Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.
#41 enfilmnørd 13 år siden
Jeg er positivt overrasket. Jeg har læst alle bøgerne, og syntes stadig er de er bedst, men denne film retfærdiggør i det mindste filmene. Efter den lidt sløve 6'er, var jeg ikke sikker på, hvad jeg gik ind til.
Filmen var dog rigtig god, og de havde alt det med, jeg havde håbet på. Den havde nogle øjeblikke, hvor der ikke skete så meget, men det syntes jeg var positivt; det er sket en større karakterudvikling i denne film, end de sidste 3 tilsammen, og det krævere tid.
Effekterne var gode, uden at være pralende, til gengæld tog de ikke fokus væk fra historien, der var relativt sikkert fortalt. Skuespillet var det bedste hidtil.
De eneste store minuser jeg har er Voldemor, og musikken. Voldemor var lidt "kedelig" i denne omgang, stemningen derhidtil er bygget op omkring ham fungerede ikke altid lige heldigt i filmen. Musikken er fortsat lige anonym, det er altså en skam.
NB
vor er det rart, at filmene er blevet lidt mørkere, det klæder universet.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#42 smalieux 13 år siden
Til gengæld kunne jeg rigtig godt lide, at filmen var blevet mere uhyggelig og dyster, og så var jeg helt vild med
Skuespillet skal også lige have en kommentar med på vejen. De tre hovedrolleindehavere leverede efter min mening deres bedste præstation. Især Emma Watson var god.
#43 MOVIE1000 13 år siden
#44 Michael2t 13 år siden
#45 Michael2t 13 år siden
#46 Ericmase 13 år siden
#47 MOVIE1000 13 år siden
#48 Ericmase 13 år siden
Hehe. Bare et foreslag :P