Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [2322854500] 13 år siden

Den overgik mine forventninger, og selv den del af castet, som ikke har imponeret mig før, gjorde det fortrinligt. Jeg tænker umiddelbart, at alle film havde været væsentligt bedre med mere spilletid - for første gang er jeg fuldt ud tilfreds.

Jeg har kun en scene, jeg har en finger at sætte på, og det er scenen, hvor
de forskellige Harry Potter-lokkeduer ankommer til Weasley-familiens hus. Her mindes jeg, at man i bøgerne ventede næsten for evigt på at Ron skulle ankomme, mens han i filmen ankom ret hurtigt. Det er et oplagt spændingsmoment, der er blevet udvandet, men omvendt så giver det også god mening at gøre dette, da der er så mange andre tidspunkter, hvor tingene bliver spændende.


I øvrigt var det fedt, at Natalia Tena var inde og 'præsentere filmen' og give autografer i biocity Århus, og f***, hvor var der mange udklædte og masser af stemning:o)

5/6
Gravatar

#12 Slettet Bruger [2322854500] 13 år siden

# 4: Jeg kan forstå store dele af kritikken mht. 5'eren, og jeg kan se at man har taget sig mange friheder ift. plottet i 6'eren, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du er så utilfreds med i 7'eren?
Gravatar

#13 filmz-Avenger- 13 år siden

#4
Forstår ikke lige, hvorfor du synes den her er så dårlig i forhold til de andre?

Jeg blev vældig godt underholdt, og som stor fan af bøgerne har jeg efterhånden lært at leve med, at dele af plottet er blevet ændret en smule for at give plads til rent faktisk at lave en film, der er under de 3 timer.

Synes også selv det er en 4/6-film med det in mente, at vi får afslutningen til sommer næste år, og hvis filmen endelig skulle splittes op, hvilket der ikke kan være nogen tvivl om var nødvendigt, så har de ramt det rigtige tidspunkt; som Benway skriver, så sidder man virkelig og er klar til den næste halvdel allerede nu.

Speaking of Benway, artefakterne hedder "Horcrux" ikke "Holocrux" :).
Gravatar

#14 Ericmase 13 år siden

Jeg synes der har været mange film jeg har glædet mig til i år der kun har fået 4 stjerner:

01. "Max Manus": 4/6
02. "Daybreakers": 4/6
03. "Up in the Air": 4/6
04. "The Road": 4/6
05. "Kick-Ass": 4/6
06. "Robin Hood": 4/6
07. "Harry Brown": 4/6
08. "Inception": 4/6
09. "The Expendables": 4/6
10. "Toy Story 3": 4/6
11. "Buried": 4/6
12. "The Town": 4/6
13. "Red": 4/6
14. "Unstoppable": 4/6
15. "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1": 4/6

Ved ikke hvorfor jeg gjorde det :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#15 Wangsgaard 13 år siden

Jeg synes David Yates er den bedste instruktør til Harry Potter, og synes film 5 er den bedste i serien. Kan godt lide Yates fortolkning af bøgerne og måden filme på, tænkte bla. på scene i nr. 5 hvor de flyver til ministeriet, eller åbningscene i nr. 6.
Mike Newell gjorde det også rigtig godt i de først, mere børnevenligefilm, hvor jeg synes Yates egner sig bedst til de mørke, dystre stemiming.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#16 Ericmase 13 år siden

#15 Helt enig i alt hvad du skriver! :-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#17 Nicki52 13 år siden

Jeg så den så i nat. Hold kæft der var meget med. Men de glemte nu meget f.eks.
Pottervagten, Pettigrews død, meget om Dumbledore, Tonks far og mor og Tonks harfarve. Den er helt blond og glat. Fejl. Og de glemte med Remus fejhed og med vi finder ud af Tonks er gravid.
De sidstnævnte ting kommer sikkert med i den anden film. Filmen gik for hurtig og men sluttede et sted som om der stod: "Forsættelse følger"

Den får fem ud af 6 stjerner af mig. Den er også meget sjov.

P.S., jeg kunne ikke lide de bagatelisere Hedwig og Skrækøje død.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#18 Nicki52 13 år siden

Jeg har lige tænkt filmen igennem bogen. Hold op der mangler mange detaljer.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 MMB 13 år siden

#15

Går ud fra, du mener Christ Columbus gjorde det godt med de første børnevenlige film og ikke Mike Newell, som kun har lavet 4'eren.
Gravatar

#20 Wangsgaard 13 år siden

#19
tak fandt faktisk godt fejlen tidligere, men havde ikke tid til at rette det :P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: