Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 enfilmnørd 13 år siden

Så fik jeg også set giraffen
Jeg er positivt overrasket. Jeg har læst alle bøgerne, og syntes stadig er de er bedst, men denne film retfærdiggør i det mindste filmene. Efter den lidt sløve 6'er, var jeg ikke sikker på, hvad jeg gik ind til.

Filmen var dog rigtig god, og de havde alt det med, jeg havde håbet på. Den havde nogle øjeblikke, hvor der ikke skete så meget, men det syntes jeg var positivt; det er sket en større karakterudvikling i denne film, end de sidste 3 tilsammen, og det krævere tid.

Effekterne var gode, uden at være pralende, til gengæld tog de ikke fokus væk fra historien, der var relativt sikkert fortalt. Skuespillet var det bedste hidtil.

De eneste store minuser jeg har er Voldemor, og musikken. Voldemor var lidt "kedelig" i denne omgang, stemningen derhidtil er bygget op omkring ham fungerede ikke altid lige heldigt i filmen. Musikken er fortsat lige anonym, det er altså en skam.

NB
vor er det rart, at filmene er blevet lidt mørkere, det klæder universet.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#42 smalieux 13 år siden

Så fik jeg også set den, og må sige, at jeg synes det er den bedste Harry Potter-film ind til videre. I og med at den er delt op i to, får de rigtig meget med, og det hele bliver ikke så forhastet som jeg synes det havde tendens til i 5'eren og 6'eren. Dog bliver filmene bare aldrig bedre end bøgerne, heller ikke denne, og jeg synes også der er et par kritikpunkter. Som nogle andre har nævnt før, så er Voldemort faktisk en lille smule kedelig i denne film på en eller anden uforklarlig måde, og det er jo ikke så godt, når han ellers skal forestille at være den ondeste skurk i hele verden.
Synes også der bliver sprunget lidt let hen over Hedwigs død og ødelæggelsen af Harry Potters tryllestav. Det er trods alt to ret vigtige attributter for ham, men okay det er selvfølgelig også begrænset hvor lang tid der kan dvæles over en ugle og en tryllestav.

Til gengæld kunne jeg rigtig godt lide, at filmen var blevet mere uhyggelig og dyster, og så var jeg helt vild med
den lille dansescene ml. Hermione og Harry, som på flotteste vis skildrede håbløsheden og den tabte barndom og uskyld

Skuespillet skal også lige have en kommentar med på vejen. De tre hovedrolleindehavere leverede efter min mening deres bedste præstation. Især Emma Watson var god.
Gravatar

#43 MOVIE1000 13 år siden

Hedwigs død synes jeg blev lavet perfekt, fordi det skete så pludseligt, at man når kun lige at fatte hvad det var der skete ligesom Harry Potter og imens var der kampe så jeg synes den var godt lavet i stedet for at lave det som en flot stille scene så gjorde den det hårdt og brutalt ligesom i bogen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#44 Michael2t 13 år siden

Efterlysning: Den bitch i biografen der grinede, da Dobby døde
Gravatar

#45 Michael2t 13 år siden

Efterlysning: Den bitch i biografen der grinede, da Dobby døde
Gravatar

#46 Ericmase 13 år siden

Hvis Voldemort ikke skal være en trussel for Harry. Så kan han da bare bruge "Obliviate" på Voldemort ligesom Hermione gjorde i starten mod hendes forældre. Så kan Voldemort ikke huske en dyt om en dreng der hedder Harry Potter eller kan man bare slet ikke "attacke" Voldemort på nogen som helst måde? :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#47 MOVIE1000 13 år siden

#46
Men de skal først ødelægge horcruxerne ellers kan det jo være lige meget
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#48 Ericmase 13 år siden

MOVIE1000 (47) skrev:
#46
Men de skal først ødelægge horcruxerne ellers kan det jo være lige meget


Hehe. Bare et foreslag :P
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: