Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.

Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 MOVIE1000 13 år siden

Men intet af det kunne bidrage noget til historien, det var kun i kampscenerne, de manglede. Den blodige Baron så vi kort i De vises sten.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#112 Lord Beef Jerky 13 år siden

#110 Umiddelbart lyder alle disse ting som sidespor og bihistorier der i det store hele ikke ville ændre noget ved selve essensen af historien.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#113 Batsy 13 år siden

110#
Angående voldemorts død, fandt jeg den i filmen mere passende og jeg synes Voldemort fortjente en mere "Painfull" død end den død han fik i bogen hvor harry ramte ham med hans og voldemorts egen besværgelse og døde omgående og ramte ind i muren inde i hogwarts sal
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#114 Slettet Bruger [2140012128] 13 år siden

#97: Grunden til at personerne tidligere måtte bruge objekter (port keys, mener jeg det kaldes) for at transportere sig magisk var, at de ikke var gamle nok til at bruge Spektral Transferens - som man skal være 17 for at bruge; det svarer lidt til at være gammel nok til at tage et kørekort...

Ikke forklaret i filmene, så derfor kan jeg godt forstå din indvending, men der er en ganske fornuftig forklaring i børgerne...
Gravatar

#115 Graversen 13 år siden

#114 Hedder det virkelig Spektral Transferens på dansk? For på engelsk hedder det Appariation: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Apparition.
Jeg mener da også at man får af vide at man skal være 17 år før man må gøre det, i en af de forrige film.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#116 MMB 13 år siden

Graversen (115) skrev:
#114 Hedder det virkelig Spektral Transferens på dansk? For på engelsk hedder det Appariation: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Apparition.
Jeg mener da også at man får af vide at man skal være 17 år før man må gøre det, i en af de forrige film.

Ja, det gør. Se her: http://diagon-alley.dk/?page=dictionary&lang=d...

Og ja, man skal være mindst 17 år for at udføre det. De lærer Spektral Transferens (jeg bruger det danske udtryk, så alle kan være med) i HP6 (bogen). :)
Gravatar

#117 elwood 13 år siden

Så fik jeg også set den, og må tilslutte mig koret med hensyn til sidste scene.

Med en så dyr produktion overrasker det mig at...

Sminken, og stylingen, var så ringe udført, man køber slet ikke at de nu er blevet så meget ældrer, Hermoine havde stortset blot fået sat håret lidt anderledes, og så iført en damefrakke.

Ron var blevet lidt mere buttet, og Harry havde noget der sku mene om antydningen af bakkenbarter. Jeg vil ikke sige jeg grinte af scenen, men fandt det bare skuffene for filmen, når det var så ja ringe udført.

Men ellers så ja god afslutning på historien synes jeg, og lidt underligt og tænke på det er slut nu.

Snape's del var meget kraftfuld i filmen synes jeg, og en af de mere intressante aspekter i den her film.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#118 Riqon 13 år siden

#117 -

Rigtig, rigtig mange grinede i den sidste scene, da jeg var i biografen og se den. Når jeg tager i betragtning hvor meget jeg har ændret udseende de sidste fem år (siden jeg sluttede skolen), så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan jeg ser ud om 10-15 år. Der var åbenbart grænser for, hvor meget de ville gøre ud af make-uppen, når det bare drejede sig om én scene.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#119 elwood 13 år siden

Jeg blev bare så overrasket, det her burde ikke ske på en så stor produktion som Harry Potter.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#120 Riqon 13 år siden

#119 - Enig. Det havde næsten været bedre at finde ældre skuespillere til den scene. Næsten. ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: