmen matcher, men historien virkede "tynd" og ikke specielt godt fortalt. Måske vil det virke mere helt når mange engang kan se de næste film i serien i én køre.

Mange scener så ud som om det var klippet korte og blot hurtigt skulle bringe os fra et sted til det næste. Måske en forlænget udgave på dvd kan rette op på det indtryk.

Pigen i hovedrollen fungerede fint, men jeg syntes Nicole Kidman's figur virkede utroværdig og Daniel Craig så man jo nærmest intet til, i hvert fald giver plakaterne indtryk af at han har en meget større rolle.

Effekterne var i top, men alt i alt ikke en film der efterlod mig specielt imponeret.

3/6 fra mig.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#26 fatcat 16 år siden

#25 Nu har jeg endnu ikke set filmen - så jeg ved af gode grunde ikke hvor meget Daniel Craig er med i filmen. Men jeg har læst bøgerne flere gange så jeg kan berolige dig med at han spiller en meget stor rolle senere hen - bare vent :)

Så der er god grund til at han fylder meget på plakaten - udover at han naturligvis er et godt trækplaster.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#27 fatcat 16 år siden

#24 Min sidste kommentar til denne sag.

1. Pullmans bøger er primært skrevet til børn - hvorfor Erlingur666 måske har mere ret til at kommentere filmen end os andre der er lidt ældre end de 12

2. Hvis hans kommentarer er spam - så har vi vist et meget forskelligt syn på hvad der er spam og hvad der ikke er. Erlingur666's kommentarer (i denne tråd i hvertfald) er jo kun omkring filmen - hvilket jo er hele ideen her på filmz - kommentarer om film - og ikke kommentarer om - tja hvad kan jeg finde på... kommentarer om andres sprog, alder, stavefærdigheder, manglende evner til at "klare sig i en diskussion"...

3. Hvis du ikke mener at dine kommentarer om Erlingur666 hører til i denne tråd - hvorfor starter du så selv debatten?? Du kunne jo have holdt dig til at kommentere filmen...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#28 fish 16 år siden

var inde og se filmen igår, har læst alle 3 bøger, og synes virkelig filmen var fantastisk. imodsætning til harry potter filmene, hvor jeg også har læst alle bøger, som ikke lever op til mine forventninger, så gjorde "det gyldne kompas" det til fulde. kunne ikke have forestillet mig en bedre filmatisering. håber snart at toeren også vil blive filmatiseret.
Gravatar

#29 mr gaijin 16 år siden

#28 Velkommen til forummet. Det er altid godt at se nye brugere. Endda med god smag for film og bøger :)

Jeg har lige været inde at se filmen, og den levede både op til mine forventninger og til kritikken. Handlingen er noget forhastet. Men det er jo også, hvad man kan forvente, når så mange sider skal skæres ned til under to timer. Men castet gør det godt, effekterne er gode, og filmen lever så meget op til bogen, som man kunne håbe.

4/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#30 filt 16 år siden

#29, når det kommer fra dig, så tør jeg alligevel håbe på en gedigen filmatisering af min eventyrfavorit. Beder til at det holder! :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: