“Hende” har ikke den galt gakkede energi, der var så frisk i Jonzes to Charlie Kaufman-samarbejder – “Being John Malkovich” og “Orkidé-tyven” – men derimod forlænges den sørgmodige, indie-rigtige tone fra “Where the Wild Things Are”. Bamselegen er dog erstattet med voksenleg, og skrælles der ind til den inderste kode i Spike Jonzes nye styresystem, så står tilbage en film, der kun har brug for menneskelig tilgivelse for én eneste fejl, som den deler med Samantha: Den er helt rigtig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 10 år siden

Umiddelbart den bedste film i Oscarfeltet "bedste film" Men har selvfølgelig ikke en chance.Præstationen i The Master og Her er nat og dag - han er en fantastisk skuespiller.
This is just until June
Gravatar

#2 Morpheus 10 år siden

Har booket billetter til på lørdag. Det er ved at være den sidste Oscar "bedste film" jeg mangler at se. Glæder mig til den!
Gravatar

#3 Hive 10 år siden

'Her' er simpelthen alt for latterligt urealistisk til at jeg kan tage den seriøst. På ingen mulig måde virker den troværdig nok til at blive anset som et respektabelt drama. Og ja, jeg snakker naturligvis om at selv en computer aldrig nogensinde ville falde for en fyr med SÅ grimt et 70'er moustache...
Gravatar

#4 Høegh 10 år siden

Jeg glæder mig helt afsindigt til denne film.

Spike Jonze er en fantastisk instruktør der, indtil videre, udelukkende har leveret fantastiske film.

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#5 Ispep 10 år siden

Inden vi helt letter af begejstring, så befinder jeg mig lidt over i den modsatte grøft med denne totalt overvurderede film. Der er for meget navlepillende pseudokærlighed sniksnak om det nedtrykte, ensomme og lidt alternative menneske, som har det ih--åh så skide svært ved at finde kærligheden. Snup en tudekiks, altså!! Filmen har naturligvis en interessant præmis om det isolerede moderne samfund vi lever i samt forestillingen om, at kunstig intelligens har taget et skridt videre i udviklingstrin, men affæren mellem Phoenix og Scarlett forbliver lidt "pusse-nusse"-agtig til min smag uden der reelt stod noget på spil, som filmen forsøger at bilde os ind. Phoenix er beundringsværdig (den mand kan virkelig spille mange forskellige roller) og filmen er visuelt virkelig uovertruffen, men en banal forestilling med til tider tåbeligt plot synes jeg, som ikke efterlod mig med ret meget stof til eftertanke.

3/6 (røg en karakter ned ved nærmere eftertanke).
Gravatar

#6 Høegh 10 år siden

Ispep (5) skrev:
Inden vi helt letter af begejstring, så befinder jeg mig lidt over i den modsatte grøft med denne totalt overvurderede film. Der er for meget navlepillende pseudokærlighed sniksnak om det nedtrykte, ensomme og lidt alternative menneske, som har det ih--åh så skide svært ved at finde kærligheden. Snup en tudekiks, altså!! Filmen har naturligvis en interessant præmis om det isolerede moderne samfund vi lever i samt forestillingen om, at kunstig intelligens har taget et skridt videre i udviklingstrin, men affæren mellem Phoenix og Scarlett forbliver lidt "pusse-nusse"-agtig til min smag uden der reelt stod noget på spil, som filmen forsøger at bilde os ind. Phoenix er beundringsværdig (den mand kan virkelig spille mange forskellige roller) og filmen er visuelt virkelig uovertruffen, men en banal forestilling med til tider tåbeligt plot synes jeg, som ikke efterlod mig med ret meget stof til eftertanke.

3/6 (røg en karakter ned ved nærmere eftertanke).



Hvordan har du det med hans andre film?
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

#6

Ikke alt for godt må jeg erkende. Adaptation synes jeg fint om, mens Being John Malkovich ikke helt formåede at fænge mig og Where the Wild Things Are har jeg til gode selvom jeg har på fornemmelsen, at det heller ikke er en film der vil gå "rent ind" hos mig. Jeg holder dog meget af Kaufman som forfatter for andre film og han var bestemt savnet her med hans finesser.
Gravatar

#8 Mikkel Abel 10 år siden

En af årets mest ventede film for mit vedkommende - tror næsten jeg har for høje forventninger.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#9 bjarke 10 år siden

Jeg hører også til dem, der er meget begejstrede for filmen. En smuk og melankolsk film, hvor kærligheden forbliver kompleks og uudgrundelig. Det er desuden et virkelig lækkert fremtidsmiljø, der er blevet skabt i filmen. Meget elegant. Jeg giver den også 5 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 10 år siden

#5 åh, du får det til at lyde som den kvalmende og opreklamerede. Silver Linings Playbook. Håber dog at Jonze har bedre styr på det, end ham klovnen Russell.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: