Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Buggi 13 år siden

Da jeg er en rigtig Harry Potter freak, har jeg haft en del forventninger til denne film, og jeg må sige at det har levet op til mine forventninger..... som den første film i rækken. Jeg blev i hvertfald positiv overrasket. Det er så dejligt når det sker
Gravatar

#32 Batsy 13 år siden

30# British humor i quess d:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#33 Wangsgaard 13 år siden

Så har jeg set nr. 7 del 1.

Jeg var faktisk meget godt tilfreds og var som forventet. Jeg kunne desværre huske bogen ret godt da det ikke er så lang tid siden jeg læste den, hvilket betød at jeg ikke var så overasket som med de andre film, da jeg tit glemme lidt at plottet. Jeg synes de fulgte meget godt handlingen, dog undladt noget så som Dumbledores historie.

Der var dog en ting som irriteret mig lidt

De forklare ikke at Voldemorts navn er forhekset og er grunden til at de finde dem så hurtigt på caféen. Samt at de i hele filmen siger Den-som-ikke-må-nævnes ( der nok det er sådan det skal siges) og Harry har aldrig været bange for at sige Voldemort men pludselig ikke siger det hele filmen igennem

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#34 Nicki52 13 år siden

Wangsgaard (33) skrev:

Der var dog en ting som irriteret mig lidt

De forklare ikke at Voldemorts navn er forhekset og er grunden til at de finde dem så hurtigt på caféen. Samt at de i hele filmen siger Den-som-ikke-må-nævnes ( der nok det er sådan det skal siges) og Harry har aldrig været bange for at sige Voldemort men pludselig ikke siger det hele filmen igennem

Apropos irriterene ting i filmen
: Pettigrew døede ikke i filmen, og hvordan fandt de dem i skoven.

"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#35 Batsy 13 år siden

34# Angående spoiler

Kan være det ligesom Lord of the rings med saurmon

At han ikke døde i biograf versionen og døde i extended cut, bare omvendt med pettigrew at han ikke dør i bif versionen men dør i extended cut.. latterlig ide. Ja men en ide da d:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#36 Wangsgaard 13 år siden

Nicki52 (34) skrev:
Wangsgaard (33) skrev:

Der var dog en ting som irriteret mig lidt

De forklare ikke at Voldemorts navn er forhekset og er grunden til at de finde dem så hurtigt på caféen. Samt at de i hele filmen siger Den-som-ikke-må-nævnes ( der nok det er sådan det skal siges) og Harry har aldrig været bange for at sige Voldemort men pludselig ikke siger det hele filmen igennem

Apropos irriterene ting i filmen
: Pettigrew døede ikke i filmen, og hvordan fandt de dem i skoven.


Det havde jeg helt glemt. Der er alligevel nået jeg ikke helt kan huske :P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#37 MOVIE1000 13 år siden

Bliver de ikke sporet i bogen fordi de bruger magi??, men det med filmen synes jeg ikke man kan kalde for en fejl fordi Voldemort har jo Dødsgardister over alt
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 YapiYapo 13 år siden

Det er også lidt utroligt, at maleriet, som Hermionie hugger fra Black-familiens hus ikke får lov til at være med. Mener det spiller en væsentlig rolle i forhold til


Nu skal folk der ikke har læst bogen ikke læse videre.

hvordan Snape ved, at hans patronus skal sendes til lige netop Dean-skoven.
Gravatar

#39 MMB 13 år siden

#37

Nej, fordi de siger navnet Voldemort, som der er kommet sporing på...
Gravatar

#40 Wangsgaard 13 år siden

#37
De er over 17 så de kan ikke spores hvis de bruger magi :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: