Ikke alle ting fungerer lige godt i “Harry Potter og hemmelighedernes kammer”, og selvom filmen overvejende er en positiv oplevelse, er der lidt grus i maskineriet. For det første, kan det endelige showdown slet ikke leve op til de forventninger, som bygges op i løbet af den næsten tre timer lange fortælling. Godt nok er der så at sige knald på brillen, men den store afsløring er så forvirrende, at man bruger mere tid på at rede trådene ud i stedet for at være bange og – nå ja, overrasket. Derudover kan man diskutere nødvendigheden i, at behandle så mange detaljer fra bøgerne som Columbus gør, idet der går lang tid med at afvikle scener uden nogen relevans for selve plottet. For fans er det sikkert en prisværdig tilgang, men det går ud over spændingsopbygningen.

Den afsluttende kritik skal dog ikke så tvivl om at “Hemmelighedernes kammer” er en både god og underholdende film, der fungerer på mange niveauer. Afgjort den bedste Potter hidtil – God fornøjelse.

Klik [url=articles/view/166/]her[/url] for at læse mere om “Hemmelighedernes kammer” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

#2o Det kommer nok fra den danske oversættelse af bogen skal du se. Der kalder de også Tom Marvolo Riddle for Romeo G. Detlev Jr. eller noget i den stil. Latterligt.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#22 filmz-snehvide 20 år siden

harry potter nr 2 er klart beder end den første og emma er også pæner i 2er end hun er i nr 1
hallo hav do, you do
Gravatar

#23 filmz-harry-potter 20 år siden

Det er jo egentlig ikke dem der laver undertekstene i skal blive "Sure" på...det er jo hende der oversatte bogen til dansk der fandt på navnene, som de skulle være på Dansk...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hogwarts forever!
Gravatar

#24 filmz-belli 19 år siden

Jeg synes ikke at filmen er specielt god. Det har nok noget at gøre med historien. Jeg bryder mig ikke så meget om bog 2.
Gravatar

#25 filmz-Alex De Large 19 år siden

#21 Tjaaa, det ville måske give mening, hvis du tænkte på at det skal kunne blive til "Jeg er Voldemort" eller sådan noget lignende...
Gravatar

#26 [email protected] 18 år siden

Super ikke andet !

5/6 !
Gravatar

#27 filmz-kong volmer 17 år siden

harry potter 2 er skod!!!!!!! 4`ern er den
bedste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!øv jeg skal vente
til 13/7-2007 før 5`ern udkommer!!!!!!!!!
Gravatar

#28 filmz-Liou 16 år siden

Ikke dårligt. bogen var en udemærket efterfølger til Harry Potter og de visse sten... det samme kan man sige om filmen. 4 ud af 6 fra mig.

Skriv ny kommentar: