Der er dog både eventyr og forsonende moraler såsom venskab og næstekærlighed at hente i “Det gyldne kompas”, og selvom filmen enkelte steder tenderer fantasy-light, så kan både store og lidt mindre roligt begive sig i ly for vinterkulden og opleve julens glade budskab i fantasifuld forklædning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Michael Andersen 16 år siden

#50 He he. På mit arbejde har jeg nok set trailerne 20 gange, og jeg er stadig ikke sikker på hvad filmen går ud på ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#52 The Insider 16 år siden

#51, exactly, jeg har det på nøjagtig samme måde :-) Jeg har no clue om, hvad den handler om. Traileren virker mere som et sammenkog af alle mulige tilfældige scener - det har tydeligvis været mere vigtigt at gengive filmens effekter end dens historie, og jeg har derfor ikke umiddelbart nogen lyst til at se den.
War. War never changes.
Gravatar

#53 filmz-PDN 16 år siden

#37 - Er fuldstændig enig, den har potentialet til at være kanon, men der er bare alt for meget der er pillet væk.
Gravatar

#54 davenport 16 år siden

Ang. den sideløbende diskussion, så er det og har altid været mit indtryk af Filmz, at det er for alle.

Fra Filmz regler:

" * Opfordre til ulovligheder, herunder piratkopiering og ulovlig download af copyrightbeskyttet materiale, samt reklamere for pyramidespil og lignende.
* At poste indlæg, som indeholder stærkt nedsættende kommentarer om race, religioner eller seksuelle observanser.
* Spamme, ved f.eks. gentagne gange at indsende en besked med stort set samme indhold, eller indsende indtil flere kommentarer uden egentlig indhold eller som er irrelevante i forhold til den pågældende diskussion.
* Hænge en eller flere brugere ud offentligt i forumet eller chikanere brugere på sidens interne beskedsystem. Dette omfatter stærkt nedsættende kommentarer, trusler og offentliggørelse af privatoplysninger og privat korrespondance uden den pågældende brugers accept."

Der ser jeg ham ikke!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#55 Outbound Sith 16 år siden

#49 Kun 26 mio.??? Så bliver denne film kun en fluelort i filmhistorien! Nu tør jeg ikke engang håbe på et extended DVD cut... Dyyybt suk! Magen til måde at formøble en gylden (no pun intended) mulighed på, skal man lede MEGET længe efter! >:(
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#56 filmz-Lovechild 16 år siden

En smuk film, men det er lykkes at misse historien fuldstændigt selvom den holdte sig meget godt til bogen - hvordan det overhovedet var dem muligt er svært at se. Jeg var underholdt men skuffet, effekterne, de flotte skud og godt skuespil holdt filmen oppe men jeg kunne ikke gå fra Cinemaxx Århus uden at tænke "Hvad fanden har I gjort ved mine ynglings bogserie?".

Desværre betyder de skuffende box office tal nok at vi ikke får film ud af The Sutle Knife og The Amber Spyglass.

4/6
Gravatar

#57 filmz-simon krogh 16 år siden

i en af trailerene ser man lord asriel skære rogers daimon væk men i filmen er den scene fjernet. Man ser også lyra falde ud af lee scoresby's balon men det er åbenbart også fjernet. Det er meget dårligt efter min mening
Gravatar

#58 filmz-Gopaj 16 år siden

Fandme sjældent jeg har oplevet så kedelig, og dårlig en film i biografen...
Gravatar

#59 filmkorn.dk 16 år siden

Jeg havde absolut ingen forventninger til Det Gyldne Kompas. Har heller ikke læst bogen. For sevan hvor blev jeg overrasket. Filmen er så tilpas kompleks, at den aldrig bliver kedelig som f.eks. samtlige Harry Potter film på nær den sidste. Skuespillerne leverer mere end overbevisende præstationer. Lyra er suverænt castet - hun har al den kraft og saft som Harry Potter mangler. Nicole Kidman er isnende ond og manipulerende, men gemmer også på en sårbarhed. Sam Elliot er sig selv, men på den gode måde. CGI-effekterne er brugt fornuftigt, når historien har brug for dem, og ikke kun for at score billige point. Og så er den overraskende brutal. Isbjørnekampen var ultra hård. Jeg håber ikke den lave indtjening i USA betyder at de to næste film i serien ikke bliver lavet eller at de bliver nedprioriteret, så effekterne kommer til at halte. Min eneste anke er at den virkede alt for kort og begivenhederne alt for forhastede. Mon der kommer et extended director's cut?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#60 filmkorn.dk 16 år siden

#57 - jeg kunne forestille mig at filmselskabet har klippet godt og grundigt i filmen og at vi får et extended cut at se, eller også er det scener til den næste film som er optaget allerede, men som de ikke vidste om ville ende op i etteren eller de efterfølgende film.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: