Ikke alle ting fungerer lige godt i “Harry Potter og hemmelighedernes kammer”, og selvom filmen overvejende er en positiv oplevelse, er der lidt grus i maskineriet. For det første, kan det endelige showdown slet ikke leve op til de forventninger, som bygges op i løbet af den næsten tre timer lange fortælling. Godt nok er der så at sige knald på brillen, men den store afsløring er så forvirrende, at man bruger mere tid på at rede trådene ud i stedet for at være bange og – nå ja, overrasket. Derudover kan man diskutere nødvendigheden i, at behandle så mange detaljer fra bøgerne som Columbus gør, idet der går lang tid med at afvikle scener uden nogen relevans for selve plottet. For fans er det sikkert en prisværdig tilgang, men det går ud over spændingsopbygningen.

Den afsluttende kritik skal dog ikke så tvivl om at “Hemmelighedernes kammer” er en både god og underholdende film, der fungerer på mange niveauer. Afgjort den bedste Potter hidtil – God fornøjelse.

Klik [url=articles/view/166/]her[/url] for at læse mere om “Hemmelighedernes kammer” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 trekster 21 år siden

#9-10
Åhhh nej, ikke nu igen....
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#12 MikkelHJ 21 år siden

Vi skal da bare prise os lykkelige over, at de ikke har valgt at eftersynkronisere dem til dansk.
Det ville ikke være særlig sjovt at høre Ole Ernst lægge stemme til hverken Gandalf eller Dumbledore.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#13 azathoth 21 år siden

#12: ROFL!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#14 filmz-Onique 21 år siden

Søren Pilmark som Aragorn? :|
If you prick us, do we not bleed? If you poison us, do we not die?
Gravatar

#15 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Jeg tænkte og bare: What the f...! Da de oversatte Tom Marvolo Riddle til Romeo G. Detlev Jr. Hvad fanden der det?
Og da jeg var inde og se Ringenes Herre med min lillebror, som ikke har læst bøgerne endnu, blev han totalt forvirret da de kaldte Middleearth for Midgård. Han troede at Saruman var Odin!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#16 filmz-Drak 21 år siden

LOOL kreativ fortolkning må man sige fuktz
Gravatar

#17 DarkLight 21 år siden

Ok.
Jeg vil så sige jeg ikke syntes specielt godt om filmen. Jeg kunne ikke rigtig leve mig ind i de enkelte scener og fandt dem langtrukkende. De havde også en tendens til at efterfølge hinanden så der var lange passager der var søvndyssende. Det virkede som om der var visse ting der bare skulle tages med, da man ville følge bogen...

Jeg synes etteren var ok(3/6), men efter toeren hvor miljøet var kendt fandt jeg det hurtigt kedelig. Ja, filmen er blevet mere dyster, og det var da lidt forfriskende, men det blev så ødelagt at scener der var direkte platte(En sværdkamp).

3/6

P.S. Det kan også tænkes at den liden skuffende holdning til filmen var for at jeg glæder mig sindsygt til LOTR:TTT :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 Toranaga 21 år siden

Jeg syntes bestemt ikke 2'eren er så god som den første. Der var for lidt nyt i den og en svag og underlig historie.
Gravatar

#19 Kram 21 år siden

Harry Blotter .. enough said ..
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#20 filmz-zibby171 21 år siden

god film, gode scener. Helt klart bedre end 2éren. Men.. At oversætte Gilderoy Lockhart til Glitterik Smørhår! Det er nok et af filmens største minusser!!! 4/6 gir jeg den..

Skriv ny kommentar: