“Hende” har ikke den galt gakkede energi, der var så frisk i Jonzes to Charlie Kaufman-samarbejder – “Being John Malkovich” og “Orkidé-tyven” – men derimod forlænges den sørgmodige, indie-rigtige tone fra “Where the Wild Things Are”. Bamselegen er dog erstattet med voksenleg, og skrælles der ind til den inderste kode i Spike Jonzes nye styresystem, så står tilbage en film, der kun har brug for menneskelig tilgivelse for én eneste fejl, som den deler med Samantha: Den er helt rigtig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ispep 10 år siden

#10

Øhh, hvorfor kommer den film på tale? Men det er da godt du kan nedgøre en instruktør for at sætte en anden i bedre lys. Modent!!
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 10 år siden

#11 fordi, som sagt, din beskrivelse lød nøjagtig som mine tanker om Silver Linings Playbook. Ked af at mine tanker omkring den film og dens instruktør forekommer dig umodent. Men jeg håber nu stadig på noget mere interessant i Her fremfor den sædvanlige romantiske komedie skabelon, og regner da også med at Jonze kan lidt mere både manuskriptmæssigt som instruktionsmæssigt, da han i hvert fald førhen som det mindste har vist sig at have sin egen stil.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Ispep 10 år siden

#12

Fandt din kommentar lød som surt opstød. Og så synes jeg måske det er lige lovligt for dumt at kalde en ellers kompetent instruktør som Russell for en klov, men det er så bare min holdning.

"Silver Linings Playbook" var måske nok strikket sammen efter en velkendt skabelon, men jeg kigger ikke på "skabeloner" men helheder og finder af den grund filmen vellykket og pænt over gennemsnittet netop fordi David O Russell kan mere end mange andre i den boldgade. Han opfinder ikke den dybe tallerken, men han er god til at fortælle en traditionel historie godt, servere god humor og få skuespillerne til at spille røven ud af bokserne. Det rækker for mig!

"Her" har på papiret måske mere på sinde, men det kom aldrig rigtigt til udtryk og manuskriptet virkede ret banalt på mig ift. hvad den ligger op til. Personerne fandt jeg ligeledes flade og Phoenix karakteren blev mig trættende i længden.

Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 10 år siden

Dumt ligefrem? Jeg synes så, at dine kommentarer grænser sig til det bedrevidende lige nu, hr! Jeg finder blot Russell ufattelig konservativ og ordinær, og kan slet ikke forstå den ros og anerkendelse manden høster. Jeg har endnu kun kunnet lide Three Kings af hans håndfuld film, og et eller andet siger mig, at ved et gensyn i dag, så mange år efter, vil jeg heller ikke bryde mig om den.

Jeg skal se Her senere i dag, og med Jonzes bagkatalog samt anmeldernes tanker (og delvist dine som jeg oftest er uenig med) i mente, er jeg ret sikker på en god oplevelse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Ispep 10 år siden

#14

Well, at være "ordinær" er så ikke per definition skidt ifølge mig. Russell har styr på sit håndværk og jeg vil hellere se en vellykket film end en eller anden kunstnerisk prut, der ikke rigtigt fungerer.

Men ja, snup du Her og dan dig din egen mening. Jeg har i år besluttet ikke at læse pressen på film jeg ikke har set selvom det er svært. Jeg ved dog godt Her modtages godt sådan overordnet, men finder den som sagt voldsomt overvurderet (selvom jeg ikke bryder mig om det udtryk).
Gravatar

#16 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

Lord og Ispep: Tilbage til bolden, "Hende" :)
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 10 år siden

Og det er vel derfor vi ofte er uenige. Godt håndværk er i de fleste tilfælde ligegyldigt for mig. Film er i mine øjne en kreativ kunstart, og hyrer man håndværkere til at lave kunst, er resultatet mere udseende end intelligens, og så taber jeg hurtigt interessen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Fredag 10 år siden

Jean-Claude Van Damme;-)
Gravatar

#19 Ispep 10 år siden

#17

Lidt firkantet kan man sige, men dig om dét. Film er også et sum af følelser og ikke kun intellektuel øvelse. Langt de fleste af de store er først og fremmest dygtige håndværkere der forstår sig på filmmediets abc. De grundlæggende elementer skal for mig være i orden, ellers kan enhver båtnakke lave film og kalde sig "kunstnerisk" og "kreativ".
Gravatar

#20 Ispep 10 år siden

Fridag (18) skrev:
Jean-Claude Van Damme;-)


100% kreativitet ;)

Skriv ny kommentar: