“Hende” har ikke den galt gakkede energi, der var så frisk i Jonzes to Charlie Kaufman-samarbejder – “Being John Malkovich” og “Orkidé-tyven” – men derimod forlænges den sørgmodige, indie-rigtige tone fra “Where the Wild Things Are”. Bamselegen er dog erstattet med voksenleg, og skrælles der ind til den inderste kode i Spike Jonzes nye styresystem, så står tilbage en film, der kun har brug for menneskelig tilgivelse for én eneste fejl, som den deler med Samantha: Den er helt rigtig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Collateral 10 år siden

Mine forventninger var faktisk lidt svækkede da jeg gik ind og så filmen, ikke mindst fordi jeg lige havde set 'Dallas Buyers Club', som jeg synes var rigtig solid, men i sidste ende må jeg faktisk sige at 'Her' er min min favorit blandt de af de bedste film nominerede jeg har set (og jeg forventer ikke at 'American Hustle', 'Philomena' eller 'Nebraska' ændrer på det). Og jeg er ellers også virkelig glad for de andre film. Jeg synes bare Jonzes film gav lidt ekstra. Ramte lige en knivspids hårdere. Jeg synes dens tematikker om ensomhed og individualisme er enormt interessante og så synes jeg også den holder på et mere umiddelbart niveau og er enormt engagerende grundet fremragende præstationer hele vejen rundt. Jeg ligger på noget der kunne ligne en topkarakter.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 10 år siden

Van Damme er og vil altid være en stor kunstner!

Nu vil jeg se Her!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er sgu ovenud begejstret for filmen! Masser af eksistentielle spørgsmål bliver slynget ud pakket ind i en dejlig naiv og eventyrlig stemning, der befinder sig i en verden og fremtid ikke alt for fjern fra vores. Jonze håndterer kærligheden mere modent, troværdigt og ligefrem realistisk i et sci-fi eventyr, end de fleste kan præstere i film betydeligt tættere på virkelighedens verden. Umiddelbart siger jeg 9/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 jessup 10 år siden

Lord Beef Jerky (23) skrev:
Jeg er sgu ovenud begejstret for filmen! Masser af eksistentielle spørgsmål bliver slynget ud pakket ind i en dejlig naiv og eventyrlig stemning, der befinder sig i en verden og fremtid ikke alt for fjern fra vores. Jonze håndterer kærligheden mere modent, troværdigt og ligefrem realistisk i et sci-fi eventyr, end de fleste kan præstere i film betydeligt tættere på virkelighedens verden. Umiddelbart siger jeg 9/10.


Du er sgu ikke så dum endda.
This is just until June
Gravatar

#25 Ispep 10 år siden

Lord er god til at lade som om han er klog ;)
Gravatar

#26 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er altså ret dåm!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#27 Kisbye 10 år siden

Jeg har forsøgt om jeg kunne få gang i noget med hende her, men tror hun er lidt retarderet.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#28 MoH 10 år siden

#27
Skulle lige prøve. Det endte med at vi sad og citerede Journey - Don't Stop Believin..
Gravatar

#29 Muldgraver 10 år siden

En ganske relevant film, der vel burde sætte gang i en større debat, og på sin vis også rummer en forudanelse af eks. googlebrillerne.

Filmen holder sig til en entydigt emotionel behandling af den nye medieorden, og selvom jeg savner en mere begrebstung drøftelse, synes jeg, filmen behandler emnet ganske rimeligt, og især fremhævelsen af den menneskelige intelligens' begrænsning i forhold til de nye medier og ikke mindst mediebrugens indsnævring af visse samfundsformer er ret god, og rummer en omfattende kritik, selvom den måske ikke er så tydelig igen.

En temmelig flertydig film, der er meget uhyggelig eller meget rar alt efter beskuerens diskurs.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: