Som selvstændig actionfilm er “Hitman” en anelse bedre end de sædvanlige genrespekulationer, som Hollywood producerer i stimevis, men man burde måske snart have indset, at hvad der fænger i et computerspil, sjældent gør sig særlig godt på film, hvorfor undertegnede ikke kan komme i tanke om en egentlig vellykket spilfilmatisering, der fungerer som film. Masser af action har “Hitman” da, men historien er immervæk set før – også bedre udført – og en vis metaltræthed indfinder sig derfor lige så stille.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 mar16 16 år siden

hvis man skal se en god film om en lejemorder, ville jeg da foreslå "leon"
Gravatar

#52 Wookien 16 år siden

jeg synes Silent Hill filmen var rimelig god... Men jeg har på den anden side heller aldrig spillet spillet.
Gravatar

#53 filmz-Is 16 år siden

51#
Ja, Leon er helt klart den bedste.
Collateral er den næst bedste...
Gravatar

#54 filmz-xlarti 16 år siden

#49 / #50 fuldkommen enig. Det spil fortjener bedre.
2/6 herfra - og det får den kun pga. høj bodycount og bare patter! (sorry)
Jeg gik ind med lave forventninger og blev faktisk skuffet over at den ikke engang kunne leve op til dem! Og det er de færreste mennesker der elsker så mange dårlige actionfilm som mig. Den her har bare ikke noget at byde på overhovedet. Teksten i anmeldelsen her rammer plet - scoren er for høj sammenligned med hvad der ellers får den slags ratings herinde.

BTW: Kane & Lynch er lige i øjeblikket igang med at lave et kæmpe røre i spilanmelderindustrien fordi chefanmelderen på Gamespot gav den et ret negativt review (som de fleste andre steder er enig i) http://www.shacknews.com/onearticle.x/50134
Gravatar

#55 database 16 år siden

fuck da hitman ... se die hard 4.0 i stedet for .. det verdens fedeste film !!!
Gravatar

#56 moulder666 16 år siden

Hmm - jeg er godt nok rørende uenig med ret mange herinde. Så den i går, og er tilbøjelig til at give den 4/6. Bevares, der er et par ting jeg kunne brokke mig over, blandt andet et par af skudduellerne, der var lige en anelse for "hollywoodske". Så var der f.eks. også den mindre detalje,
at Belikov's bror på et tidspunkt står og skyder med to assault rifles på samme tid - det er i og for sig skidt nok, men hvis man kigger nærmere på riflerne ser man, at de har BÅDE ammunitionsbælte og magasin!


Men derudover, på den positive side, lagde jeg specielt mærke til, at de i enormt høj grad har kopieret fra spillet - han løber som Agent 47, han går som ham, den er filmet på samme måde med samme farvestil, og manden er kold og behersket.

Derudover, er det nu pludselig noget negativt, at der er nogle store ildkampe? Det var der nu også i spillet (hvis man blev træt af at snige sig rundt, eller blev snuppet med et lig i favnen!) En hel film, hvor Agent 47 rendte cool rundt og stillede sig i position til det næste hit, tog et enkelt skud og kom videre...nej tak!

Og til sidst kunne jeg også godt lide slåskampene - når folk blev ramt, kunne man fandeme se (og høre), at det gjorde ondt. Og igen her mener jeg at de undgik at gå helt i Hollywood-mode og bruge alle de gamle klicheer.
Med undtagelse af den kamp med Belikov's bror...


Så 4/6 herfra for en gang solid og vellavet underholdning.

Og #48 - det med kærlighedshistorien...bare rolig.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#57 filmz-fidomuh 16 år siden

Jeg er, ligesom #56, ogsaa klart mere disponeret til en 4/6 karakter.

Jeg synes klart filmen var vaesentligt mere underholdende end fx Spider-Man 3 ..

Derudover saa er finesserne ifht. 47 klart tydelige. Det eneste der springer lidt ud er:

Scenen med Udreij, hvor han staar med en pistol presset i oejet paa en af pigerne. 47 burde ikke have udvist det udbrud af medfoelelse han goer, det havde passet langt bedre ind i spillets aand hvis han bare havde snakket videre om vaaben, 100% kold, fremfor at provokoere Udreij.


Scenen med
russeren han redder, hvor hun gerne vil "hygge" lidt med ham paa sengen, men hvor han istedet stikker hende i halsen med noget soevndyssende, fungerer simpelthen saa godt at det giver filmen en halv stjerne, bare for det :)


Saa imo er filmen ret god, dog forudsaetter jeg at man kender lidt til stilen fra spillene.
Hvis man aldrig har spillet spillene, saa kan jeg snildt se at meget af filmen virker paataget og lettere besynderligt, i dette tilfaelde ville jeg ogsaa haelde mere til en 2.5-3/6...
Men jeg forudsaetter nu ogsaa at anmelderen her paa sitet rent faktisk kender spillene, alt andet ville da vaere besynderligt ..... :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#58 filmz-sonny e 16 år siden

jeg var positivt overrasket over filmen. jeg frygtede godt nok det værste, men det er lykedes, dem at lave en rimelig god film.
midt inde i filmen frygtede jeg godt nok at de fik ødelagt filmen med kærligheds pis men det skete heldigvis ikke.
det er også lykkes dem at følge den karakter som hitman har i spillene rimeligt men han har dog et par karakter knæk men det er ikke noget man sådan tænker over.
alt i alt er den godkendt.
4/6
Gravatar

#59 armadillo 16 år siden

Havde set diverse anmeldelser i aviser, som gav filmen bundkarakterer. Jeg var derfor super positivt overrasket, da jeg så filmen i går i Imperial.

Det er intet mesterværk, men alt taget i betragtning er det en ganske glimrende film som får 4/6 fra mig :)
Gravatar

#60 filmz-KasperLFC 16 år siden

Vi i går inde og se den i Scala - Svendborg.
Jeg var ganske positiv efter filmen, en super fed actionfilm hvor det højest sandsynligt ikke kan tælles hvor lidt man kedede sig i filmen. Der var jo simpelthen gang i den altid.

4/6

Skriv ny kommentar: