“Half Nelson” ser ikke ud til at få premiere i særlig mange biografer herhjemme, og den kommer garanteret ikke til at køre særlig længe, så benyt endelig chancen til at se filmen mens den er der. Der er heldigvis mere ved “Half Nelson” end ‘blot’ et af årtiets mest iøjnefaldende skuespillerpræstationer. Med forbavsende få midler til rådighed formår duoen Ryan Fleck og Anna Boden (parret har sammen forfattet manuskriptet, Fleck har instrueret, og Boden har klippet filmen) at tryllebinde fra start til slut. Det her er en dybfølt og medrivende perle, en sand triumf for alle involverede parter og uden tvivl en af årets allerbedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#10 Er også ... helt enig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-TomViolence 16 år siden

yes! elsker når Goslings film får succes. Han fortjener det virkelig :-)
I'm out
Gravatar

#13 filmz-goatchen 16 år siden

#7
Jow og det er en fin anmeldelse af skuespillet i filmen men som sådan ikke en god anmeldelse af filmen og gør sig da på ingen måde fortjent til 6/6 blot pga af dette.
Der skal en helhed til, gennem skuespil, historie og budskab for at klare sig til sådan en karakter.
Så jo, middelmådig anmeldelse med alt for meget fokus på en enkelt skuespiller.
Gravatar

#14 Guts 16 år siden

Gosling er nu også rimelig cool i "Remember the Titans"..." ;)
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#15 moulder666 16 år siden

#13 Det vil jeg faktisk give dig ret i. Man kunne spille nok så genialt i Eragon (teoretisk set), og det ville stadig ikke gøre filmen bedre. Jeg har endnu ikke fået set den her, og selve anmeldelsen forklarede godt nok ikke ret meget om HVAD der gjorde den seværdig. Nogle af de kommentarer her har fået det specificeret lidt mere, meeen...der manglede sgu lige lidt mere i selve anmeldelsen...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#16 chronaden 16 år siden

Så denne film en måneds tid før oscar showet (dont ask me how) - og var også meget imponeret over gosling, 5/6 får denne lille perle af mig.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#17 Guts 16 år siden

Han har sgu talent den gode Gosling!!!

Prøv at tjekke traileren til hans nye film!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#18 tiny 16 år siden

# 17

Det er netop det han har :) Han har aldrig fået decideret undervisning - det er ren talent og jeg synes hans stil virker meget instinktiv og derfor troværdig. I Half Nelson er jeg meget begejstret for den måde, han hele tiden bruger hele kroppen til at understrege karakteren. Fx at han hele tiden roder rundt med slipset, piller ved kraven i skjorten mv.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: