Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Hmm, det er jo lidt underligt, for det er sådan set det bog 6 gør for bog 7...men hvis man kan presse citronen lidt mere, så skal man jo gøre det :)

Det lyder ganske fint, og ligesom jeg havde forventet det. Synes ingen af HP-filmene er superfede, men de er ganske fornøjelige.
Gravatar

#2 LukeStarkiller 13 år siden

Glæder mig vildt meget skal til midnatsforstilling i aften/nat, og kan ikke vente.
Gravatar

#3 Wangsgaard 13 år siden

Har forelæsning i morgen tidlig så jeg skal se den på søndag i stedet og glæder mig også meget :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#4 The Flash 13 år siden

Jesus Christ.

Yates fuckede ligeså meget den her op som han gjorde med de sidste to.

Egentligt meget syndt for Harry Potter serien, jeg var selv stor fan og elskede de 4 første.
Gravatar

#5 MMB 13 år siden

Hvis du spørger mig, så lyder anmeldelsen til 5 i stedet for 4 stjerner. Det eneste negative, som anmelderen siger, er, at actionscenerne er for ordinære, og at filmen lægger op til afslutningen. Alt andet er positivt.
Gravatar

#6 MuManden 13 år siden

#4 - Åhh nej, er det virkelig den samme der har lavet 5+6+7?
Jeg stoppede midlertidig med at se HP efter jeg havde set nr.5 i biffen, da den var piv ringe, så nu dalede forventningerne til 0, for jeg kommer jo nok en dag til at se de sidste film på et tidspunkt.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 13 år siden

Actionscenerne er måske en anelse anonyme, men opbyggelsen af spænding og stemning gør mere end blot godt for dette. Ellers er jeg ret enig med anmeldelsen, men smider lige en ekstra stjerne efter den... 5/6. Thank the lord at David Yates fortsatte med Harry Potter... så fik filmserien et unikt præg af en ganske habil instruktør, fremfor det underholdende rod som Columbus skruede sammen eller det ufokuserede makværk Mike Newell bød os.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 filmzkim 13 år siden

#7
Mike Newells Harry Potter var langt bedre end David Yates 5'er og 6'er.
Gravatar

#9 The Flash 13 år siden

#8 Han viste i hvert fald virkelig hvordan Harry Potter på film skulle laves, 4'eren er uden tvivl den bedste af dem alle og 3'eren er ikke langt bagefter. Jeg ville personligt have nydt hvis det var ham der skulle have lavet resten.
Gravatar

#10 MOVIE1000 13 år siden

Mike Newell fandt en utrolig god stemning/tempo, en skam at soundtracket ikke rigtig mindede om noget fra Harry Potter :( 4eren er klart min yndlings indtil videre.
#9 enig

Men når det er sagt så synes jeg stadig at Yates gør det ret fint, jeg synes bare ikke han har holdt sig særlig meget til bøgerne, og til tider var det som om at nogle scener bare skulle hurtigt overståes.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: