Der bliver altid snakket om en dansk filmbranche i krise, men krisen kan være lidt svær at få øje på. Danmarks størrelse taget i betragtning skovler vi nærmest priser ind i form af Emmyer, Golden Globes og Oscars. “Hævnen” har gjort sit for at trække læsset, og der kan ikke være nogen tvivl om, at succesen fortsætter i udlandet, hvor filmen naturligvis også har fået stor opmærksomhed. Herhjemme kan vi glæde os over en dvd-udgivelse i høj kvalitet, så fans kan med god samvittighed opstøve Biers prisbasker igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kruse 13 år siden

X&O: De film som DjBeau vurderer til 6/6, er dvdudgivelser hvor ekstramaterialet ikke er noget specielt. Hvordan vil du så forsvare at han skal give den samlede vurdering for udgivelsen topkarakter, når udgivelsens ekstramateriale kun er middelmådigt?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#32 chandler75 13 år siden

# 30 Det er selvfølgelig rigtigt. For at en udgivelse skal få 6 stjerner skal der helst ikke være noget under 5.

Eneste undtagelser i # 29 er http://filmz.dk/film/star-wars-episode-v-imperiet-... og http://filmz.dk/film/adventures-of-indiana-jones-t...

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#33 DoctorDoom 13 år siden

#18 - #21:

Rent matematisk er det:

1/6 - 1+2/10
2/6 - 3/10
3/6 - 4+5/10
4/6 - 6+7/10
5/6 - 8/10
6/6 - 9+10/10
Gravatar

#34 X&O 13 år siden

Kruse (31) skrev:
X&O: De film som DjBeau vurderer til 6/6, er dvdudgivelser hvor ekstramaterialet ikke er noget specielt. Hvordan vil du så forsvare at han skal give den samlede vurdering for udgivelsen topkarakter, når udgivelsens ekstramateriale kun er middelmådigt?


Det behøver jeg heldigvis ikke tage stilling til, men det er da sjovt at ikke en eneste anmeldelse lander på 6. Men måske det blot siger mere om dvd-udgivelserne?
Gravatar

#35 Kruse 13 år siden

X&O (34) skrev:
Det behøver jeg heldigvis ikke tage stilling til, men det er da sjovt at ikke en eneste anmeldelse lander på 6. Men måske det blot siger mere om dvd-udgivelserne?


Det siger vel bare at de bedste film som han har anmeldt, godt kunne have haft en bedre dvd-udgivelse.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#36 MMB 13 år siden

#33

Rent matematisk er det da således:

1/6 = 1,67/10 = karakteren 1 og 2 på 10-skalaen.
2/6 = 3,33/10 = karakterene 3 og 4 på 10-skalaen.
3/6 = 5,00/10 = karakteren 5 på 10-skalaen.
4/6 = 6,67/10 = karakterene 6 og 7 på 10-skalaen.
5/6 = 8,33/10 = karakterene 8 og 9 på 10-skalaen.
6/6 = 10,00/10 = karakteren 10 på 10-skalaen.
Gravatar

#37 DjBeau 13 år siden

Mht. karakteren 6/6 til dvd-udgivelser:

Siden 2002 har Filmz lavet 964 dvd-anmeldelser. Ud af disse har kun 17 fået topkarakter. Det er mindre end 1,8%.

Siden 2007 har Filmz lavet 202 blu-ray-anmeldelser. Ud af disse har 14 fået topkarakter. Det er næsten 7%.

6/6 er en utroligt svær karakter for en dvd at opnå. Det kræver en kompetent tekniker at lave fx et flot billede, når man er nødt til at komprimere så meget. Det kan lade sig gøre, men det koster jo også penge at bruge tid på. Med blu-ray har man oceaner af plads på disken, så det er noget nemmere at få et flot billede.

Med andre ord er det (i hvert fald hvis min argumentation holder) dyrere og mere besværligt at lave en god dvd end en god blu-ray. Derfor forekommer topkarakteren så sjældent ved dvd-anmeldelser.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#38 elwood 13 år siden

Hvis Filmz anmeldte Singin in the rain, så var 6/6 nok ikke helt utænkeligt 8-)

Og ja jeg snakker om dvd'en.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39 X&O 13 år siden

DjBeau (37) skrev:
Mht. karakteren 6/6 til dvd-udgivelser:

Siden 2002 har Filmz lavet 964 dvd-anmeldelser. Ud af disse har kun 17 fået topkarakter. Det er mindre end 1,8%.

Siden 2007 har Filmz lavet 202 blu-ray-anmeldelser. Ud af disse har 14 fået topkarakter. Det er næsten 7%.

6/6 er en utroligt svær karakter for en dvd at opnå. Det kræver en kompetent tekniker at lave fx et flot billede, når man er nødt til at komprimere så meget. Det kan lade sig gøre, men det koster jo også penge at bruge tid på. Med blu-ray har man oceaner af plads på disken, så det er noget nemmere at få et flot billede.

Med andre ord er det (i hvert fald hvis min argumentation holder) dyrere og mere besværligt at lave en god dvd end en god blu-ray. Derfor forekommer topkarakteren så sjældent ved dvd-anmeldelser.


Men betyder det så at der ikke findes særlig mange gode (eller helstøbte) dvd'er på markedet, eller er Filmz anmelder-kriterier blot for hårde? Ekstra materialet fx, kan jo også være svært at inkludere hvis det ikke eksisterer. Derfor kan det af gode årsager ikke komme med.
Gravatar

#40 DoctorDoom 13 år siden

#36: Dér tager du sgu fejl. Jeg ved ikke, om du har lagt mærke til, når du står i supermarkedet, og det bliver et skævt ørebeløb, så runder man ned, når dét er det nærmeste og op når dét er det nærmeste. 3,33 og 8,33 kan aldrig blive 4 henholdsvis 9.

Skriv ny kommentar: