“Hende” har ikke den galt gakkede energi, der var så frisk i Jonzes to Charlie Kaufman-samarbejder – “Being John Malkovich” og “Orkidé-tyven” – men derimod forlænges den sørgmodige, indie-rigtige tone fra “Where the Wild Things Are”. Bamselegen er dog erstattet med voksenleg, og skrælles der ind til den inderste kode i Spike Jonzes nye styresystem, så står tilbage en film, der kun har brug for menneskelig tilgivelse for én eneste fejl, som den deler med Samantha: Den er helt rigtig.
#21 Collateral 10 år siden
#22 Lord Beef Jerky 10 år siden
Nu vil jeg se Her!
#23 Lord Beef Jerky 10 år siden
#24 jessup 10 år siden
Du er sgu ikke så dum endda.
#25 Ispep 10 år siden
#26 Lord Beef Jerky 10 år siden
#27 Kisbye 10 år siden
#28 MoH 10 år siden
Skulle lige prøve. Det endte med at vi sad og citerede Journey - Don't Stop Believin..
#29 Muldgraver 10 år siden
Filmen holder sig til en entydigt emotionel behandling af den nye medieorden, og selvom jeg savner en mere begrebstung drøftelse, synes jeg, filmen behandler emnet ganske rimeligt, og især fremhævelsen af den menneskelige intelligens' begrænsning i forhold til de nye medier og ikke mindst mediebrugens indsnævring af visse samfundsformer er ret god, og rummer en omfattende kritik, selvom den måske ikke er så tydelig igen.
En temmelig flertydig film, der er meget uhyggelig eller meget rar alt efter beskuerens diskurs.