Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.
Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.
#111 MOVIE1000 13 år siden
#112 Lord Beef Jerky 13 år siden
#113 Batsy 13 år siden
#114 Slettet Bruger [2140012128] 13 år siden
Ikke forklaret i filmene, så derfor kan jeg godt forstå din indvending, men der er en ganske fornuftig forklaring i børgerne...
#115 Graversen 13 år siden
Jeg mener da også at man får af vide at man skal være 17 år før man må gøre det, i en af de forrige film.
#116 MMB 13 år siden
Ja, det gør. Se her: http://diagon-alley.dk/?page=dictionary&lang=d...
Og ja, man skal være mindst 17 år for at udføre det. De lærer Spektral Transferens (jeg bruger det danske udtryk, så alle kan være med) i HP6 (bogen). :)
#117 elwood 13 år siden
Med en så dyr produktion overrasker det mig at...
Ron var blevet lidt mere buttet, og Harry havde noget der sku mene om antydningen af bakkenbarter. Jeg vil ikke sige jeg grinte af scenen, men fandt det bare skuffene for filmen, når det var så ja ringe udført.
Men ellers så ja god afslutning på historien synes jeg, og lidt underligt og tænke på det er slut nu.
Snape's del var meget kraftfuld i filmen synes jeg, og en af de mere intressante aspekter i den her film.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#118 Riqon 13 år siden
Rigtig, rigtig mange grinede i den sidste scene, da jeg var i biografen og se den. Når jeg tager i betragtning hvor meget jeg har ændret udseende de sidste fem år (siden jeg sluttede skolen), så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan jeg ser ud om 10-15 år. Der var åbenbart grænser for, hvor meget de ville gøre ud af make-uppen, når det bare drejede sig om én scene.
#119 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#120 Riqon 13 år siden