“Half Nelson” ser ikke ud til at få premiere i særlig mange biografer herhjemme, og den kommer garanteret ikke til at køre særlig længe, så benyt endelig chancen til at se filmen mens den er der. Der er heldigvis mere ved “Half Nelson” end ‘blot’ et af årtiets mest iøjnefaldende skuespillerpræstationer. Med forbavsende få midler til rådighed formår duoen Ryan Fleck og Anna Boden (parret har sammen forfattet manuskriptet, Fleck har instrueret, og Boden har klippet filmen) at tryllebinde fra start til slut. Det her er en dybfølt og medrivende perle, en sand triumf for alle involverede parter og uden tvivl en af årets allerbedste film.
#1 Ash 17 år siden
Og helt enlig med anmelderen, Gosling er et kæmpe talent! Hvilket jeg ikke var i tvivl om efter at have set "The Believer".
#2 king b 17 år siden
To kommentarer til den velskrevne anmeldelse:
1. ""Half Nelson" er blot den anden film, Epps medvirker i". Faktisk var den første film, hun medvirkede i, Ryan Flecks kortfilmspilot til netop "Half Nelson" (med den herlige titel "Gowanus, Brooklyn"). Så dette lille brillante stortalent debuterer faktisk i spillefilmsformat med "Half Nelson". Det gør blot hendes præstation endnu mere imponerende.
2. ""Half Nelson" ser ikke ud til at få premiere i særlig mange biografer herhjemme". Nærmere bestemt: Grand, København, Øst for Paradis, Århus, og Cafe Biografen, Odense.
#3 The Insider 17 år siden
#4 Benway 17 år siden
#5 filmz-goatchen 17 år siden
Var vitterligt den mest intetsigende anmeldelse af en film jeg endnu har læst.....
Mindre udenoms snak om hvilke fantastiske skuespillere der er med og hvor undervurdere de og mere focus på selve filmen. Tak.
#6 filmz-kikuchiyo 17 år siden
Gosling's præstation er dog fremragende; men Marlon Brando..? Ej vel..
#7 filmz-Mumbles 17 år siden
Dude, aner du overhovedet, hvad en anmeldelse er? Insider skriver tydeligt om skuespilspraestationerne, ja, da det er hvad filmen mest udnytter for at blive fortalt. Han anmelder filmen i bedste forstand, men vaelger at laegge vaegt paa skuespillet, da det er fantastisk. Se filmen, og du vil forstaa. Det er skuespillet der baerer filmen mest, og det er vel det vigtigste at sige om filmen. Den er baade vel instrueret, klippet osv. men hér er det skuespillet der imponerer mest.
Se filmen og laes anmeldelsen igen. Tak :-)
#8 filmz-Mikkel 17 år siden
#9 filmz-Bruce 17 år siden
En af scenerne står klokkeklart for mig, hvor Dunne (Gosling) kommer forbi "gangsta'rens" hus og frygtløs "taler ud af posen" om hans dårlige indflydelse på pigen Drey. Jeg vil tro i 99% af alle andre film, ville Dunne have fået den største røvfuld og der ville blive bandet og svovlet, men scenen tog en helt anden drejning og ens sort/hvide fordomme fik én over nakken.
8/10
#10 The Insider 17 år siden