Der er fart over feltet og rigelig med action til, at “Hancock” aldrig for alvor bliver trættende, men mange af mulighederne i filmens forfriskende oplæg bliver i sidste ende ladt i stikken til fordel for en klassisk resolution af anti-heltens tvungne rejse fra resignation til accept og opofrelse. En mere modig udvikling og afvikling havde passet filmen bedre og vist, at de kontroversielle nytænkninger af genren ikke blot var tomme ord og en undskyldning for at lege med computereffekter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 wimmie 15 år siden

#46
Jep, det første studsede jeg også over...men er det ikke mere en fejl fra crew'ets side?

Ellers er jeg enig med #48 ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#52 filmz-Hooks 15 år siden

Absolut en film der skal ses, er da fedt at han løfter en bil i en hånd eller stopper andre store kørende ting ved at smadre alt. ups....
Gravatar

#53 filmz-DocDoom 15 år siden

#52: Meget betænksomt, at du lige linker til en bil, hvis der skulle være nogen der ikke ved hvad det er :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#54 steadi07 15 år siden

2/6 stjerner. Mere kan der umuligt gives til filmen, eftersom den knækker helt sammen omkring halvvejs.

Da Theron bliver introduceret som superhelt går det helt galt. Det havde måske virket, hvis der var kommet noget baggrundshistorie.. "Vi er igennem historien blevet kaldt forskellige ting, nu er det superhelte".. Really?, hvad hed i da før?!
En forklaring på hvorfor at Theron har kræfter ala "Storm" fra X-men kunne være dejligt. Og at tage solbriller på efter kampen mellem Hancock og Theron svarer til at Superman får den lille krølle og ingen kan genkende ham. (Det irriterede mig bare lidt:/)

Og sidst, men ikke mindst.. En forklaring på hvordan Hancock kan såres i butikken, hvor Theron er LANGT væk, mens han får sine kræfter på hospitalet, hvor hun ligger... 10-50 meter væk.

Bankrøveriet var dog helt fint lavet, god detalje med spørgsmålene om han havde tilladelse til at røre hende:)
Dog tænkte jeg straks på startscenen fra S.W.A.T og hermed på virkelighedens "North West Hollywood Shootout", anyone else?

Havde ellers lige håbet at Peter Berg kunne lave noget der lignende "The Kingdom", men den gik altså ikke.


Jeg syntes forresten at billedet var ret uskarpt, var det bare mig/biografen eller er der andre der har haft den oplevelse?
Især når man så overflyvinger af Los Angeles synes jeg at det var noget uskarpt..
Gravatar

#55 Morpheus 15 år siden


1. Da Theron bliver introduceret som superhelt går det helt galt. Det havde måske virket, hvis der var kommet noget baggrundshistorie.. "Vi er igennem historien blevet kaldt forskellige ting, nu er det superhelte".. Really?, hvad hed i da før?!
- De har eksisteret i over 3000 år og er, af de tidligere civilisationer, blevet kaldt guder, engle og lignende og bliver i nutiden kaldt for "superheroes". Giver da meget mening for mig. Folk ved ikke hvem de er, men hvad de er. Nemlig nogen der vogter over dem og passer på dem.

2. En forklaring på hvorfor at Theron har kræfter ala "Storm" fra X-men kunne være dejligt.
- Der kunne jeg dog også godt have tænkt mig noget mere baggrundshistorie. Måske i en toer engang.

3. Og at tage solbriller på efter kampen mellem Hancock og Theron svarer til at Superman får den lille krølle og ingen kan genkende ham. (Det irriterede mig bare lidt:/)
- Hehe, den vil jeg godt give dig;)

4. Og sidst, men ikke mindst.. En forklaring på hvordan Hancock kan såres i butikken, hvor Theron er LANGT væk, mens han får sine kræfter på hospitalet, hvor hun ligger... 10-50 meter væk.
- Hancock kan såres i butikken, fordi de har været tæt på hinanden i et godt stykke tid. Han fik også en skade på hans hånd under bankrøveriet. Han bliver skudt i butikken og kommer på hospitalet, her er de begge to "dødelige" hvad angår skader. De har dog ikke mistet alle deres kræfter, derfor han kan kæmpe videre. Han undgår skud indtil "the main bad guy" skyder ham til sidst. For så at redde hende skal han langt væk fra hende (hvorved han hopper en tur til månen).
Gravatar

#56 steadi07 15 år siden

Jeg synes bare absolut ikke at det giver nogen mening, hvis man kigger på afstanden, da Theron lever op igen. Der kan den altså ikke være meget mere end 20-50 meter.

Jeg tror dog at man allerede der har tænkt mere end nødvendigt over den film:-)
Gravatar

#57 Truntemus 15 år siden

Jeg gav den 5, synes den er rigtig sej!

Skriv ny kommentar: