Ikke alle ting fungerer lige godt i “Harry Potter og hemmelighedernes kammer”, og selvom filmen overvejende er en positiv oplevelse, er der lidt grus i maskineriet. For det første, kan det endelige showdown slet ikke leve op til de forventninger, som bygges op i løbet af den næsten tre timer lange fortælling. Godt nok er der så at sige knald på brillen, men den store afsløring er så forvirrende, at man bruger mere tid på at rede trådene ud i stedet for at være bange og – nå ja, overrasket. Derudover kan man diskutere nødvendigheden i, at behandle så mange detaljer fra bøgerne som Columbus gør, idet der går lang tid med at afvikle scener uden nogen relevans for selve plottet. For fans er det sikkert en prisværdig tilgang, men det går ud over spændingsopbygningen.

Den afsluttende kritik skal dog ikke så tvivl om at “Hemmelighedernes kammer” er en både god og underholdende film, der fungerer på mange niveauer. Afgjort den bedste Potter hidtil – God fornøjelse.

Klik [url=articles/view/166/]her[/url] for at læse mere om “Hemmelighedernes kammer” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-pfonkey 21 år siden

" Godt nok er der knald på brillen"

Hvem fanen gider citere Nils Frid??
Gravatar

#2 Hasselguff 21 år siden

Hæ hæ - det glæder mig at du lagde mærke til det.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#3 filmz-Nuny 21 år siden

Fantastisk god film!!

Jeg kan kun anbefale at man bliver siddende og ser rulleteksterne, gør man det, vil man blive belønnet med en lille sjov scene!!
Gravatar

#4 filmz-vassago 21 år siden

Ganske underholdende, det er et klart plus at den er blevet mere dyster.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

#5 21 år siden

Det lyder faktisk bedre i forbindelse med en "rigtig" anmeldelse! :-) Den er god!
Gravatar

#6 Hasselguff 21 år siden

#3 Tak fordi du nævnte det. Jeg havde planglagt at skrive det i min anmeldelse, men glemte det i farten.

Fans af Glitterik Smørhår bør absolut blive siddende til alle rulleteksterne er ovre.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#7 filmz-Erroneus 21 år siden

Øv så skulle jeg alligevel blevet siddende, men ok en god film, som løfter sig meger fra harry potter 1 og man glemmer næsten at det er en børnefilm.

Bare synd at filmen var 55 min. forsinket...grrr biocity!! :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#8 filmz-Myk 21 år siden

den er bare for god!!!!!

MVH Julia
Gravatar

#9 azathoth 21 år siden

Er jeg den eneste der var irriteret over at de havde oversat navne osv. i underteksterne... det fungerer måske meget godt at de har danske navne i bøgerne, men når det så ikke passer med hvad de siger i filmen, så er det ekstremt distraherende!

Jaja... det er jo en børnefilm... alt for de kære små!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#10 azathoth 21 år siden

#9: Og det samme gælder for LOTR: Midgård... ROFLMAO det lyder altså for lame!!

argh, og det er endda ikke en børnefilm... hvad går der galt, afskaf undertekster!!!

Det var så dagens sure opstød ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: